{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Part og skadet hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG,
landet ligger sådan, at min part er gået hen og fået en skade. Dette gør jo at jeg selvfølgelig ikke kan ride, men jeg går stadig ture, giver foder og ordner de ting jeg skal på mine faste dage. Jeg betaler 600 kr om måneden for at ride, men nu da hun er skadet, burde jeg så stadig betale?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part og skadet hest
  • #1   23. nov 2010 Snak med ejeren om det?

• #2   23. nov 2010 Jeg fik halvdelen af mine penge tilbage da min part blev skadet. Det var en aftale med ejeren allerede fra starten af smiley

• #3   23. nov 2010 Det er du nødt til at snakke med ejer om ..
    Men nej, det synes jeg ikke!

• #4   23. nov 2010 Det har jeg også tænkt mig at gøre, ville bare lige høre, om det er rimeligt at sige man ikke vil betale, eller ihvertfald ikke det hele smiley

men tak

• #5   23. nov 2010 Det kommer vel også an på hvorfor/hvordan hesten er kommet til skade... om det er på fold eller overbelastning ... !!!!

• #6   23. nov 2010 Jeg mener personligt at det er totalt godnat at man skal betale for at man tager sig af andres heste. Jeg har aldrig betalt for mine parter....

• #7   23. nov 2010 synes os det forkert at betale i dyredomme for at passe en hest, da man jo gør ejeren en tjeneste, meeen på den anden måde gør ejer jo os dig en tjeneste ved at du må ride hesten.

Men tilbage til spørgsmålet, når du betaler så meget synes jeg det ville være meste fair at i mens den er skadet kun betaler halvdelen. altså hun betaler jo heller ikke mindre opstaldning, bare fordi den er skadet, sådan ser jeg lidt på det. smiley

• #8   23. nov 2010 Har i ikke lavet en kontrakt fra starten af hvor det står? Det er rigtig smart, så man undgår misforståelser og at blive uvenner smiley

Hvis ikke i har lavet nogen, synes jeg det kommer an på to ting:

1. er du bare hendes part for at hjælpe hende pga. tidsmangel?
    2. eller er du hendes part for at hjælpe hende med økonomien.

for hvis der er økonomien, synes jeg at du kun skal betale halvdelen, det er jo synd hvis hun ikke har råd til at betale hendes hest.. her får i begge lidt gavn af pengene smiley

• #9   23. nov 2010 Jeg synes det er rimelige nok at du ikke vil betale.
    Da jeg havde part på en hest stod den halt on/off i flere måneder (den havde borrellia, men det fandt dyrlægerne først ud af meget sent) og der fik jeg pengene tilbage de måneder hvor jeg slet ikke red eller red meget lidt (det var mest genoptræning alligevel)...

Men snak med ejeren smiley

• #10   23. nov 2010 Jeg betalte fuldpris for min, da han var skadet i et halv år.
    Det var egentligt ikke noget vi snakkede om, det var bare det jeg havde det bedst med, da ejeren er studerende og godt kunne bruge et bidrag til dyrlægen - ikke fordi jeg blev pålagt det, men fordi jeg gerne ville "betale" og give støtte til at han kunne blive klar igen smiley

• #11   23. nov 2010 jeg betalte stadig da min stod tre måneder smiley og hele vinterperioden sidste år hvor jeg ikke red smiley
    betaler så ikke så meget, men alligevel smiley

• #12   23. nov 2010 Lige pt er jeg temmelig meget skadet pga styrt på den hest jeg har part på og jeg betaler stadig for part på ham selvom jeg ikke kan komme derud..

Jeg synes det er fair nok, havde det været min egen så havde jeg stået med alle udgifterne, mens jeg betaler et lille beløb for og have part på ham hvor vi faktisk deler ham og jeg har ham som min egen og jeg bestemmer ligeså meget over ham som hun gør...

Ja det vare nok en måneds tid endnu før jeg er ride klar og så er der da gået 2 måneder med bare og gå her hjemme og glo.. Men jeg har ingen dårlig samvittighed og ved at når jeg er tip top iorden igen og gerne vil ordentlig igang igen så kan jeg få nogle flere dage i ugen sammen med ham så hun kan få lidt fri da hun har taget ham hver dag mens jeg har ligget på langs :0)

• #13   24. nov 2010 Den er lidt svær.. for på den ene side kan jeg godt følge at man ikke vil betale fuld pris for noget man ikke får.. men skader er samtidigt en del af at have hest (og derfor også af at være part).. ejeren kan jo heller ikke nøjes med halv opstaldning fordi hesten er skadet.. faktisk har ejeren jo sikkert flere udgifter (dyrelæge)..
    Så vil sige det kommer også an på hvor længe.. har hesten en mindre skade og skal stå et par uger-en måneds tid, så ville jeg ikke kræve penge tilbage som part.. snakker vi flere måneder så ville jeg som ejer nok have givet ca halvdelen af pengene tilbage..

• #14   24. nov 2010 Hvis du kun betaler for at ride, og hvis du ikke red den skulle du ikke betale, kan jeg sagtens følge dig. Så hvis i har snakket om at du "kun" skal betale for at ride burde du heller ikke betale men kan godt følge signe.

Kommentér på:
Part og skadet hest

Annonce