{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.994 visninger | Oprettet:

Hvad gør I i kulden? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg var ude at ride tur i dag. Vi tog afsted ca. kl. 9.
På trods af, at jeg ved det er koldt og havde klædt mig på derefter, kom jeg alligevel hjem dybfrossen og måtte til optøning i 3 timer under dynen - og jeg fik alligevel ikke rigtig varmen før jeg havde taget et varmt brusebad.
Jeg var særligt blevet kølet ned i hænder, fødder og på benene. Da mine fingre begyndt at tø op ca. 5 minutter efter vi var kommet hjem, gjorde det så ondt i leddene, at jeg var lige ved at begynde og græde. Da tæerne begyndte at tø op, ca 2 timer efter jeg var kommet hjem, brændte og stak det sindssygt. Mine ben var kolde i 4 timer efter...

Jeg tror jeg har gjort det klart; Det var MEGET koldt på trods af uldstrømper, skiundertøj, kæmper vinterjakke og hvad der ellers hører til at tørklæde og vanter.

Mit spørgsmål er, om der overhovedet er noget der er varmt nok når man tager på skridttur i en time i sådan et koldt vejr? Hvad gør I, og har I noget der med garanti virker for jer hver gang det er så koldt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør I i kulden?
  • #1   4. dec 2010
    Jeg kan sagtens holde varmen med følgende opskrift...

Til overkroppen: Tshirt, trøje ud over ( cardigan ), halstørklæde, jakke ( vinterjakke el. bare en vindtæt jakke ).

Til ørene: Pandebånd.

Til fødderne: Hyggesokker m. alm sokker inden under og bamse støvler yderst.

Til hænderne: Skihandsker.

Til benene: lange underhyler og skibukser ud over..

Kan godt forstå du frøs hvis du red i alm. ridebusker :D.

• #2   4. dec 2010 Hvis du fryser skal du lade din hest trave (eller bare trippe lidt) og så lav nedsidning, så spænder du i din krop og det er jo også lidt hårdt, så du for varmen lidt.

Ellers tag bøjlerne af og bevæg dine fødder lidt og arme(:

• #3   4. dec 2010 Jeg holder varmen med følgende:

- På hovedet: hue under hjelmen, man kan købe dem i høøks
    - På hænderne: Skindhandsker med fleecefoer.
    - På overkroppen: To almindelige langærmede t-shirts og en stor lækker uldstriktrøje med fleecefoer - når det bliver endnu koldere tager jeg en jakke eller en dunvest over, men indtil videre er det nok.
    - På benene: lange skiunderbukser og termoridebukser a la skibukser, bare med helskind (jeg kunne simpelthen ikke leve uden i denne kulde)
    - På fødderne: dubarry cashel støvler, de er liiige kolde nok, og min storetær bliver lidt kolde, når jeg rider, så jeg har ønsket mig et par LaCrosse Whitney støvler i julegave

Jeg holder fint varmen på en lang skridttur i dette.. smiley

Husk at føder og hoved faktisk er noget af det vigtigste for at du skal holde varmen..

• #4   4. dec 2010 ..Ja, det gik lige hurtigt nok.. "husk at fødder og.." selvfølgelig.. smiley

• #5   4. dec 2010 tager ski undertøj på inden under ridebukserne og 3 bluser + vinterjakke.
    hyggesokker og lange ridestrømper uden over og ridestøvler + liggens jeg fryser aldrig

• #6   4. dec 2010 Når jeg tager i skoven har jeg følgende på: (kan holde varmen med det)

-ridebukser, med strømpebukser under, skibukser udenover.
    -et par ridestrømper op til knæerne med thermosokker udenover
    -jordphur støvler med thermosåler i
    -langærmet bluse, sweather, vinterjakke, halstørklæde, pandebånd, hjelm, thermohandkser smiley

Det fungerer fint nok for mig smiley

• Bente M. J
    Bente M. J Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Svar: 7
    #7   4. dec 2010 Man kan få/købe en termokedeldragt med fulskind. sådan en har jeg og jeg har kunnet holde varmen på skridtture siden jeg købte den..

• #8   4. dec 2010 FLYVERDRAGT!! smiley

• #9   4. dec 2010 Andrea's meget, meget varme påklædning:

1 par normale sokker
    2 par hyggesokker
    1 par lidt for store termoridestøvler
    undertøj (;
    1 par skiunderbukser
    1 paar hummebukser udenover
    1 undertrøje
    1-2 t-shirts
    1 varm cardigan gerne strik
    1 halstørklæde
    ørevarmere
    og en hue udenpå, hvis den kan være der smiley

• #10   4. dec 2010 Jeg fryser stort set aldrig, selvom jeg kun går i en sweater på.ö

• #11   4. dec 2010 Jeg har også min skønne termoheldragt, lavet til ridning, på når jeg underviser eller rider tur. Når jeg underviser har jeg en termojakke inden under + skiundertøj, men det er faktisk for varmt når man rider. Tæerne kræver en tyk sål på støvlen, men ønsker mig nu sådan nogen batterisåler til når jeg underviser.

En hue og et stort halstørklæde eller en halsedisse og min hjelmhue fra motorcyklen:-) Så ligner jeg noget der er løgn, men det virker:-)

• #12   4. dec 2010 Jeg fryser aldrig ved min hest - allerhøjest mine tær efter et par timer smiley

Jeg har:

- Skiundertrøje
    - T-shirt
    - Langærmet
    - Cardigan
    - Fleecetrøje
    - Kæmpe stor bamsejakke

- Tørklæde
    - Elefanthue, derefter 2 ørevarme bånd på også en hue

- Strømpebukser
    - Varme joggin bukser
    - Varme overtrækser smiley
    - 6 par sokker også et par staldstøvler
    - Handsker smiley

• #13   4. dec 2010 Hvor køber man batterisåler?

• #14   4. dec 2010 Jeg har skiundertøj på, alm ridetøj, ekstra bluse, termokedeldragt, tykke sokker og canada boots, hue (og selvfølgelig ridehjelm) og handsker.
    Jeg bliver dog stadig lidt kold men ikke mere end at jeg har varmen igen så snart jeg kommer ind til brændeovnen smiley

• #15   4. dec 2010 Jeg har det rimelig varmt med følgende beklædning:
    - alm. bluse
    - helt tynd stofjakke med fleece på ryggen
    - en vest
    - fleecejakke
    - skiunderbukser
    - alm. ridebukser
    - alm. strømper
    - hjemmestrikket strømper
    - støvler med lammeskindssål i
    Rider med helt almindelige roeckl, har dog varme handsker (og hue) til når jeg tuller rundt i stalden.

Det fungerer for mig. De dage der er rigtig rigtig koldt kommer der dog en jakke mere på smiley

• #17   5. dec 2010 Altså når jeg er i stalden, så har jeg.. rigtig meget på ;b
    2 undertrøjer,
    1 bomuldsundertrøje,
    2 skiundertrøjer
    1, normal bluse,
    1 lidt tykkere normal bluse,
    2 striktrøjer
    1 hættetrøje
    1 flecetrøje
    1 dunjakke.
    - Og på benene, har jeg
    2 ski-lange underbukser,
    2, strømpebukser,
    1 par cowboybukser,
    og overtræksbukser
    - og så har jeg sådan en ørevarmer, halsedisse, halsterklæde, håndvarmere, og vinterhandsker, og 3 strømper + raksprømper og staldstøvler! :b

Kommentér på:
Hvad gør I i kulden?

Annonce