{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Lidt stolt - opdragelse {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg vil bare lige dele min glæde med Jer, som har lyst til at læse dette emne..

Jeg starter lige med at fortælle, at min Frieserhoppe, Canna, er en labrador i forklædning.. Totalt maddyr.. Og at jeg gør meget ud af, at de skal blive inde i boksen med mindre, at vi har fat i dem.

Nå, men... I går morges, da min mand ville være sød ved mig, gik han i stalden for at morgenfodre.. Der er pt 3 heste inde på stald (Canna, Bøv og Paddy), og de står lige ved siden af hinanden..

Da han træder ind i stalden, kunne han godt fornemme, at der var noget, som ikke var rigtigt.. Og det var så Canna's bokslåge, der stod HELT åben (Havde åbenbart glamt at lukke den helt).. Straks kigger han jo rundt i stalden for at se, hvor meget hun har rodet rundt i/spist..

Men der er ikke det fjerneste spor af, at hun har været ude overhovedet.. Heller ikke Bøv's morgenmad har hun rørt, selvom det kun krævede, at hun satte en enkelt hov ud på staldgangen..

Så nu er jeg 100% sikker på, at hun har fattet meningen med at blive i boksen, selvom lågen står åben..

Andre, der har lidt stolthed, som de gerne vil dele ud af?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt stolt - opdragelse
  • #1   23. sep 2010 ej hvor fedt!

godt gået må man sige hehe smiley

Jeg er stolt over at Mistery har udviklet sig så meget temperamensmæssigt siden vinter sidste år.. Hun går ikke sådan i panik mere når man skal op på hende eller hvis andre røre ved hende i stalden og hun er i det hele taget blevet nem til at falde ned igen, hvis hun bliver panisk.. Det er kæmpe fremskridt

• #2   23. sep 2010 Dejligt, når man kan se, at det går den rigtige vej..

• #3   23. sep 2010 Det er også en rigtig god ting at lære hesten!

Jeg er vældig stolt over min pony!
    Vi er gang med tilridning og var oppe på han mandag og tirsdag, Men ikke noget særligt.
    Jeg tog ham med i skoven med en veninde og hendes hest, og vælger så at hoppe op på han ved stranden (han har aldrig været på strand før) og ridder hele vejen gennem stranden og skoven og hjem til stalden, hvilket er en times tid! Nu er min hest hermed tilredet, og fuldkommen stabil! Han var ligeglad med min venindes friser hoppede rundt, han gik bare stille og roligt!

• #4   23. sep 2010 Super, Anina..

• #5   23. sep 2010 super dejligt smiley .. stort tillykke smiley ..

jeg er også super stolt af begge vores de små..
    var ude og gå tur i nabolaget her sidste dag.. rendte ind i en kennel træf, med 10 goldens og 2 larmende børn..
    madam stillede sig til at sove mens de unge hunde fik lov til at snuse til hende smiley .. den lille latterlige var så sød ved de to børn, lod dem pille, klappe og endda læne sig over hende!! smiley .. og det er den samme ponse som plejer at blive til en mokke hvis man forlanger noget af hende smiley ..

• #6   23. sep 2010 Ai, hvor fedt, Elin..
    Super godt gået..

• #7   23. sep 2010 Griner.
    Tøffe - Ja, det vil vi helt klart gerne se billeder af..
    Og ja, det kræver en del at holde de sorte fra mad.. Og der stod jo 3 spande med morgenmad indenfor overskuelig rækkevidde... Min mand var heller ikke heeelt vild med at fortælle mig det, for han har indtil nu ikke helt kunne se, hvorfor jeg absolut er så streng med, at de skal blive inde på deres pind...

Men HVIS nu, der havde været fri adgang til foderrummet?? .. Ja, så har jeg jo så nok sparet os for en dyrlægeregning for kolik eller det der er værre...

• #8   23. sep 2010 Nååh ja..
    Et andet tegn på hendes velopdragethed:

Min veninde var her på besøg.. Jeg havde lige smurt Canna's hove, så hun stod på staldgangen (altid uden snor)..

Min veninde tror så, at hun kan lokke Canna (uden at røre hende) til at bevæge sine ben ved at lokke hende med et dejligt stort æble på 2-3 meters afstand.. Men NIX - jeg havde jo sagt til hende, at hun skulle stå..

Først da jeg sagde, at "nu må du", gik hun to skridt frem og tog æblet..

• #9   23. sep 2010 den med at stå kan chico også.. vi bruger gerne en hel masse ting i vores ridning.. og det tager jo en del tid at få frem og sætte på plads igen.. jeg hopper af og siger staaay også står dyret bare helt stille.. til jeg klapper mig på låret og siger "kommer du" også tøffer han lige bag mig.. dejligt

• #10   23. sep 2010 *Smiler*
    Hun er SÅ rar og nem - UDEN at være en maskine.. Hun ved godt, hvornår det gælder, og hvornår det ikke gør..

Min mand synes også, at jeg er tåbelig, når han skal sko hende uden grime og snor, for han glemmer at sige STÅ, når han lige skal hen til armbolten for at rette skoen til - og så futter hun jo med, for hun var IKKE blevet bedt om at stå, da han gik fra hende.. Hehe..

• #11   23. sep 2010 Griner, Tøffe..
    Ja, jeg kan så sige, at Canna er absolut ikke doven..

Kommentér på:
Lidt stolt - opdragelse

Annonce