{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Ride/køre/flytte heste i dette vejr {{forumTopicSubject}}

Er jeg virkelig den eneste som synes at det er meget uansvarligt at ligge at køre med hestetrailer i dette vejr? Samt at ride rundt på is og flytte sin hest eller købe ny hest? Ved godt at vejrforholdende er forskellige rundt omkring i Danmark, men jeg ser ofte heste som bliver redet på bar is ude i det område hvor mine står.
Man hører sommetider om hestetrailere der vælter pga. sne og is, og også med heste bagi og om heste der falder og kommer til skade fordi at ejerene absolut må ud og ride.
Og så synes jeg også at jeg ser enormt mange heste som bliver solgt lige nu, men kan ikke lade være med at tænke om ikke folk er bange for at deres heste kommer til skade når de skal lukkes ud i en ny flok, med bundfrossen jord og ikke altid en lige god velkomst, for det virker lidt som om at folk bliver forblændede af tanken om at skulle have en ny hest og ofte glemmer at tænke på den risiko de løber ved at flytter rundt på hesten i dette vejr.
Jeg selv er ret glad for at min udlejer ikke tager heste ind om vinteren, jeg ville være så sindssygt bange for at mine heste ville falde/glide/snuble og komme slemt til skade på folden når de løb rundt efter den nye.

Undskyld, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan finde på at tænke mere på sine egne planer og lyster frem for dyrenes sikkerhed??
Jeg er ikke typen der pakker mine heste ind i vat, men synes godt nok ikke det er fair overfor dem, at risikere så meget, bare fordi man ikke lige kan vente. Det er nok ikke noget man tænker specielt meget over, men synes at folk burde blive mere opmærksomme på disse ting, i hvert fald lige overveje konsekvenserne inden de læsser hesten eller rider ud på is smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ride/køre/flytte heste i dette vejr
  • #1   8. jan 2011 NEJ...:)

• #2   8. jan 2011 Nej, du er ikke den eneste. Jeg hader at gå de 30 meter op til ridebanen. Er så bange for at min pony skal glide og vælte smiley

• #3   8. jan 2011 Jeg ridder i dette vejer JA

vores vej er ren is, så jeg trækker min hest oftes går vi i marken op på vores sommer fold, hvor der ingen is er dre ligger lidt sne men det ogs det, og det er der ingen problemer i

• #5   8. jan 2011 Vejene er ski da tøre nok til at køre med trailer??? der ligger bare en smugle vand, som ikke er frossen, hva uansvarligt er der i det?

• #6   8. jan 2011 Ser heller ingen problemer i at ride rundt i sneen, det kunne jeg også godt selv finde på hvis jeg havde muligheden. Det er mere de folk der rider rundt på total isbund som jeg har lidt svært ved at forstå smiley

• #7   8. jan 2011 vil give dig ret i mange ting meen det er ALDRIG ufarligt at sætte heste sammen sommer eller vinter og hvis man nu som mange heldigvis gør bruger hovedet og evt lukker en ny sammen med en enkelt hest evt i et ridehus de første par dage evt smide andre derind osse så man undgår de fræaser rundt på folden når den nu er så pisse glat.........

• #8   8. jan 2011 Walentin: Ja lige nu ser det ok ud, men det har det ikke gjort hele tiden

• #9   8. jan 2011 Nej det er selvfølgelig aldrig ufarligt, men nu er jorden bundfrossen og der kan være knolder som de ikke kan se og så falder over. Og det er jo ikke alle som har et ridehus tilgængeligt til at gøre det på den måde, men alligevel bliver de sat sammen

• #11   8. jan 2011 jeg er ik enig med dig.

jeg har lige fået as hjem og sys ik at det var et problem og få ham hjem selvom der var is på vejene

ang det med at lukke sammen med flokken gør jeg ik før isen er væk de kan se hinanden men ik mere end det

ridning det gør jeg stort set altid uanset vejret og fordi der er is så sætter vi mordax i og så er det bare af sted ellers tager jeg bare og rider på marken

så kan ik se problemet i det så længe man tager sine forbehold

• #12   8. jan 2011 Synes ikke man skal ride rundt på isen, det er for dumt. Men var ude og skridte på banen i dag hvor der kun ligger sne, det ser jeg ikke noget i. Det er for det meste iseen som er glat, ikke sneen.
    Ang. kørsel så kører vi. Vi hentede Hest hjem fra Fredericia imellem jul og nytår og skal ud og køre igen på Torsdag. Hvis man bare kører stille og roligt, så ser jeg intet problem...

• #13   8. jan 2011 Det er ikke uansvarligt, så længe man føler sig tryg ved situationen.

• #14   8. jan 2011 Simone . næ men det er jo nu du snakker om... Jeg købte ny hest i dec, og kørte hende hjem 14 dage efter, godt nok lå der sne, men vejene skal de nok holde finde, hun blev da også lukket sammen med de andre på fold dagen efter. De finder ski selv ud af hvor meget og hvor lidt gaz de kan give den... Jeg vil hellere lukke en ny hest ind på en fold der er bund frossen, og den bliver taget godt i mod (netop fordi de ikke kan fræse rundt) Ende at den bliver jagtet, fordi at de kan...

• #15   8. jan 2011 så er istølt os uansvarligt??

her blir der redet i alt vejr...-dog tager jeg mine forholdsregler, der kommer snesåler på og mordax i...

mht at kører nu så kan jeg heller ikk se problemet...-her er det tøvejr..og man ligger alligevel ikk og kører 150 med trailer...

• #16   8. jan 2011 jeg flyttede min hest med trailer idag, og der var ingen problemer, og der var ikke glat, for vejene er rydet og det der er tilbage er bare shap.

• #18   8. jan 2011 Tror måske at jeg har formuleret det forkert eller også har nogle af jer bare misforstået mig smiley
    Så længe man tager sine forbehold så er det helt fint, jeg tænkte nu mere på fx da vi havde snestorme. Hørte bla. om en trailer i nordjylland(?) som var væltet med en hest i og har selv set et par hestetrailere køre rundt lige efter snestorm og når der har været is på vejene. Det er dét jeg synes er åndssvagt, der forstår jeg simpelthen ikke at man ikke sætter sin egen hests sikkerhed foran sine egne lyster

• #19   8. jan 2011 simone der kan jo være grunde til at man køre ud

fx at man er kørt afsted inden det dårlige vejr at man akut skal ha hesten på dyrhopital det kan vi jo ik se men man tænker sit det gør man da

• #20   8. jan 2011 maunsholt: Det kan du have helt ret i, der kan være rigtig mange grunde! Jeg så dog nogle der kørte fra en rideskole iført stævnetøj på en dag hvor der var frarådet udkørsel. Men ja ja, det kan man jo ikke gøre så meget ved, man undre sig bare smiley

• #21   8. jan 2011 Simone er fuldstændig enig! Jeg kunne aldrig finde på at ride ud i det her vejr. Har ikke redet siden November og det piner mig. Men vil hellere have mit og hestens helbred i behold og så vente til isen er væk! Her i nordjylland er vejene belagt med ren is, det er livsfarligt at begive sig ud, selv uden en hest. Ville heller ikke hvis jeg havde mulighed for at sætte mordax i. Det er simpelthen for farligt.
    Og nej forstår heller ikke dem som kører ud med deres heste, med mindre det er en akut situation og den er syg osv. Men hvis det er for at komme til stævne eller lignende, så burde de blive hjemme!

• Susan R
    Susan R Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 38
    #22   8. jan 2011 Jeg har redet ude alle dage siden det begyndte. Jeg kender den hest jeg rider og ved hun kan stå fast så længe det foregår i hendes tempo.

Hvis jeg derimod lod være med ride, ville hun blive pint til døde, hun er ikke lavet til at stå stille, hun hader det.

Når jeg kommer ud, fare hun en imøde og hvis man går der fra uden at ha haft hende ind så er det en skuffet hest med hænge mule der står tilbage.

Kommentér på:
Ride/køre/flytte heste i dette vejr

Annonce