643 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Undren omkring annoncer... Undren omkring annoncer...

Sidder tit og undre mig over ting der bliver skrevet i annoncer..

Fx. denne: Hesten har tidligere været skadet og den må derfor ikke bruges til hård ridning men gerne hygge dressur og spring.
På billederne ser man en hest der går samlet i dressur og fint ville kunne gå en LA.
Men... Hvad er hård ridning? Hvorfor definere man lige det? Er det at ride 5 gange om ugen eller er det at kræve mere samling end LC?

En anden ting er i låne annoncer eller parts annoncer: Hesten er 4 år og ny tilredet. Hesten søges udlånt til en der vil videre uddanne den.
Man skal som låner betale alt selv til hesten eller som part skal man betale 500kr pr. måned.
Dette for at lære hesten noget - så kunne vedkomne da lige så godt have sendt den i ridning hos en berider, men nu får vedkomne gjort en gratis tjeneste?

Har i selv ting i undre jer over i annoncer? smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undren omkring annoncer...
  • #1   3. dec 2010 Kan det ikke være et billede fra før den blev skadet?

• #2   3. dec 2010
    Jo, men jeg tænker også mere på hvad hård ridning er smiley
    Fordi det har vi jo ikke alle sammen den samme mening om.

• #3   3. dec 2010
    For hård træning kan for mig være:

Samling over LC - eller er det over LA? Eller er det øvelserne der tæller?
    Træning længere end ½ time, men hvad så med skovtur?
    Træning i andet end trav
    Ikke mere end 50cm spring

Osv. syntes det er et "flyvsk" begreb.

• #4   3. dec 2010 *Christina&Lady* *

PRÆCIS! De der annoncer med "SKAL SÆLGES NU!!!!!!!", hvor prisen ligger meget højt, giver ikke rigtigt mening, synes jeg.

• #5   3. dec 2010 Som nævnt kan billeder i de førstnævnte annoncer jo være fra før skade, men vil gerne give dig ret i at det er et meget flyvsk begreb, for det den ene betegner som hårdt arbejde er for en anden basis øvelser som hesten skal kunne gå ellers kan man lige så godt lade være med at ride den overhovedet smiley - overdrivelse fremmer forståelsen.

Det er dog ikke det eneste sted hvor man kan blive forvirret. Jeg forsøger at finde opstaldning til min hingst og fik at vide fra et sted, at de måske ville tage den ind hvis den er velopdragen. Jeg tænker så, definér velopdragen. Den er hingstet men ellers flink, men eftersom det er en fuldblodsrace står han jo højt i tændingen.

Og de der annoncer med rytter søges til nytilredet 4 års og rytteren skal forresten betale alt, uddanne hesten og forventes at starte stævner på den. WHAT THE F....!!!!!! aldrig i livet om jeg ville gå med til sådan en aftale, normalt bliver får jeg løn for den slags.
    Det er noget andet hvis man betaler til en part og så får en hest/pony man også selv kan få noget fornøjelse af, fx at en LC/LB rytter har part på en hest der kan de samme, eller er man heldig lidt mere som man så kan få lov at lære fra.

Skulle jeg fx have en part på min varmblod, ville jeg ikke have noget imod at det blev en LC eller LB rytter (den går LA 1+2 dressur og LB spring) hvis bare rytteren er seriøs og vil hjælpe med at uddanne hesten videre som de selv bliver bedre.

• #6   4. dec 2010 Men er det ikke lidt mærkeligt at hvis en hest er blevet lidt slidt og ikke må gå hård dressur mere... at det kan betyde den ikke må gå samlet (altså kun må ride skovtur). For en hest bliver da mere slidt af at ride tur hvor den går på forparten, end at ride dressur hvor den løfter ryggen og bærer rytteren korrekt... ?

Men jeg synes det er fair nok at udlåne en unghest til videreuddannelse og at vedkommende betaler eks. opstaldning og foder. Vedkommende får jo en hest som sin egen og kan få erfaringen med at ride en unghest op inden man får sin egen. Jeg kunne godt finde på at gøre sådan noget, hvis man har en klar skriftlig aftale om hvem de betaler hvad. Men jeg ville ikke afholde alle udgifter, ejer skulle eks. betale dyrlæge og forsikring, og jeg selv opstaldning og foder. Eller noget i den stil.

Helene

• #7   4. dec 2010
    Helene S - Ved at udlåne en 4års eller bare ryttervant hest til en der skal videreuddanne den får man det gratis...
    Det er noget man normalt sender hesten til berider eller andet for og giver penge for. Prisen er inkl opstaldning også lidt til den person der rider.

• #8   4. dec 2010 Tja, men jeg ville lære en masse af det + hvis ejer eks. stod for smed, forsikring og dyrelæge ville jeg ikke stå med ansvaret for hesten hvis der gik noget galt. Til gengæld er jeg heller ikke så dygtig, så ville skulle lære samtidig med hesten, og det kan jeg jo ikke forlange penge for...

Men kan sagtens se hvad du mener, jeg synes bare det er en god måde at have hest på... Intet ansvar, og hvis alt går galt skal man ikke stå med en dyrelægeregning på mange tusind. Men jeg ville så have en aftale om at det skulle være over en vis periode, eks. et år, så hesten ikke når at blive solgt videre så snart man er kommet igang.

• #9   4. dec 2010
    Det er så det der er forskelligt..

Ofte så betaler man alt inkl. smed og dyrlæge - ejer kun forsikring.
    I nogle tilfælde undlades dyrlægen men i de fleste betaler man alt undtagen forsikring dvs. kommer hesten til skade på folden - låner problem.

• #10   4. dec 2010 Ja så ville jeg nok også bakke ud... Hvis jeg skulle have en hest som min egen bortset fra jeg ikke ejede den, så kunne jeg jo bare købe min egen hest :o) Det har du ret i!

Kommentér på:
Undren omkring annoncer...

Annonce