Fair pris? (undskyld, endnu en) {{forumTopicSubject}}
Jeg vil starte med at sige, at jeg godt ved, HG er ved at blive druknet i "hvad er min hest værd" indlæg. Derfor har jeg lidt dårlig samvittighed over at oprettet endnu sådan en tråd, men trods gennemgang af andre, lignende tråde og annoncer for "tilsvarende" heste i markedet, har jeg lidt svært ved at vurdere, hvad en fair/realistisk pris vil være for min blandingsvallak.
Derfor håber jeg på lidt gode råd fra mere "erfarne" sælgere...
Lidt info om hesten (som sættes til salg til foråret):
Født 23.03.2009
Race: Oldenborger/Hannoveraner
Forventet stangmål: 163-168 cm.
Han er velgående og velbygget med en god portion udstråling. Jeg er ikke ekspert, men vil mene, at i hvert fald hans trav ligger over middel. Han har et super flot svæv og en god elasticitet i traven og griber godt ind under sig. Skridt og galop vil jeg vurdere til middel/over middel. Han har ifølge smeden gode, stærke hove.
Temperamentet fejler heller ikke noget; han er meget rolig og nysgerrig i den daglige håndtering og er ikke typen, der let lader sig skræmme. Han kan uden problemer tændes, men er lige så nem at slukke igen, og han er yderst lærenem.
Han har ikke stamtavle, da moderen, som er oldenborger, ikke har en sådan, men er ifølge avler efter en tysk hannoveraner avlshingst ved navn Elori. Han er dog både chippet og har pas + han selvfølgelig er passet med ormekure, vaccinationer, smed og kvalitetsfoder.
"Uddannelsesmæssigt" kan han berøres over hele kroppen, stå bundet, få løftet ben, blive striglet og kan trækkes, samt bakke og flytte for- og bagpart for lette signaler. Desuden har han været på flere gåture i trafik og terræn (hvilket han håndterer flot), og han vil ligeledes være trailervant, inden han bliver sat til salg.
I kan se ham i hans profil her: http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=128393
Og der er også et videoklip, som viser ham under håndtering samt lidt af hans gangarter under min profil.
Hvad kan jeg rimeligvis forlange for sådan en fyr?
jul 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 1 Emner: 52 Svar: 2.205
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
apr 2009
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 330
aug 2007
Det er ikke for at lyde fornærmet... jeg undrer mig bare.
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.043
dec 2005
Følger: 77 Følgere: 84 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 189
mar 2009
Følger: 171 Følgere: 152 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.752
dec 2007
Følger: 91 Følgere: 88 Heste: 2 Emner: 94 Svar: 1.199
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 94 Heste: 9 Svar: 592
mar 2010
Følger: 50 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 210 Svar: 1.014
jul 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 1 Emner: 52 Svar: 2.205
Og det gør skam ikke noget.. Ville nok selv have spurgt ligesom dig
Men af den årsag at jeg selv står med heste med fuld stamtavle, med samme alder og forudsætninger, der sælges for omkring 20.000 ... Der er skide svært at sælge de heste pt, især når de ikke har nogle resultater
aug 2007
Sandsynligvis ender jeg med at prissætte ham et sted omkring 15.000 kr... måske lige +/- en tusse, så der er lidt at handle med.
Det, jeg er ude efter, er en pris, som er realistisk i forhold til hans kvalitet og så en pris, der akkurat er høj nok til at udelukke diverse hestehandlere. Ikke, at jeg aldrig ville overveje at sælge til en salgsstald, hvis jeg fik et godt bud, og det var et godt og seriøst sted, men jeg ønsker at gøre det bedste for, at min dreng ikke ender som "kastebold" (selv om jeg godt ved, jeg aldrig kan gardere mig helt).
Fair pris? (undskyld, endnu en)