{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Part, burde, burde ikke? {{forumTopicSubject}}

Hey igen igen HG. Nu er jeg ved at komme så langt at jeg skal i skole igen, men da jeg måtte opgive dyrepasser, bliver det ikke noget med min kære Sam smiley Jeg har allerede noget man kan kalde for noget part, men da vi er blevet uenige om nogle ting, og hun ikke har tiden, regner jeg ikke med at hun vil være det mere..

De gode ting er jo at han så bliver holdt igang når jeg ikke kan, og han måske kunne give endnu en, en rigtig god oplevelse. Og måske vedkommende enda kunne hjælpe med staldens 2 ponyer smiley

Men... der er jo altid nogle minus ting ved alt...
Sam er tidligere problem hest, og dette skal man jo selvfølgelig vide, han er meget sensitiv og kræver lidt de samme rammer under håndtering/ridning. Hvis det var jeg skulle have part ville det kun blive dressur og noget hygge (tricks, longering og hvad man kan på banen) spring og tur vil kun blive med mig på sidelinjen. Vi har derved kun 1 ude bane, ingen skove eller ridestier nogle steder og et ridehus ca 1 km væk, som part selv blev nød til at betale.

Hvad tænker i? burde jeg finde en part? er det muligt at finde en part som vil ride hesten som den kræver?

alt hvad der omhandler at have part til sin hest vil jeg gerne høre om, jeg føler ikke jeg har haft en rigtig part smiley

tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part, burde, burde ikke?
  • #1   23. jun 2015 Kommer an på en masse ting - hestens niveau, krav til rytteren, området, stedets faciliteter, er det muligt at ride med andre også er prisen også altid et vigtigt element smiley

• #2   23. jun 2015 hesten har gået LA1 til stævne, men jeg træner højere, han har sprunget 1 meter men med pause efterfølgende smiley som sagt er der ridebane, og intet andet, ingen skov eller ridestier men ridehus 1 km væk som man selv skal betale brugen af hvis det var smiley Da jeg er eneste opstalder der ude er der ikke mulighed for at andre rider med, da jeg træner staldens ponyer, pris har jeg aldrig tænkt på, jeg syntes ikke en skal betale for at hjælpe med min hest smiley krav til rytter er jo så at man skal turde at arbejde med ham, men man skal være rolig, og "lære" at ride ham, så han er bedst, ellers har jeg ikke rigtig krav til smiley og så er tur og spring kun med mig på sidelinjen smiley

• #3   23. jun 2015 Eftersom at hesten er på la niveau, og det intet koster, så tror jeg helt sikkert, at det er realistisk! smiley

• #4   23. jun 2015 Hvor henne af i landet er der tale om? smiley

• #5   23. jun 2015 lidt ude for gørding smiley jeg har fundet en, men da hun ikke ved hvornår deres hus bliver solgt, kunne det være rart at vide om det ville være muligt at finde en smiley

• #7   23. jun 2015 CLAV nu kender du ikke hesten, og at jeg "gør" ham mere vanskelig er sandelig ikke hvad jeg gør smiley .. hesten er tidligere problemhest, og kan altså stadig godt have sine dage hvor man bare skal passe på, og det ved jeg godt efter 4 år med ham smiley jeg kan sætte alle på ryggen af ham idag, men det er ikke alle der kan ride ham selv smiley

• #9   23. jun 2015 jeg har aldrig sagt at jeg er den eneste der kan håndtere ham, har haft ham både med på efterskole og hansenberg, samt opstaldning hvor at de gjorde alt udover at ride smiley skarp og skarp ved jeg nu ikke om man kan kalde mig, grundet til at jeg vil være der til tur og spring er for rytter og hest egen sikkerhed, uheldet kan være ude, og det kan ende galt for alle på en soringbane, jeg springer heller ikke hvis jeg ikke har nogle med smiley og på tur ved jeg bare at køer er noget af det farligste XD og dem har vi desværre overalt smiley men ja ved godt hvad du mener smiley

• #10   23. jun 2015 Umiddelbart synes jeg ikke du virker som om at du er af den type, der er "ih og åh agtigt" omkring din hest. Men da jeg ikke kender dig, må jeg også sige, at det vigtigt du ikke bliver sådan. Det skræmmer enhver partrytter væk.

Jeg tror det er meget realistisk at finde én, der passer til netop din hest, men tag dig god tid og lad parterne prøve ham et par gange, før de kaster sig ud i noget, de ikke kan kapere smiley smiley

• #11   23. jun 2015 nu har jeg haft "parter" på ham før og de kan hvis alle skrive under på at jeg ikke er sådan XD det er godt at vide at det ikke lyder helt urealistisk smiley

• #12   23. jun 2015 Ja altså så længe du ikke lever i en ørken i midten af ingenting smiley smiley

• #13   23. jun 2015 ligefrem ørken XD nu er vi altså i DK XD

• #14   23. jun 2015 Haha, det har du ret i smiley

• #15   24. jun 2015 Jeg har efterhånde været naboernes heste rundt, og altså måske ridningen er alt for nogle, men der findes vel også folk hvor ridningen ikke kommer i første række.

Jeg har redet alt lige fra en hest der kun kunne rides let dressur og ture, hun havde for smalle luftrør og kunne deraf kun samles let, til en stor flot herre det kunne gå MB dressur og også var en ganske udemærket springer.

Ham jeg har "part" på nu, gik jeg igang med at tilride for 1½ år siden, dog har der i lang tid været problemer, og vi fadt ud af han havde KS. På trods af at jeg virkelig har arbejde med ham intenst i 5 mdr. for jorden er der ingen tegn på at han blvier ridehest. Og nåår ja, så kunne jeg jo også bare smutte, meeen, nu er det jo ikke kun ridningen det går ud på. Så jeg arbejder med ham fra jorden, går ture, og så er jeg igang med et forsøg på at tilkører ham smiley

Der udover er jeg så småt begyndt at lege med en anden nabos hest, ellers en meget fin herre, men han har fået konstateret spat. Så pt. går vi bare ture, og så håber jeg at han er klar til at blive ridehest om nogle mdr. smiley

Altså, så er det jo ikke hos alle hvor ridningen betyder det hele. Men det du nok skal satse på, er at finde en mindre erfaren, men trofast og en som du har tillid til, som du selv kan "påvirke" og lærer det du syntes. For oftest så vil de lidt bedre ryttere også have noget at ride på og gerne lige nu og her.

• #16   24. jun 2015 tak for rådet tine smiley tænkte osse selv på en mindre erfaren, har en veninde som ikke har redet i flere år, så stod Sam lige til rådighed og hun har nu redet ham 2 gange, og selv travet på ham, helt dum er han ikke, han er rigtig sød overfor erfarende eller mindre erfarne ryttere smiley

jeg har osse selv haft part på en som fik gigt, hende gik jeg osse bare med og det, indtil hun var klar til genoptræning igen smiley hende har jeg så ikke mere smiley har osse selv lige nu "part" på staldens 2 ponyer, som jeg longere, gør ture med og det smiley

Kommentér på:
Part, burde, burde ikke?

Annonce