{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Juleaften eller Hvid Jul? {{forumTopicSubject}}

Hej! ;D
Mig og min familie skal holde jul hos min bedstemor, der bor i jylland (jeg bor selv på fyn). Men vi kan måske ikke komme der over fordi at der er så meget sne. Der er måske kun 30 km. der over, men der jo bare så meget sne at det er helt umuligt at køre så langt. Jeg ville hellere have en "grøn" jul end en hvid jul nu hvor at man næsten kke kan komme nogen steder hen pga. det sne!

Hvad med jer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Juleaften eller Hvid Jul?
  • #1   22. dec 2010 juelaften er jo bare en aften. der er 364 andre,

• #2   22. dec 2010 hvor er al det sne du snakker om???

• #3   22. dec 2010 hvis jul!! så må man jo kører efter der er så meget sne...

• #4   22. dec 2010 Hvid jul (:!

• #5   22. dec 2010 Rikke: Motorvejen på fyn er lukket i det ene spor pga. is på banen..
    Sjælland skulle have sygt meget sne og i nat skulle sjælland, fyn og sydjylland få snestorm..

Men jeg synes nu det er hyggeligt at der er hvidt udenfor.. Dog måtte den sindssyge kulde godt aftage lidt..

• #6   22. dec 2010 bor i jylland, syd-øst - og vi kan sagtens køre smiley
    vi har nok 12 km. dertil hvor vi skal hen. vi har intet problem!
    heldigvis! både hvidjul og vi kan godt komme frem smiley

• #7   22. dec 2010 alt hvid jul skal bare gå væk - er godt og grundig træt af sne smiley

• #8   22. dec 2010 i forhold til satalit billeder er der sne i hele landet uden undtagelser så det er kun til at undgå at se hvis man ikke kommer udenfor.

Jeg vil gerne af med al den sne... eller lad det blive til lørdag men så skal det fanme også forsvinde... hold k**t hvor er jeg træt af sne.

• #9   22. dec 2010 altså jeg er i dag kørt fra jylland (djursland) til solrød (ca 40km syd for kbh) og jeg kunne fint kører, ja det tog en helvedes tid men frem det kom jeg da, og jeg er ikke bleg for at tage tilbage igen.

medierne har det med at piske en stemning op og befolkning springer på masse hysteriet, vejret er ikke så slemt i dk at vi ikke kan komme frem. og motovejen er noget af det første der fjernes sne på. og som holdes så godt som fri.

hvis man ellers kører med omtanke kan man godt komme frem.

• #10   22. dec 2010 Jeg bor i Silkeborg med min kæreste og vi skal til Sjælland til mine forældre.. Og vi er heller ikke helt sikre på om vi kører .. Min kæreste har dog 4x4 så han er vidst rimelig positiv smiley

Men nyder nu stadig hvis vi får hvid jul smiley

• #11   22. dec 2010 da jeg kørte var det et kort stykke rundt om odense der var spærret,

• #12   22. dec 2010 Vi skal gudskelov holde jul hjemme, og min svigermor som er den eneste der kommer udefra er ankommet i dag.
    Så alt her er som det skal være, og vi er klar på en hvid jul, men har ondt af dem som ingen steder kan komme, og bortset fra det, så er jeg osse ved at være en anelse træt af al den sne...

• #13   22. dec 2010 Det skal begynde at sne lige om lidt, og i nat vil det begynde at blæse.

• #14   22. dec 2010 Jeg vil bare gerne have grøn jul og forår smiley Vinter er ikke lige mig.

• #15   22. dec 2010 så kør nu eller lad vær at hyl? syntes det virker rimelig dumt bare at sidde og vente på at man ikke kan kører :D.

• #16   22. dec 2010 Har intet imod sneen, og man kan også sagtens kører selvom der er sne, men når der er is på vejbanen er det altså ikke sjov : (

• #17   22. dec 2010 ej, men det må man tage med.
    hvad gør de ikke de steder, hvor der er mere sne, end der er her?
    de hyler i hvert fald ikke.

• #18   22. dec 2010 Synes godt at det her møgvejr må forsvinde, så jeg kan holde jul med min søster&co. Altså hvor er det træls..
    Det var meningen at min søster, hendes mand, deres 2 børn, og hendes mands forældre skulle komme herover til lille Fanø og holde jul.. Men det er ikke sikkert at de kan komme frem, da de bor i kbh. og der er vildt meget kø ud af kbh. + der er herre lang kø ved storebæltsbroen ;s Hader det så meget! Min niece's første jul, og så kan jeg måske ikke være sammen med dem smiley

• #19   22. dec 2010 vi skal holde jul hjemme, men min moster og fætter bor på fyn...håber de kan komme frem;)

• #20   22. dec 2010 Jeg sys det er rigtig træls der skal komme snestorm i nat her på sydsjælland. har fødselsdag fredag og plejer derfor at holde fødselsdag om morgen men nu kommer der måske ingen smiley

det virker måske lidt plat men ja når man har fødselsdag juleaften er det begrænset for hvor meget fødselsdag man har den dag, så det betyder meget at have fødselsdag om morgen inden det "bare" bliver juleaften..

så ja jeg er rigtig rigtig træt af den møg sne....

• #21   22. dec 2010 ja der er altid meget kø ud af kbh på den her tid af dagen..... de skal nok nå frem hvis de er kørt i dag, det er jo ikke jul før på fredag

• #22   22. dec 2010 Som vi siger i min familie :D.
    Sjællenderne og tv kanalerne overdriver!
    De mener jo der er snestorm hvis der maks kommer 3 cm sne xD.

MEN HVID JUL :D.

• #23   22. dec 2010 Rikke: Der er mere kø når der er sne i københavn end når der ikke er smiley

• #24   22. dec 2010 nej nej trine det er nu ikke forbeholdt sjællændere.....

nu har jeg siddet her og underkendt alle de nervøses følelser, og jeg er skam da sjællænder af blod, jeg har boet 2/3 af mit liv på sjælland.

• #25   22. dec 2010 Jeg bor i sønderjylland, og mine to tanter er kommet med deres børn, men deres mænd mangler (de er begge på barsel, og ville gerne hjem til moar og far) & de bor begge familier i København. Så er virkelig spændt på hvordan de kommer herned, for den ene skal flyve fra belgien til københavn og køre herned.:-)

Håber de kommer!

• #26   22. dec 2010 rikke blume N
    -De kører imorgen.. Og der er meget mere kø end der plejer at være.. Hendes mand tog 1 ½ time om at komme hjem fra arbejde idag, og det plejer at tage 20 - 30 min ..

• #27   22. dec 2010 det er ikke sneen der er problemet..... men isen

• #28   22. dec 2010 Haha så kan det være kæresten holder jul sammen med os i jylland i stdet for ;D Ej, det er slf. skidt. Men jeg vil nu også holde på hvid jul =D

• #29   22. dec 2010 Det tager mig normalt 30min at komme hjem fra arbejde i mylretrafik normalt, når der ligger sne (om der er is eller ej) tager det 1time-1,15min ..

Normalt tager det mig 15min når det er uden for mylre tiden.

• #30   22. dec 2010 Synes det er helt OK med en hvis jul, men synes alligevel sneen er ret træls.
    Kommer der ikke mere sne end det der er nu, kan jeg sagtens komme hen til min faster (20 km ca) juleaften, kommer der mere begynder det at blive alt for farligt at køre ud.
    Kan også godt se, at det er træls for dig fx, fordi du ikke kan komme afted

Har en rigtig god veninde, hvis mor blev indlagt på Riget i KBH i forrige uge, hun er opereret og klart til at komme hjem igen, desværre kan hun ikke komme hjem til Sønderjylland inden jul pga. vejret, virkelig en træls ting!

Hellere en "grøn" jul hvor man kan komme frem og tilbage (og ride!!) end en hvid juk hvor man bare sidder fast hvor man er... smiley

• #31   22. dec 2010 Du har helt ret >>Ida & Story<<

• #32   22. dec 2010 Altså jeg bor i østjylland. Min mor køre hele Damnark rundt, tit til København, pga. hendes arbejde. Og hun har hverken været sneet inde eller ude i år. Og tror snart ikke der er det sted i Danmark hun ikke har været. I det her vejr ligger hun bare nogle timer mere til og lader det tage den tid det tager.

Så hvis i ikke kan køre de 30km mår det være fordi i har sommerdæk på:-)
    Jeg ved godt den ene vejbane på fyns motorvej var lukket i dag for at lave kø så man kørte langsommere, men som sagt gør det jo kun i køre langsommere, i kan jo stadig komme frem(:

• #34   22. dec 2010 Jeg syntes at en hvid jul er på sin plads smiley Gerne hvert år smiley
    Folk ved jo godt at der er al den sne - den har jo efterhånden ligget her længe smiley
    Så det må folk bare gå ud fra og kører efter smiley

• #35   22. dec 2010 som Nina skriver så er det altså ikke et problem at komme rundt, og er det et problem er man enten en nervøs chauffør eller også kører man på sommerdæk.

der er ikke lukket nogle motorveje nogle steder.

• #36   22. dec 2010 Kan godt lide at der er sne til jul, men ikke for meget! Bor i Sønderjylland og min søster bor i Århus, så håber at toget kører i morgen! hvis hun ikke kommer er det noget møg, det bliver ikke så hyggeligt, hvis der kun er mig og mine forældre smiley

• #37   22. dec 2010 Malene:

Ork, jeg ligger med et piskesmæld, og kan ikke klare for mange lyde, derfor skal mig og min mor holde jul selv, men det bliver da enormt hyggeligt, vi skal bare ligge i hver vores sofa, med bordet fyldt med gaver:D

• #38   22. dec 2010 Jeg synes det ser så flot ud med al den sne og det er skønt med hvid jul!
    MEN,MEN,MEN! Det er da forfærdeligt at der er så glat, jeg får ikke redet så meget fordi vi har hestene hjemme og mor vil ik køre så meget med trailer når der er sne over alt. Har også hørt der kommer snestorm i den sydlige del af landet i nat (bor selv i sønderjylland) Så det bliver lidt sjovt at se hvor meget der kommer. Synes dog også det er ALT for koldt. så jeg er lidt splittet, mht. sne eller ej.(:

• #39   22. dec 2010 Nina E:
    Hehe ja, det kan sagtens være hyggeligt, men tror bare, at jeg vil komme til at savne min søster alt for meget. Det ville også være synd for hende, hvis hun skulle være helt alene juleaften (;

• #40   22. dec 2010 min moster og hendes to børn er lige kommet hjem til os som bor i ebeltoft, de bor i svendborg. det tager normalt lidt over 2 timer at køre op til os,men idag tog det 5 timer! pga sne og is. de sagde at de på et tidspunkt havde kørt 5 km på en halv time!:o. der var også noget med at der var puttet vand på vejene for at sneen skulle smelte, men det frøs bare til is. - dumpapper!:DD.

• #41   22. dec 2010 jeg sys nu stadig der er mega træls ikke at kunne få fødselsdags gæster fredag morgen fordi folk ikke kan når det fordi det tager dobbelt så lang tid at komme frem og tilbage og folk skal nå hjem og hold jul... øv øv.. igen fødselsdag til mig (der i forvejen næsten ingen fødselsdag har).. smiley

• #42   22. dec 2010 anita>> ja der er mere kø, fordi vejene er glatte og det er pisket helt vildt op i medierne..... men hjem er de jo kommet..... det kan da være det tager længere tid men sådan er det om vinteren og man skal kører efter forholdene..... men frem det kan man altså komme.

• #43   22. dec 2010 Heii smiley

Bor i Sønderjylland (Haderslev) og sys ik' at der særligt meget sne ...
    Har hørt at der skulle komme mere i nat, det håber jeg, for jeg eelsker hvid jul og sne xD... Men er også kun 13 år, så jeg har ikke alle de dér problemer med at komme frem med biler smiley ...

• #44   22. dec 2010 Jeg hader sne, vi fik rigeligt sidste år.. Sneen må godt tage og forsvinde, jeg hader det

• #45   22. dec 2010 det er det der er galt med os mennesker nå vi ikke har en hvid jul bliver folk sure og når vi så endelig har hvid jul ja så brokker folk sig også

• #46   22. dec 2010 Jeg synes det er hyggeligt med hvis jul, på trods af at jeg selv skal køre meget. Igår kørte jeg fra Aalborg til Holstebro (stykket på motorvejen kørte jeg ca. 70 km/t pga. is i det ene spor), hele vejen på landevej kørte jeg ca. 60 km/t. Vejret er ikke en undskyldning for ikke at komme frem - det handler bare om at sætte god tid af til det.

Nu skal kæresten og jeg så køre fra Holstebro til Åbybro i morgen og om natten derefter fra Åbybro til Aars. Så det er også mange kilometer, der skal tilbagelægges. Så kan man ikke pylre over at skulle køre sølle 30 km, selvom et spor på motorvejen er afspæret - så er det andet åbent, man må bare køre langsomt efter forholdene og sætte god tid af til at nå frem smiley

God jul til alle ;-P

Kommentér på:
Juleaften eller Hvid Jul?

Annonce