{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for flytning af ifolet hoppe?
  • #1   22. okt 2010 det hun gør er ik ulovet på nogen måde men det er en rigtig dårlig ide da hoppen bliver stresset mm jeg har en holdning til det men holder den for mig selv

• #2   22. okt 2010 Nu må vi jo ikke hænge ud.
    Jeg vil bare være bange for stress og bakterier. Det er jo også tungt for hoppen i den sidste del.
    mvh merete

• #3   22. okt 2010 det samme ville jeg jeg har læst den omtalte annonce og mener helt bestemt hun har hovedet under armen i det hun vil sælge så tæt på en foling men forstand på avl har hun vist heller ik for hvem sætter sin hoppe til hingst hele november mdr??

• #5   22. okt 2010 Der er regler for transport af drægtige dyr men tror kun det er de sidste 2 uger man (efter loven) ikke må flytte en hoppe

• #6   22. okt 2010 Men er der regler for det?
    Personligt har jeg aldrig fattet at man sætter hoppe i fol, og sælger den!
    Synd for hesten med nye omgivelser og mennesker. Også når de har folet, har de brug for tryghed og dermed velkendte omgivelser.
    mvh merete

• #7   22. okt 2010 Det er ikke tilladt at transportere drægtige hopper de sdste 14 dage inden foling.

• #8   22. okt 2010 Desværre tror jeg uanset registrering er det stadig et spørgsmål om moral.Har også mødt stakkels hopper med små føl på hestemarkeder.
    Kan jo ikke forstå hvis man vil sælge ifolet hoppe, så kunne man da have solgt hende for længe siden?
    mvh merete

• #9   22. okt 2010 Kommer jo an på hvor lang tid der er til foling?

Hvis der er unger 2 mdr ville jeg bestemt ikke gøre det, men kan ikke se der skulle være noget galt i at gøre det før.

• #10   22. okt 2010 1 md. før foling er det seneste at flytte en hoppe pga. nye baktiere osv. loven siger 14 dage inden foling er det seneste man må flytte en drægtig hoppe.
    Selv blev min hoppe flyttet ca. 1md inden hun skulle fole, hun led skam hverken stress eller overlast, tvært imod hvis hun ikke havde været flytte havde føllet nok været dødt.

jog ud over det ser ingen problem i at sælge sin drægtige hoppe, OVERHOVEDET!

• #11   22. okt 2010 Trine: Det står der ingen steder i indlægget.

• #12   22. okt 2010 Regler, hmm! Mener det er i den sidste ende til skade for hestene med alle de regler og måske de kommende, mange er i klemme fordi det er for dyrt at chippe osv. Hvorfor skal dyrehold besværlig gøres ? I den sidste ende er det dyrlæger og stat der nyder godt af reglerne.
    Og mht. til hoppen, jo der er under 2 uger til, ligemeget hvem den er, men mere dèt at man vil byde den stakkels hest det.
    mvh merete

• #13   22. okt 2010 men ligegyldigt hvad kan man jo sikkert lade hesten fole hvor den står nu? og så hente hoppe og føl når det er 7-14 alt efter hvor langt væk man bor selvfølgeligt.
    Man behøver vel ikke gør problemerne større end de er, har set mange anonncer hvor der ikke er længe til foling hvor som regl kan man aftale at hoppen foler hvor den står så man slipper for at flytte den.

Merethe: Synes det er ganske fint alle heste skal chippes, hvis man mener det er for dyrt at chippe tror jeg også de heste har bedre af at komme afsted til de evige græs marker eller blive solgt, fordi en lille chip koster ikke særlig meget og hvis man ikke har råd til at ofre 500-1000kr på en chipning har man heller ikke råd til at have hest.
    Synes lige præcis ikke den regl besværlig gøre noget som helst, reglerne bliver jo ikke lavet for at chikanere nogle blot for hestene og menneskerens bedste.
    Hvis din hest bliver stjålet er det meget ret den er chippet, og efter de ikke må brændemærkes mere bliver man jo nød til at kunne indiktafikisere (staves) dem på en annde måde.

• #14   22. okt 2010 Rolig :O)
    Jeg siger ikke noget om kun det at have råd til det, men også at der vil være heste som bliver sorteret fra p.gr. lov, som ellers ville kunne nyde et otium.
    Er ikke ude på at diskutere, og slet ikke landmænds forhold. Det kan godt være de skal registrere alt, men de må ræse på vejene med alt det tunge materiel og svine uden nogen siger noget, og hvem betaler for hullerne de laver?
    mvh merete

Kommentér på:
Regler for flytning af ifolet hoppe?

Annonce