{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

Genoptræning ridning - ryggen {{forumTopicSubject}}

Sadlen passede ikke længere og min elskede ponse fik dersværre lidt øm ryg. Det var ikke fordi hun var generet når vi red, men når jeg hoppede op blev hun irriteret så her på fredag har kun fået en måned fri og jeg starter genoptræning smiley (uden sadle selvfølgelig)

<i>Men hvordan genoptræner jeg hende bedst mulig?</i>
- Jeg har tænkt at starte op med en lille skridt tur rundt omkring i et par dage eller en uge, og derefter prøve et par skridt i trav med 1-2 dages mellemrum og så kræve lidt mere og mere af hende.

Overreagerer jeg? Hun har jo ikke haft dårlig ryg, den har bare været lidt øm. Jeg vil bare IKKE ødelægge hende!

// Anne & Nattgjola

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning ridning - ryggen
  • #1   13. dec 2010 Du skal gøre som du selv føler for når du sidder på din dejlige hypse - hvis den er spring fyldt af energi og du kan mærke at den bare gerne vil yde noget så lad den da lave noget i måske 15 min - i stedet for at sige nej deet skal den ikke den skal kun gå tur...

Min han har nu snart haft fri i 1 mdr. - fordi jeg selv er syg og ikke kan/må ride... Så når han skal igang igen veed jeg at han vil gøre alt for at gå rigtig osv. og så plejer jeg når han har haft fri at lade ham arbejde ca. 15-20 min og så skal han self. ikke mere efter en lang pause - men lige så stille hvis DIN hest skal trænes langsomt op og den har det bedst sådan er det sådan du skal gøre og hvis den bare har lyst til at arbejde så start ligeså stille og så længere og længere tid smiley men det afhænger jo af hestens lyst osv. smiley

• #2   13. dec 2010 Okay tak smiley

Kommentér på:
Genoptræning ridning - ryggen

Annonce