1.187 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 70 Svar

Hestene gå ude Hestene gå ude

<b> Hej alle, </b>

Her klokken 08:30 tog vi ud til hestene, hvor de oprindeligt skal ud, men det er simpelthen for syndt i det her vejr. Vi kunne ikke køre helt derud, da det fyer helt vildt derude, fra den store mark. Hestene står alligevel bare og kigger når de kommer ud, og vil gerne ind igen.

Går jeres heste ude nu her?
- Mine kommer selvfølgelig ud i 10 minutter, når jeg muger ud, men det er ikke fordi de gider.

<i> Mvh Louise </i>

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestene gå ude
  • #1   23. dec 2010 Jeg regner ikke med at de lukker mine heste ud, der hvor de står opstaldet, pga. vejret smiley Men så står de til gengæld med en masse wrap og hygger sig inde i stalden i læ smiley

• #2   23. dec 2010 Tania vil altid ud, hun kan ikke klare at stå i en boks.
    Men næsten alle de andre heste i stalden, vil faktisk også helst ind.

• #3   23. dec 2010 athena og divinio går ude, fra morgen til aften.
    couture står inde fordi han brækker benene når han kommer ud.

• #4   23. dec 2010 min hest kommer ud på luftefold med dækken i ca en halv time smiley
    han har brug for at komme lidt ud.

• #5   23. dec 2010 Selvfølgelig kommer de ud. Vi har 3 bure med frøgræs i, så selvom vejret er dårligt jamen så har de noget at hyggespise af på folden.

• #6   23. dec 2010 Mine vil godt nok hellere stå inde i deres boks og spise deres hø :o)

<i> Mvh Louise </i>

• #7   23. dec 2010
    At de hellere vil ind er tillært adfærd eller manglende læ/mad på folden smiley - eller bare en elendig fold... Måske lidt pyller fra ejeren side også..

• #8   23. dec 2010 Fede er også en rigtig stald-hest. Det eneste han hader mere end vinterfold, er at blive vasket i hovedet, så jeg lader ham blive ind, men han står i udeboks, så der er massere af frisk luft til ham

• #9   23. dec 2010 Kavello er self ude. Ligesom alle de andre heste på gården.
    Vil holde med Krikken. Det er pyller fra menneskenes side af - og at der ikke er mad eller læ på folden.
    En hest har behov for at bevæge sig, ikke bare stå i en boks døgnet rundt..

• #10   23. dec 2010 Vores går også ude fra morgen til hen mod eftermiddagen hvor der bliver mørkt:) De nyder at komme ud:)

• #11   23. dec 2010 Mine heste kommer jo også ud ca. 10 minutter, men de gider ikke at stå ude en hel dag, som de normalt gør. Det er fint i kalder mig pyller, det ændre skam ikke noget smiley
    - Mine heste har fri adgang til hø og halm på folden, også har vi bestemt ikke nogle elendige folde.

• #12   23. dec 2010 Mine går skam på store, tørre folde, hvor der bliver lagt wrap ud smiley Men de står bare ved leddet og hænger i dette vejr. Men hestefolk har jo mange forskellige meninger omkring dette smiley Vi er alle forskellige på´det område ;o)

• #13   23. dec 2010 Mine går ude og gider ikke ind..

• #14   23. dec 2010 Min kommer også ud hver dag, dog ikke altid så mange timer når vejret er rigtig slemt, men hun har altså også dækken på og så får hun lidt wrap på folden, så hun har lidt at pille i.

Hun har det nu bedste med lige at komme ud og få lidt bevægelse i kroppen, om det så bare er få timer, men ud skal hun.

• #15   23. dec 2010 Hestene er jo også forskellige i deres personligheder om de vil være ude eller inde ;o) Nogle heste elsker at være ude i snevejr, mens andre foretrækker en lun sommerdag smiley

• #16   23. dec 2010 De skal logges ind hver aften..

• #17   23. dec 2010 hehe :o) Mine er også kun inde i sådan et vejr som idag smiley Når der bare er sne og det ikke blæser kan de sagtens komme ud, men blæsten er temmelig hård idag, i mit område, og da det sted mine står på´ligger et meget åbent sted, virker blæsten temmelig hård :o) hehe.

• #18   23. dec 2010 Grunden til heste vil ind er at de forbinder det med ekstra foder. Fra naturens side vil de hellere stå et åbent sted for at de nem kan flygte hvis der skulle opstå fare. Vi mennesker gør dyr mere og mere til mennesker hestene vil hellere end gerne ud i al vejr:) Derfor står mine heste i løsdrift.

• #19   23. dec 2010 Mine er ude .. De har godt af noget frisk luft og godt af at komme ud og røre sig, ville ikke tilbyde mine heste at stå inde hele dagen i en boks..

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #20   23. dec 2010 selvfølgelig kommer hestene ud!!!!!!!!!!!
    Fra morgen til aften.
    Sørg for at de har vand og strøelse at æde.
    De kan lige så godt stå og hænge ude som inde. Så får de i det mindste frisk luft og kan gå/løbe, hvis de har lyst.
    Hvilken hest elsker ikke at rulle sig i sne?
    De sætter pels efter vejret og stalden er som regel kold alligevel(forhåbentlig). Og så er de bygget til oprindelig at gå ude. Hvad med hestene på Island, der går ude hele året

• #21   23. dec 2010 Selvfølgelig stod mine også ude nu her, hvis det ikke blæste og fyer så meget som det gør. Men sådan som det fyer her, så er det for syndt. Så har jeg det fint med at være pyller, for mine heste vil ikke engang ud..
    Men heste er vidt forskellige også. Mine er vant til at gå ude fra 08:00 til 17:00, men de vil hellere end gerne være inde i sådan et vejr her :o)

• #22   23. dec 2010 Mine er i løsdrift, hvor de har en stooor boks inde i stalden at gå ind i med masser af halm og hø, men de går ude i dag, de gider ikk stå inde hele dagen.. forståeligt nok.

• #23   23. dec 2010 Mine går ude døgnet rundt?!

• #24   23. dec 2010 Jeg har Arabere, og de sætter bestemt ikke meget pels. Man kan ikke sammenligne islændere med arabere, vil jeg mene. Og mine heste kommer også ud, bare ikke så meget som de plejer. Kun imens jeg muger ud, i dette vejr. Selv om der er fri adgang til hø og halm, ville de ikke engang spise noget, de venter bare på at komme ind igen.

• #25   23. dec 2010 Mine heste minder temmelig meget om dine Louise Knudsen :o) Dog er det kun min ene der står på boks. Min pony går i løsdrift smiley

• #26   23. dec 2010 Selvfølgelig er min ude! Det er da klart. Det er en hest jeg har.

• #27   23. dec 2010 Begge mine travere går i løsdrift så de er altid ude. Heste er ikke ligeså sarte med vind og vejr som os mennesker, de kan godt klare noget sne, blæst, fyning og minusgrader uden at fryse smiley Så længe de har hø/wrap ad libitum så holder de varmen og hygger sig smiley

• #28   23. dec 2010 min tykke står i løsdrift smiley og han er der hvor der er mad smiley

• #29   23. dec 2010 Mine de fryser, så de kan ikke ''tåle'' den blæst og kulde nu her, når de heller ikke spiser noget når de går ude, så er det klart de fryser.

• #30   23. dec 2010 min stod en dag og frøs på folden. self. noget tid siden nu! smiley Og hun havde dækken på, mad og vand osv. Så hun er ikke så god til blandingen af vind, blæst og regn/sne osv.

- Men som sagt! Vi er jo alle meget forskellige på det her område :o) Så det vil forblive en uendelig debat om hvorvidt de skal være inde eller ude i det her vejr smiley hehe

• #31   23. dec 2010 Jeg er fuldstændig enig Amanda. Selv om andre skriver som om jeg er total dum i hovedet, over at ikke sende mine heste ud, så er jeg total ligeglad. Jeg skal næsten tvinge mine heste ud, de vil simpelthen ikke. Og andre kan simpelthen ikke side her og bedømme sig på, hvordan mine heste er udenfor. Jeg har det fint med at mine heste går inde nu, i det her vejr, selvfølgelig er de ude når det ikke blæser og fyer.

• #32   23. dec 2010 øhmmm...jamen hvorfor så lave et emne om det hvis man alligevel ikke vil høre andres mening? Du spurgte jo selv?

• #33   23. dec 2010 Ja, jeg spurgte om <b> jeres </b> heste gik ude eller inde nu her. Jeg skulle ikke have en mening om, om mine heste skal gå ude eller inde.

• #34   23. dec 2010 Jeg mener absolut ikke man er dum i hovedet ved at lade hestene hygge sig inde. Det er fuldstændigt gået af sporet med al det hysteri om hestene SKAL ud og alle de påstande om "tillært" adfærd.
    Almindelig sund fornuft :Ingen vil da frivilligt bevæge sig ud i piskende sne og kulde.
    De næste mange år må heste lade livet p.gr. gigt-diverse benskader -ulykker på folden udelukkende p.gr. lovgivning og hesteejernes indstillinger. Der er forskel på islandshestene og varmblods.
    mvh merete
    ps.mine kommmer ikke ud i det hèr vejr.

• #35   23. dec 2010 Er enig med dig louise... Akasia og Sahara er heller ikke kommet ud .. Er også meget pylleret.. især overfor Akasia.. :o) Og ja vi er forskellige.. heldigvis for det..
    De har også adgang til hø men de står hurtig ved leddet og Akasia står og kalder og vil ind... :o)
    Regner dog også med at de lige skal ud imens jeg ordner boksne men de får ikke så mange timer som de plejer..

• #36   23. dec 2010 <b> merethe </b>
    - Jeg er fuldstændig enig. Man kan på ingen måde sammenligne en islandsk hest, med en varmblods hest!

• #37   23. dec 2010 Det er der da heller ikke nogle der siger at dine heste SKAL gå ude. lige som du skriver hvorfor dine ikke går ude skriver vi andre hvorfor vores går ude. Jeg havde ikke regnet med at du tog det så personligt så ville jeg ikke have kommenteret dette indlæg.

• #38   23. dec 2010 Katharina,
    Ja, mine kommer også kun ud når jeg ordner bokse. De gider ikke være ude nu her, og slet ikke når det fyger så meget som det gør ude hos dem :o)
    Jeg har det fint med at de står inde nu, alt andet er uansvarligt lige nu. Alt derude er også lukket helt til, man kan knap nok gå derud :o)

Håber Akasia er faldet godt til smiley

Mvh Louise

• #40   23. dec 2010 Jeg er nu ikke helt enig, Merete mine går friviliigt ud på folden og spiser deres hø istedet for at stå inde i deres dejlige varme boks..

• #41   23. dec 2010 normal er mine ude fra 8 morgen til 16 efter middag men hvis det stomer og sneer som det gør nu kommer de ikke ud, de kommer en halv time i ride hallen og løbe lidt rundt, og i dag hvor det stomer som det gør, og fyer som det gør er det helt umuligt, for vi har driver på 2 meter også op af den dør hvor hestene skal ud igennem, da vinden står lige på den dør, så det bliver heller ikke til hallen i dag...
    min gamle knabstupper kommer ikke ud hvis det blæser og sneer eller står ned i stænger for han fryser med det samme, også selv om han har dækken på.....
    ja hestene er vand til at gå ude men der er forskæl på heste som der er på mennesker islænder kan tåle meget mere end feks araber og andre varmbolds...og så har alder også noget at sige, jeg syntes folk selv skal bedømme om deres heste skal ud eller ej, kan man se ens hest hygger sig selv om det er skide koldt, ja men så ud med dem da, men står de bare og hænger og kalder så luk dem dog ind, så er det nok fordi de ikke gider stå ude i det lortevejr....
    hvert menneske sin mening, og hver hest sine lyster

• #42   23. dec 2010 I denne vinter har min kun stået einde i 2 døgn pga isslag. Ellers er den ude hele dagen.

• #43   23. dec 2010 Merethe: Nej vi ville ikke gå ud i dårligt vejr. Men heste er altså ikke skabt til at have huse med en brændeovn i men til gengæld er de blevet isoleret med en pels som vi mennesker ikke har. At vi går og strigler fedtet af pelsen og smider dækkener af og på så de ikke kan holde varmen er ikke hestens skyld.

• #44   23. dec 2010 Salia er ude omkring 1 time hver dag, så gider hun ikke rigtig mere;)

• #45   23. dec 2010 Mine drenge går i løsdrift og selv i snestorm med fygning, står de udenfor.. De har wrap ad libitum og enten pels eller dækken til at modstå hårdt vejr....

Tillært adfærd har meget at sige om hestene vil være inde eller ude... Det kan vi ikke ændre på....

Jeg har en Engelsk fuldblod som bestemt kan sammenlignes med araberen med hensyn til at være "sarte" og "skrøbelige", men under de rette forhold trives han ultimativt som løsdriftshest.. Så har jeg en Solid paint fra Marts i år, som bestemt er bygget til at klare ekstreme vejrforhold, så han har også en kæmpe bamsepels.. Den sidste er varmblod fra Marts i år, som også har sat super dejlig bamsepels... Ingen af dem fryser og de står gerne ude midt om natten i minus 15 grader og spiser wrap på folden... Selvom de har en dejlig løsdrift med tyk halmmadras og wrap i høbaren... De bruger den kun til at sove i og få deres krybbefoder faktisk...

Behøver jeg sige at jeg syntes mange mennesker pylrer for meget om deres heste *Gg*

• #46   23. dec 2010 Vores er kun ude en time eller to i det her vejr - de gider simpelthen ikke at stå ude. De står bare som hængehoveder med røven mod vinden og venter på, at de skal ind igen.

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

#47   23. dec 2010 undrer mig over at min fuldblodshest ikke er død?? den går ude hver dag fra 6.30 til kl. 18. Og ja hun har selvfølgelig et tykt vandtæt dækken. Sådan kan man jo have forskellige meninger.
    JEG mener ikke at en hest er bestemt for at stå i en boks som er 3x3 meter.
    I går var det en super flot dag hvor de kan stå ude i solen og nyde det dejlige vejr.

• #48   23. dec 2010 min er også ude fra kl 9 i morges og ind til ca 16.30-17 smiley
    nogen gange helt fra syv om morgen og indtil nu, lucky gider ikke står inde han hygger sig nu rigtig på folden, med sin dame smiley

• #49   23. dec 2010 Lukkede mine to heste ud kl. 10:30 i dag fordi jeg skulle muge ud, men de blev kun ude i en halv time. Min shetter havde ikke så meget imod, at gå ude, bortset fra, at hun ikke kan gå nogle steder, fordi snedriverne er alt for høje. Min araber stod bare i læ bag skuret og gloede, så de kom ind igen. Lidt efter gik jeg dog rundt i 15-20 min. med araberen på gårdspladsen, hvor der ikke er så meget sne, og hvor der ikke blæser meget. Araberen har ikke så tyk pels, og han står alligevel og hænger, så syntes, at de alligevel bare kunne komme ind og hygge sig (;

• #50   23. dec 2010
    Kan se at nogle af jer er så heldige, at i ikke tager tidligt hjemmefra... mine kommer normalt ud kl 5.45 (møder kl 7) og ind kl 17- er hjemme 15.30
    Og de gider ikke stå ude i 9-10 timer når der er så koldt (og det er altså ligemeget om de får roer, prima hø osv... Så nu kommer de ud kl 16 og ind ved 19 tiden (har lavet lys på folden/folden støder op til bygningerne)

Så når man har fundtids job og hest, må man finde en løsning der passer hest og mennesker

• #51   23. dec 2010 Mine går i løsdrift hele døgnet rundt og året rundt. De kommer aldrig ind i en boks. Vil godt lige nævne at det er 2 varmblodheste og 2 anden særlig race jeg har gående. De har altid klaret sig Uden dækkner el anden form for indpakning smiley efter jeg fik dem vel at mærke.
    De trives bedst ude, de har deres løsdriftsskur, halm, hø ad libitum, vand, en skøn fold osv.

• #52   23. dec 2010 mine kommer ud HVER dag.

de kom ud kl 9 og regner med at tage dem ind ved 15tiden. De skal sq ha lidt luft og have lov til at strække benene;)

• #54   23. dec 2010
    Undskyld jeg lige spørger væk fra emnet- hvordan arbejder/ går i skole, siden at i kan lukke heste ud kl 9?

• #55   23. dec 2010 ja ud med dem i alt slags vejr

• #56   23. dec 2010 *~BLACKTON~*

Jeg går hjemme, så derfor:)
    Men de dage, hvor det ikke kan passe, får jeg min søde nabo til at lukke ind eller ud

• #58   23. dec 2010 Vores går ude fra kl. 9 om morgenen til 4 om eftermiddagen og de gider ikke ind når man kommer og vil hente dem smiley

• #59   23. dec 2010 jeg har et andet spørgsmål....

hvor ved nogen af os hvad der er best for hestene, der bliver avlet så mange racer og blandinger nogen racer er fra starten af deres race avlet i varme lande ander i kolde lande, så hvem siger de heste der er fremavlet er til vores klima som det er lige nu, og nu snakker jeg ikke om de milde vinter vi har haft i mange år nej men til de to sidste vinter, ja islænder er avlet så de kan klare snestome mm men hvem siger de andre kan, er det os der skal tage stilling til at de kan klare det???? ja de kan lægge pels til så de får en god bamse pels meeeen så hvidt jeg ved så er der ikke meget pels på deres ben, og det er da dem der står i sneen...måske vi selv skulle prøve og pakke os ind som vi var på island og så tage et par gummisko på og så stille os ud i sneen i 8 timer ja bare 1 time så tror jeg sku vi piver....selv min mand som er ude menneske og en varm person fryser sin røv ud af bukserne.....
    hvordan kan vi vide om hestene syntes det er hyggeligt at stå ude???jo tror da dem der løber og leger eller som står og spiser hygger sig....
    men de heste der står med røven mod vinden og hænger med hovederne, og kalder hele tiden...hmmm dem tror jeg helst vil være ind....
    så måske vi skal være bedre til at læse hver enkel hest...det gør jeg min knabstupper vil helst være inde i lorte vejr og min pony ude også dv vil gerne ud men ikke så længe...
    så aflæs jeres heste og tag den derfra, og lad vær med at kalde folk for pyller røve, måske de bare har læst deres hest og indset de ikke vil være ude når det er lorte vejr som nu

• #60   23. dec 2010 Mine ryger ud kl 8 og ind ved 18 tiden, og de skal kaldes på når de skal ind smiley

• #61   23. dec 2010 Min står opstaldet og derved er det ikke mig der bestemmer om han er inde el ude. I går var de på stald da vand var frosset i stalden og hestene skulle afgive varme til rør. Jeg er mest tilhænger af at de lige kommer på fold og får luft med stråfoder! Stod på Amager engang, der var folde farlige på et tidspunkt pga. frosne knolde og is som hestene skar ben på, så der valgte jeg nogle dage hvor hun ikke kom ud!

• #62   23. dec 2010 Micahela: Giver dig ret og derfor imod loven med 5x2 timer om ugen. Det må være den enkelte hest med hensyn til alder/huld osv. ikke firkantede holdninger med for/imod.
    Mit indtryk er også at ældre heste ikke mere tør tage chancer i det glatte føre og står derfor stille. Unge heste skal da krudtes af.
    mvh merete

• #63   23. dec 2010 I siger selv at man skal se på den enkeltes hests behov. Men forstår så bare ikke hvorfor det har skabt sådan en tone eftersom i mener jeres heste ikke kan klare fold de her dage. Der står også i lover: kan fraviges, hvis veterinære eller vejrmæssige forhold taler afgørende herfor. Der er jo ingen herinde der har sagt til jer at i skal smide jeres hest på fold trods vejret! Folk skriver kun om hvad de gør og mener er mest rigtig for deres heste.

• #64   23. dec 2010
    Loven kræver ikke at en hest skal på fold men at den skal MOTIONERES 2 timer om dagen, 5 dage om ugen. Og om det er gå tur eller ridetur er ligemeget.

Det er kun plage op til 2år der SKAL på fold.

• #65   23. dec 2010 annebell :hvad mener du med den tone??? jeg har ingen tone, skriver bare at man skal se på hver hest og læse den ud fra det, og som sagt så har jeg en der ikke vil være ude, og en der gerne vil, så self kommer den der gerne vil ud, men det har bare ikke været muligt i dag, da vi har 2 meter driver op af døren, og ingen til at fjerne det

• #66   23. dec 2010 Mine går i løsdrift, tæt på havet, så der er koldere end når det er længere inde i landet smiley

De har begge en fin vinterpels, ellers giver stedet dem et dækken på

• #67   23. dec 2010 Michaela: Heste er nu engang skabt til at kunne holde varmen på en anden måde end mennesker, så du kan ikke sammenligne os mennesker med heste... Aldrig faktisk... Og deres ben får skam også vinterpels, bare ikke ligeså lang som på kroppen.. De er designet til at kunne klare ekstrem kulde i benene, så længe selve kroppen er tør og beskyttet, hvilket den jo er enten via pels eller dækken.. Går ikke ud fra der er tag over meterhøje driver smiley

Og ja der er avlet mange racer osv, men derfor er deres skelet, organer og immunforsvar stadig den samme som for 500 år siden.. Det fungerer på samme måde... Nogle fødes dog sarte, andre gøres sarte og jeg mener bestemt der er mange som gør deres heste sarte... Jeg købte da selv en fuldblodsvallak ingen nogensinde ville have gættet på ville nyde at være udenfor og som bestemt ikke ville kunne klare et liv som løsdriftshest, men det blev han og han stortrives!
    De mennesker havde også den der indstilling "Hesten gider ikke være ude, se på den, den står med røven mod vinden og hænger"
    Men er det ikke bedre den står udenfor i frisk luft og hænger, fremfor at den står i boksen og hænger?? =)

• #68   23. dec 2010 igen er det noget mennesker mener, ville det ikke være dejligt hvis heste kunne tale, så vi kunne se hvor meget vi gør forkert med vores dyr, vores ord er ikke altid lov, og forskning siger også at der er lige så mange forskælligheder imellem dyr som der er i mennesker, så jo lidt kan man godt samlgne dyr med mennesker, husk vi stammer selv fra dyr siges det....og det er igen menneskedet der siger det

• #69   23. dec 2010 Michaela: Det ville helt sikkert være dejligt hvis de kunne tale!!! =)
    Men jeg vil nu ikke ligefrem stritte imod almindelig viden om anatomi osv på heste, det er nu engang det samme som med mennesker... Jeg betvivler da heller ikke den viden der er omkring vores anatomi?
    Selvfølgelig er der heste der er forskellige, men jeg nægter simpelthen at tro 95% af danskernes heste er heste der "ikke gider være ude" og som bliver syge af at være ude.... Næhhh... Jeg tror mere på misforstået godhed og pylretendensen.... Og at mange heste ikke tilbydes optimale forhold på folden....

• #70   23. dec 2010 Annabell: Har du et link til den opdagelse de forskere har gjort? Jeg tror simpelthen ikke på det.. Alle levende væsener kan fryse, da alle levende væsener kan fryse ihjel =)

• #71   23. dec 2010 Jeg har brugt google flittigt da jeg ville finde noget om brug af dækkener. Så jeg har læst rigtig rigtig meget om emnet så kan ikke engang huske om det var en dansk side...så det er jo et vidt begreb. Jeg har prøvet om jeg kunne finde det her til aften men det kunne jeg ikke.
    Men min sunde fornuft siger nu også at dyr godt kan fryse. Men jeg har dog aldrig oplevet en hest fryse trods det jeg har været i en heste stald siden jeg var 6.

• #72   23. dec 2010 Jeg har en koldblodshingst, Irish Cob, der ikke sætter vinterpels, han går med 500g, og han vil ind efter et kvarters tid, samt to ældre heste, hvoraf den ene dårligt kan holde varmen, og så en lusitano, der lige er kommet fra Portugal. Og de skidefryser, men de kommer ud 3-4 timer hver dag med adgang til wrap. Dog lukkede vi dem igår kun ud, mens vi mugede, sådan en halv times tid, fordi det var 10 minusgrader.
    At det er tillært adfærd, at de vil ind, er noget ævl - og jeg vil hellere have at Bohemio står i sin boks og har det rart, istedet for at stå i skuret og være kold på krydset på trods af to dækner.

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

#73   23. dec 2010 de kan sagtens fryse. Min fuldblod frser når det regner om efteråret. netop derfor får hun altid dækken på, så hun kan ude mest muligt. Når bare hun er tør fryser hun ikke

Kommentér på:
Hestene gå ude

Annonce