{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

part ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og over vejer at få part min dejlig dreng her til foråret/sommer, hvor jeg gerne skulle mere i gang med min lille pige, men kan ikke rigtig bestemme mig.

Jeg ved at tiden bliver presset og han er en hest der elsker at blive redet/nusset om og jeg tænker at det kunne være hyggeligt at have en som kunne underholde ham lidt, også en jeg jeg kunne ride med engang imellem og få et super godt forhold til, men jeg ved ikke om man kan finde sådan en?

Hvordan er jeres erfarin med jeres parter ? gerne set fra begge sider :o)

For jeg har jo nogle krav/forventninger, som måske er høje, men kan de blive for høje ?

Kan man finde parter som er interesseret i at dele udgifterne ?
for min holdninger er at en part ikke skal være gratis, synes det er ok hvis nogen tilbyde gratis part, men jeg menere at de skal give lidt, for at få en seriøse part, som også tager ansvar for sin omgang/handling med hesten, over holder aftaler m.m og det er jo ikke billigt at have hest, jeg siger ikke at de skal betale det hele, men deles om de faste udgifter, de får jo en halv hest og har derved ikke de store udgifter, som køb af hesten, dyrelæge regninger, hvis hesten bliver skadet eller må aflives m.m alt det hænger jo på ejeren.

Jeg har tænkt salg, men har ikke kunnet få mig selv til dette, holder supert meget af ham :o)

udlån kan pt ikke komme på tale, har meget dårlige erfaringer med dette, måske hvis man finder en super sød part, som både hesten og jeg går i spænd sammen med, kan det evt. komme på tale.

hvor er det bedste sted at søge nettet, lokale foretninger/ridekluber eller er det begge steder ?
Hvor fandt du din part (heste eller rytter) ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  part ??
  • #1   20. dec 2010 helpart er der nogen andre forventerninger end til en halvpart ?

er det ikke nogen lunde det samme, hvor det bare er dagene de har om ugen eller hvordan forgår helpart.

undskyld mine mange spørgsmål, men er ikke vant til parter :o)

• #2   20. dec 2010 Helpart betyder at parten har hesten som sin egen, lid lige som udlån, men at den bliver hvor ejeren ønsker det + at parten ikke betaler alt, men en større del end en halvpart..

• #3   20. dec 2010 min part giver 200 kr. for to gange om ugen (syntes at det er lidt , da hun ikke muger eller noget)
    vi har også forventninger om at hun for undervisning på ham og at hun behandler ham pæn og giver sig tid til at hygge om ham... vi siger med det samme til min part hvis vi syntes at hun rider for længe osv.

• #4   21. dec 2010 jeg syntes du skal få en part til den skønne hest smiley men find den rette og start med at sige prs. skal lære hesten lidt at kende inden den rides. fordi så får den hurtigt tro til den nye person også stadigvæk selv ride den bare en gang i mellem smiley

• #5   21. dec 2010 også tage 1000 kr. for så er du så nogenlunde sikker på det er den rette rytter der har rutinen. mvh. nadja

• #6   22. dec 2010 nu er jeg selv en af dem der har søgt parter, og nu sætter jeg nok et rama skrig igang.. jeg vil ikke betale noget for at ride en andens hest da det jo er dig jeg hjælper med og ride din hest fordi du ikke har tid..
    sådan tænker jeg bare og jeg har alligevel haft part på mange hest igennem tiderene...

• #7   22. dec 2010 Alica Maria: Det er jo fint nok at nogle tilbyder dig at ride deres hest gratis.. men det er altså en kedelig indstilling at det bare er dig der gør ejeren en tjeneste.. gør ejeren ikke lige så meget dig en tjeneste ved at lade dig låne hest og udstyr ?? ridning er en dyr sport, forstår ikke man kan forvente at dyrke den gratis.. fedt at man somme tider kan, men forkælet at forvente at andre skal betale for ens hobby..

• #8   22. dec 2010 jeg kan godt se det i mener.. men jeg ville nok sige hvis jeg skulle betale kunne jeg ligeså godt ride på en rideskole..

• #9   22. dec 2010 Alice Maria: Nu er der bare mange der synes de får mere ud af at ride en (måske) veluddannet privat hest, frem for at ride en rideskolehest i rumpen af en anden med tit ret inkompetente undervisere.. jeg ville da hellere give fx 400-500 kr (koster det ikke ca det at gå på rideskole pr måned nu om dage ?) for at ride en sød privat hest 2-3 gange om ugen hvor den kun blev redet af ejer og mig, frem for at ride en rideskolehest 1 gang om ugen som blev redet af flere forskellige hver dag.. man får da en del mere frihed og mere ridning i parten..
    Dog synes jeg nogle overdriver part priser.. synes at det er okay at tage noget for det.. men når man ser tur part for 1200 kr for 2 dage, ja der synes jeg man prøver at gøre det til en forretning.. ja ok står hesten i nordsjælland på sted med alle fasciliteter så er det dyrt, men det bør parten ikke straffes for, og slet ikke hvis parten alligevel kun rider ture..

• #10   23. dec 2010 C:\Users\Maya\Pictures\2010-06-02 disneyland-spring-føl-fold

• #11   23. dec 2010 Sorry! ;D Forkert sted! smiley hihi!

• #12   27. dec 2010 det kommer meget an på hvilken rideskole lærer du har når du rider på en skole dem jeg har været så heldige og have er nogen som har redet danmarksmester skaber osv i dressur så vi fik jo alt hvad vi kunne tænke os og prøve.. men vi må nok hellere stoppe her.. jeg sagde jo os bare min mening og i sagde jeres.. smiley

Kommentér på:
part ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce