980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Træls med frostvejr! Træls med frostvejr!

Ja, jeg synes det er møg træls at det skal fryse få meget smiley
Jeg har hest på privatgård, hvor vi har udendørs ridebane, men ikke nogen ridehal. Kan heller ikke læsse min hest. Den er bare skrækslagen for traileren. Så min ridning må gå i vasken har til vinter smiley

Andre med samme problem?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træls med frostvejr!
  • #1   13. dec 2010 Tja.. Vi har ikke engang udendørs smiley
    Men mig og min Fjolle trodser vejret og rider alligevel smiley

• #2   13. dec 2010 Heldigvis ikke. Har lige fået ny parthest, og der er heldigvis ridehus :o)
    Men med min gamle part, var der kun ridebane. Den kunne dog bruges hele året rundt, så der red jeg også da der var sne. Jeg tog bare hensyn til at der kunne være glat, så det var ikke altid helt <i>så</i> seriøst igen :b

• #3   13. dec 2010 nope.. vi har ridehal.

Men kan du ikk skridte nogle ture så den ikk mister formen helt.

• #4   13. dec 2010 Heldigvis ikke, krikken står på rideskole (Y) smiley

• #5   13. dec 2010 Lær din hest at blive læsset. smiley

• #6   13. dec 2010 Jeg opgav at have vores ponyer på privat gård af præcis samme årsag... Vi valgte at betale lidt ekstra for opstaldning et sted med ridehus - og så have mulighed for at ride optimalt hele året smiley

• #7   13. dec 2010 nej jeg flyttede heldigvis din hest til et sted med isoleret ridehus.. netop fordi min ridning gik i vasken sidste år... desværre hjælper ridehuset ikke på foldene... smiley skvattet derude i dag så sidder med et forslået ben og håndled.... hehe

• #8   13. dec 2010 Mine heste står hjemme og vi har hverken ridebane eller ridehus hjemme. Dog har jeg kun 2 km til ridehus så jeg kan skridte derop eller køre. Problemet er bare at vores indkørsel er fyldt med is så bilen kan ikke trække traileren ud og hestene kan ikke stå fast så jeg synes det er for farligt at ride. Sidste vinter holdt de også lang vinterferie pga vejret.

• #9   13. dec 2010 Alt vejr, er ridevejr, bare et spørgsmål om påklædning og rette sko/såler/mordax til hesten :o) vi rider også selv om det er frost/sne men ligner også et rumvæsen når vi trasker afsted, hestene nyder det bare så meget.

• #10   13. dec 2010 jeg er enig med liselund

• #11   13. dec 2010 Har også kun udendørs "bane", det er bare en indhegning med græs. Når der ligger sne på, er underlaget ikke humplet, og så kan jeg godt ride, ellers står den på ture. Men rider godt nok ikke særlig meget her til vinter, som jeg gør resten af året (;

• #13   13. dec 2010 'Ridehesten' har jeg på rideskolen. Resten har jeg hjemme. U. faciliteter. Igennem årene har vi bare trodset vejret og redet alligevel, men ridningen bliver da reduceret om vinteren for dem der står herhjemme. De sidste par år har der så ikke været nogen jeg har haft redet på hjemme om vinteren da ham jeg rider er på rideskole.
    Men 'i gamle dage' red jeg ture hele vinteren smiley

• #14   13. dec 2010 Sidste år red jeg ikke fra midten af december til midten af marts - altså 3 mdr.
    Det var enormt irriterende, så ved hvordan du har det. smiley

• #15   13. dec 2010 Altså her hjemme har vi en udendørs ridebane, men normalt var der en skrå skrant ned der, men så kom der 70 lastbiler sand på !

Men inden det begyndte og fryse blev den harvet så nu er der sådan nogle have spor humpser i den !!! Og den er fy'en helt vildt til så der ligger 2 meters sne på et sted , så ridebanen er ikke særlig stor, men kan ride der ! Men ikke så'en seriøst... Jeg kan sagtens ride i det her sne vejr, sørger bare for at ride i rabatten, da jeg ikke ville ønske en bil ramte os ! Men Buddy bliver redet sådan ikke helt vildt seriøst nu her, når der er sne, men så går vi lange ture sammen! Og ved Perle min nye går vi bare lange ture, da hun skal trænes frem jorden først..

Mine kan godt læsses, men nu er det sådan at vi har en lang grusvej som går op ad bakken og det mindste glatte og frosne og ikke mindst sne på vejen, så kan vi ikke kører til rideskolen , hvor jeg rider.. Men når det forsvinder starter jeg til rideundervisning igen eller ligeså snart jeg kan komme til at kører igen !

• #16   13. dec 2010 jeg kan fint ride hvis der ligger sne,men som det har gjort idag,med ren is,så tør jeg ski ikke ride ud.håber på mere sne,så vi kan komme ud og nyder naturen

• #17   14. dec 2010 Jeg kan ikke rigtig ride tur på ham, da vi skal ned af en stejl asfaldtvej, og den er sindsyg glat, så det vil jeg ikke risikerer.
    Og når min hest skal læsses, så bliver den rigtig tosset, og det tør jeg simpelt hen ikke når der er så meget frost, og jorden er galt.
    Vores bane fryser fuldstændig til smiley

• #18   14. dec 2010
    Du kan blive inde i rabatten - der er sådan ca. aldrig glat...
    Hvis jeg skulle skridte på vejen ville Maja sku også sidde på røven, men så er jeg heldig at rabatten også findes.

• #19   14. dec 2010 Vi har bakker på hver sin side af vejen, så det er desværre heller ingen mulighed smiley

• #20   14. dec 2010 vores rabatter er også helt fulde af is,det er helt umuligt at komme ud

• #21   14. dec 2010 Her er rabatterne også umulige at ride i, og må indrømme at jeg også synes det er lidt farligt at ride i rabatterne hvor hestene så synker ned i sneen, for man kan jo ikke se hvad der er nedenunder. Der kan jo være et hul eller noget som hesten træder ned i og evt kommer til skade. Jeg vil hellere lade være med at ride end at risikere skader.

• #22   14. dec 2010 hvis der ikke kommer mere sne snart,så vil jeg trække frida ind på vores fladeste mark og ride der,der ligger nemlig lidt sne og ingen is,men vi skal gå over noget is for at komme derover fra den mark hun går på nu

Kommentér på:
Træls med frostvejr!

Annonce