673 visninger
|
Oprettet:
står ikke stille. {{forumTopicSubject}}
den hest jeg rider på, vil absolut ikke stå stille
hvis jeg skal op på den - MEDMINDRE der er en der
står og holder fast i den foran, men det er ikke
altid der er det.
så tænkte om i har nogle tricks til at få den til at stå stille?
jun 2006
Følger: 92 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 230 Svar: 929
Håber du kan bruge det til noget. Held og lykke
nov 2005
Følger: 40 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 446
nov 2005
Følger: 40 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 446
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 93 Svar: 397
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Virker den nervøs/anspændt? Eller tripper den bare lidt frem og tilbage, fordi den simpelthen ikke tidligere har lært at stå stille, mens man siger op?
Personligt ville jeg gribe sådan en situation an ved at "gå tilbage" og arbejde fra jorden med nogle øvelser, som styrker tilliden mellem dig og hesten. Herunder ville jeg særligt koncentrere mig om stop-signalet og få dette rigtig godt på plads.
Derefter ville jeg stille og roligt træne hesten i at stå stille under opsidning ved at starte helt forfra, som om det var første gang, den skulle prøve at have en rytter på ryggen med brug af det stop-signal, I har trænet. Dvs. start med at give stop-signal og hop så op og ned ved siden af hesten. Ros, når den reagerer på dit stop-signal og står stille og afslappet. Som det næste begynder du at lægge vægt i bøjlen og så samme procedure, indtil du til sidst kan sidde op på en hest, der står pænt stille, rolig og afslappet under opsidningen.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
- og ja, jeg tror jeg vil begynde forfra som du siger.
det er min kærestes søsters hest. det var meningen
hun skulle ride den efter den har stået stille i 1½ år -
men hun gik så hen og blev gravid, så nu har jeg overtaget.
allerede nu har jeg fået et rigtigt godt forhold og kan vimse rundt om
ham uden han siger noget overhovedet. men han er også svær at fange på folden. når man så endelig har fat i ham gør han slet ikke noget.
så kan det være fordi han ikke gider måske??
sep 2007
Følger: 87 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 59 Svar: 283
vi trænede det med at hun først fik en godbid for at stå stille og hver gang hun løftede benet for at gå skulle jeg skælde hende ud. og så skulle hun igen have en godbid for at stå stille. når man så kommer op fik hun en godbid igen og blev rost
det hjalp os rigtig meget :))
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
står ikke stille.