{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.212 visninger | Oprettet:

Hvilket bid til unghest? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ud og have anskaffet mig et nyt bid til min unghest Little Mr. Sunshine. Men ved ikke helt hvilket jeg skal vælge? Det skal selvfølgelig være fra Herm. Sprenger, da jeg synes hestene går meget bedre på disse bid.

Han er 3 år (bliver 4 års til januar,) gik på to-delt nede i Tyskland hvor vi købte ham. Kommer godt ned til biddet, og suger godt på tøjlen. Er i det hele taget god at ride, hverken løber, slår med hovedet eller andet. Dog har han en gang, da han blev lidt ophidset, smækket tungen over biddet. Men det er kun sket én gang. Dog har jeg ikke redet ham så mange gange siden. Han er en hest man skal have lidt ved med benene, da han ellers bare går i stå.

Søger et bid hvor han ligger let på tøjlen, og måske på den måde kan blive mere fremadgående.

Hvis det kan hjælpe ligger der en gammel video af ham på youtube i kan se: http://www.youtube.com/watch?v=DmWrApwnaWY

Hvilket bid ville i anbefale? smiley

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket bid til unghest?
  • #2   11. dec 2010 Fordi jeg fik ikke biddet med dernede fra, og herhjemme har han bare gået på Raffiness dynamic bid, men jeg synes han hænger lidt, på det bid smiley

• #3   11. dec 2010 Tror et HS Dynamic bid vil være godt til ham. Har gode erfaringer med dette bid til ungheste.

• #4   11. dec 2010 Det er det han går på nu. Tror bare han skal have to-delt, synes han hænger lidt på dynamic biddet smiley

• #5   11. dec 2010 Jeg tror ikke han skal have et 3-delt, men et to-delt, ved bare ikke hvilket smiley

• #6   11. dec 2010 Tror jeg ville vælge et mellemtyndt 3 delt muffe. Hvis den ellers er fin på tøjlen, er muffe et fint blidt bid. Så kan resten korrigeres ved rigtig ridning, måske trænger den bare til at blive aktiveret lidt bagi, så tror jeg den letter sig i hånden smiley

• #8   11. dec 2010 Line med hestene: Det er faktisk ikke alle heste der kan gå med 3-delte bid, nogen går bedst på de 2-delte smiley

Helena: Vis du vil bruge et to-delt så er det bedste to-delte nok HS Turnado, da det er vinklet så det ikke ryger op i gangen, det vil også gøre at hesten ikke lægger tungen over bidet.

• #9   11. dec 2010 jeg elsker bare vores nye bid,mener det er et myler bid,det drejer på midten ,det er ikke rigtigt delt,men drejer kun.

• #10   11. dec 2010 Jeg rider med et 3-delt muffebid på Casoprano. Det er det han har fået bedst på indtil videre, men han har heller ikke så meget mund endnu. Han kommer dog fint frem til hånden her og tør gå frem på biddet og lægge sig til. Det har han ikke rigtig gjort før.

Men før red jeg med et Herm. Sprenger WH Ultra Trensebid
    (link fjernet) som skulle være rigtig godt på ungheste. Havde også rigtig gode erfaringer med det på trakehneren..

• #11   11. dec 2010 Og ja, hvis to delt.. Så ville jeg også anbefale HS turnado biddet smiley

• #12   11. dec 2010 Det kommer helt an på hestens mund smiley Nogle fungere bedst med et 2 delt, andre med en 3 delt, andre igen skal have sådan et bid de kan lege med

• #13   11. dec 2010 hej Helena.

Jeg har godt set at helst vil have to-delt bid. 'jeg vil dog alligevel anbefale et tre-delt, eller et stangbid med bue som giver tungefrihed.

disse bid kan nemlig ikke, på samme måde som et to-delt, klappesammen og "presse" kidkødet ind i tænderne og genere ikke ind på første kindtand. - min tandplejer anbefaler sådanne bid typer. så skal man bare finde en type der passer hesten.

evt:
    (tre-delt) HS WH ultra
    eller
    (stang) Myler d-bid med høj port.. (grandprix.se)

• #14   11. dec 2010 Rider med et helt alm. 3 delt bid med en rund midte i stedet for flad og oval, det har mine 3 ungheste jeg har haft fungeret super godt på smiley

Jeg et ikke til muffe bid og tygge bid, jeg synes de fylder alt alt for meget i hestens mund kan bedre lige et alm. str. bid eller lige lidt tyndere så hesten har mere plads i mundne.

Hvis du vil have 2 delt kan du evt. prøve et Herm. Sprenger Turnado trensebid Niro.

Herm. Sprenger WH Ultra Soft bid Skulle også være rigtig godt.
    Det den type mine går med bare uden gummi i midten, men det der skulle også være ret godt smiley

Kommentér på:
Hvilket bid til unghest?

Annonce