{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

2 heste - hvad ville du gøre (opstaldn {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

nu har jeg gået og tænkt over det, og kommer ikke så meget videre, så jeg spørger jer! - "Spørg publikum ";)

Jeg har en plag og en 12-års hoppe, og de går pt. i løsdrift, pga. plagen.

Jeg vil så gerne have dem flyttet - dog først til sommer!!, så jeg igen får en ridehal, men ville I vælge en stald "bare" med ridehal, eller en rideklub, hvor jeg kan ride stævne ind imellem?

Min 12-års er nemlig panisk, under kørsel, så at flytte hende rundt til stævner er en dårlig ide.

Men plagen kan rides om ca. et år, dog kan de vist kun starte gangarts-klasser, før de bliver 4,ikke?

Men ville I flytte til en "stævne-stald", eller en stald, hvor plagen kunne få mere ro, og starte stille op på tilridning, og så senere flytte dem til en rideklub?

Jeg spørger, fordi min 12-års er så dårlig til at blive flyttet, og plagen har aldrig prøvet det, så jeg vil flytte mindst muligt. Men måske er det også "naivt" at tro, jeg kan flytte til en rideklub og blive der resten af vores dage. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 heste - hvad ville du gøre (opstaldn
  • #1   30. dec 2010 En stald bare med hal, det er ikke optimalt(både økonomisk og praktisk) at have en plag på et ridecenter smiley

• #2   30. dec 2010 Det ser ud til at du meget gerne vil til stænver, og som sagerne er, må stævnerne komme til hesten... hvis du synes opstaldning i en stævne-stald er lige i overkanten, er løsningen i mine øjne at du ser dig om efter privat opstaldning i rideafstand til en stævne-stald. Så får du forhåbentlig også mere ro til plagen.

• #3   30. dec 2010 kommer helt an på hesten

• #4   30. dec 2010 Jeg ville nok vælge en privat stald.. Nok også mere fordi at jeg syntes der er mere ro i stalden på en privat gård, frem for et ridecenter.. Der er jo også elev undervisning sådan et sted, og der er altid mange mennesker.. Jeg har stået 2 steder som var en rideklub.. og det var bestemt ikke sagen.. især fordi der var så meget undervisning, så man ikke kunne komme til at ride.. Men er der feks 2 ridehaller, er det jo lige meget.. smiley Men spørgsmålet er jo hvor meget hestene kommer ud sådan et sted, her tænker jeg på dit plag.. Dens behov er jo ikke at stå på et ridecenter.. smiley Men kan godt følge dig, at det er nemmeste at stå på et ridecenter, hvor der er stævner.. Kunne også være de private steder, at de holder noget træningsstævne, det gør de jo mange steder om sommeren.. smiley

• #5   30. dec 2010 Hvad med en lidt mindre rideskole? så der ikke er så mange men stadig stævnerne osv.

• #6   30. dec 2010 Nu siger du ikke så meget om hvad du godt kan lide af stald.
    Men personlig vil jeg vælge et privat sted med ridehal. Der er tit mere ro, og mere frihed. Jeg vil aldrig kunne leve under de tossede regler mange ridecentre sætter op for folk. Desuden er jeg personligt ikke god til at være steder med mange folk, så går hyggen af det, og jeg har ikke lyst til at komme der, hvilket går ud over træningen med min hest - det er prøvet (-:

• #7   30. dec 2010 Hvad med at opstalde hestene hvert sit sted, så de begge får de forhold, der præcis passer til dem? Det har jeg gjort pt, da mine to heste har MEGET forskellige behov pt.

• #8   30. dec 2010 sad og tænkte det samme som ak at sætte dem to steder men nu hvor du siger din 12 års ikke er god til at flytte tror du så den kan trives på et ride center hvor der er meget larm og mennesker hele tiden ??? var det ikke bedre at få hende i rolige trykke rammer og så arbejde en hel masse på hendes trailer angst det kan jo ofte arbejdes væk smiley ????

• #9   30. dec 2010 En stille stald ville være min prioritet.
    Både pga. din plag, og også fordi du nævner at din hoppe har tendens til panik.

Kommentér på:
2 heste - hvad ville du gøre (opstaldn

Annonce