{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Jeg er ved at give op .. {{forumTopicSubject}}

Hej Hestegalleri.
Ved godt det måske ikke er det mest positive indlæg, men jeg har virkelig brug for at komme ud med det hele..

Min kære højtelskede Raffiness blev i Februar 2010 halt.
Det virkede ikke som om hun havde ondt, og det var næsten ingenting. To dage efter var det væk og jeg begyndte igen at ride. 3 uger efter var hun så halt igen..
Sådan har det fortsat resten af året, dvs. Februar-Marts-April-Maj-Juni-Juli og August. Vi har rendt til dyrlæge 12-13 gange med hende i år og har betalt dyrlægeregninger for over 15.000 kr .. Nu er hun så ENDELIG haltfri (7, 9, 13) og jeg kan langsomt begynde at ride igen.

Jeg har i de perioder hun var halt været helt helt nede over det. Var det min skyld? Var der noget jeg kunne have gjort anderledes? Osv. osv. osv. Både familie, venner og dyrlæger har dog sagt at det ikke kan have været min skyld, men lidt skyldfølese har man vel altid.

Mine forældre har tydeligt kunne mærke at jeg ikke har kunne været mig selv, ikke smile, ikke grine, ikke springe rundt, som jeg ellers plejer at gøre. Da snakken så faldt på endnu en hest var de helt med på ideen. Alt der kunne gøre mig gladere.

Vi fandt så .. Tja, det er ikke engang urealistik når jeg siger DRØMMEHESTEN! Perfekt farve, perfekt temperament, perfekte gangarter.. ALT var simpelthen bare som det skulle være, og jeg strålede igen. Mine forældre har ruppet ALLE deres opsparinger for at min drømmehest kunne blive min. Og søndag fik jeg, Little Mr. Sunshine, som han hedder hjem. Jeg var LYKKELIG, glæden strålede ud og smittede af på forældre og veninder, der endelig kunne se mig glad igen.

Mandag vil jeg så prøve at få Little på fold. Han ville simpelthen ikke ud af stalddøren! Pga. det mudder der var ved udgangen. Min plan var egentlig at trække ham rundt på folden så han kunne se hegnet og det hele, inden jeg lukkede Raffiness med ud. Men jeg kunne simpelthen bare ikke få ham ud.. Jeg vælger så at lukke Raffiness ud, og så håbe han har lyst til at følge med hende. Jeg får ham ud, og de går fint rundt.

Han er en rigtig solstråle, så han spænder lige rundt på folden med ørene heeeelt fremme, rigtig glad og rigtig livsbekræftende at se på. Jeg bliver ude ved dem 30 min, hvor de går og hygger sig, og jeg vælger derfår at gå ind, så jeg kan få lavet mine lektier.
Lige da jeg har fået sat mig til rette med alle mine ting, kommer naboen farende ind af døren og siger min hest står ude på vejen. Little er så løbet igennem hegnet (et lille tynd metalhegn, som han jo højst sandsynlig ikke har set.) Jeg trækker dem så begge ind i stalden og lader dem stå til næste dag. Marken de gik på var delt i to, den ene ende dårligt hegn og den anden et godt hegn. Jeg spærrer så det "gode" hegn af, så de kun går på det.
Det er tykke solide pæle med 1 cm tyk hvid tydelig snor.
Igen lukker jeg dem ud sammen og bliver ude ved dem 30 min. Little har været en tur rundt ved hegnet på hele marken, og han går og hygger sig, ligesom Raffiness er komplet rolig og hverken jager eller noget med ham.
Smeden kommer så og ordner min haflingers hove. Da han er færdig vil jeg da lige vise ham, min store lykkebombe. Da jeg kommer ud på marken møder ser jeg så mit værste mareridt...

Ned af Littles bagben RENDER blodet .. Smeden kører og jeg skynder mig at lukke hesten ind. Ringer så til min far der skynder sig hjem. Lige under hasen er der et stort sår på cirka 10 cm i diameter, der går DIREKTE ind til knoglen på hesten.. Jeg er ved at bryde sammen tårene render ned af mine kinder. Hvad jeg håbede jeg ikke skulle opleve igen er sket .. Min hest står skadet.. Min far kigger rundt på marken og ser så en laangt bremsespor, på cirka 3 meter, lige ved siden af hegnsleddet og den nederste hegnslukning er smadret. Vi kan nu godt regne ud hvad der er sket.. Da der ikke var andre skoaftryk har Raffiness ikke været indblandet..! Little har simpelthen ville lave en opbremsning og så gledet så kraftigt at han har styttet på hasen..

Dyrlægen når ikke engang at se på ham 2 min før han siger han skal indlægges.. 1½ time stod de og rensede og syede såret, imens jeg grædende stod og holdte hans hoved i mine arme. Kunne slet ikke styre tårene der bare strømmede ned ..
Det eneste jeg tænkte var, nej nej NEJ! Ikke min lille solstråle! Ikke den hest der havde bragt mit liv i orden igen! Ikke ham! Tårene stod i stride strømme imens han puttede hovedet endnu mere i mine arme. Jeg var knust..

Dyrlægen sagde til mig i første omgang at jeg skulle regne med at han skulle stå stille i omkring 3 uger, hvorefter jeg kunne begynde at trække med ham.

Han har idag sagt til min mor, imens jeg ikke var der, fordi han ikke tør sige det til mig, at Little højst sandsynligt skal stå en halvt til et helt år...

Jeg er ødelagt.. Alt min vijlestyrke var svundet ind, ved Raffiness skadeperiode .. Jeg havde ikke haft tid til at bygge en ny vilje, en ny glæde op.. Alt min glæde er væk .. Jeg er så knust ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er ved at give op ..
  • #1   22. sep 2010 Undskylder tastefejlene der skulle forkomme.. Tårene slører det hele..

• #3   22. sep 2010 ej hvor er det synd for dig og du er da virkelig også uheldig

og det må da være noget af det sår... min hest fik også et stort sår ind til knoglen for et godt stykke tid siden, men hun skulle vist bare forholde sig roligt i 2 uger - hvor hun måtte ride ture og stadig komme på fold

• #4   22. sep 2010 Det er træls når sådan nogle ting sker..

Men du skal da være rigtig glad for at hesten ikke er helt færdig. Den skal nok komme sig, og du kan jo begynde at ride den anden igen... Det må da også give dig noget fremdrift at du har en der skal i gang igen.

Jeg var endelig kommet godt i gang med min og så fik jeg ondt i ryggen.. Kan lige hilse og sige at det altså er værre når det er en selv der er skyld i at man ikke kan træne hesten.

• #5   22. sep 2010 Nej nej nej smiley
    Hvor uheldig har man lov at være, ja, det siger vist alt...
    Kan slet ikke sætte mig ind i hvorn du har det, men jeg håber du snart kan komme bare lidt ovenpå igen ...

• #6   22. sep 2010 Stakkels stakkels dig - kan ikke lige finde nogle ord som kan trøste dig.
    :O(
    Håber alt det hele ordner sig og hesten bliver ok igen.

Mange tanker og knus....
    LINE SØRENSEN

• #7   22. sep 2010 Kan godt forstå du er ked af det. Det er godt nok en dejlig hest. Du må ikke give op!
    Hvad var der galt første gang hesten var halt i alle de måneder?

• #8   22. sep 2010 Ups-undskyld det var en anden hest;) Den skal nok komme sig den nye! Sådan en slags skade er til at komme over. Det er værre når det er noget man ikke kan se hvad er, og derfor ikke med sikkerhed kan konstaterer.

Kan godt følge dit humør- mit afhænger også meget af om alt er 100 procent ok med hestene:)

• #9   22. sep 2010 det er trist, men intet i forhold til at jeg havde en hest der fejlede noget i 3 år inden jeg til sidst opgav den!

tro mig, DET er hårdt.

• #10   22. sep 2010 i al den tid fik jeg ikke nogen ny hest, jeg fik stort set ingen hjælp til dyrlægeregninger osv..

det betød at jeg ikke købte nyt tøj i 2 år..

• #11   22. sep 2010 Tak for jeres trøstende ord HG, det varmer..

Raffiness havde en blødning mellem gaffelbåndet og knoglen, hvilke gjorde hun skulle have medicin og stå fuldkommen stille i 7 uger, dette opdagede dyrlægen desværre først i April måned .. 6 uger efter, laver hun så en hovledsforvridning ude på marken der går hun igen skal skulle stå stille 3-4 uger, inden genoptræning langsomt måtte begyndes.

• #12   22. sep 2010 Janni: Kan godt følge dig .. Det er skide hårdt.. Har heller ikke købt noget særligt til mig selv det sidste 1½ år smiley

• #13   22. sep 2010 Åååh smiley

• #14   22. sep 2010 ånej hvor uheldigt, håber snart begge heste kommer sig.

• #16   22. sep 2010 Tak alle sammen ..

Tak Ida.. Hun får nye skader hele tiden .. Ingen ved hvornår den næste kommer .. smiley

• #18   22. sep 2010 Føler med dig min hyp har slået hul på gammel skade i hovedet 4 gange på 4 mdr det virker af og til opgivende men kæmper for min hest !!
    7 - 9 - 13 det er lige helet op !!!

• #20   22. sep 2010 nøj man! det er da noget af en omgang smiley
    ved ikke helt hvad jeg skal sige for at få dig til at få det godt.

-der er kun at se fremad... kan ikke lige finde ud af, om du kan komme igang med Raffiness nu hér, eller om den står stille sammentidig ?
    'vær glad for at den bliver god igen, og glæd dig over at have dem, tilbring tid med dem selvom de ikke kan rides, det kan være i får én endnu bedre tillid opbygget ? smiley

• #21   22. sep 2010 Kan godt forstå du er ked af det, det er trist at skal vente så længe på at kunne ride, hvis det bare er det man så gerne vil.. Men hvis du generelt er trist tænker jeg deer måske er andre ting end blot hestene du er trist over.. Man tillægger ofte sin hest en masse følelser, hvis man har det dårligt, og når den så er syg/ dør eller andet, så bliver man slået helt ud... jeg har selv orøvet det, da jeg mistede både hund og hest indenfor 14 dage, puh det var hårdt, der mistede jeg livslysten en stund.. men jeg fik prof. hjælp, det hjalp til at se mere positivt på tingene igen.. måske har du brug for lidt hjælp til at finde "din indre glæde"? du har jo tilsynesladende en dejlig familie, der vil dig det bedste:-)
    Pøj med dig & hesten..

• #22   23. sep 2010 Nu svarer jeg lige for dig, Helena:

Lotte W: Helena er en meget livsglad person, ikke en "tristtænker". Hun tror altid på det bedste, men hun har haft bøvl nu i langt over et halvt år, så det er klart hun er trist.

Hun er gået i gang med Raffiness igen.

Søde Helena. Sunshine er din drømmehest, og DU er HANS pige. Det er så tydeligt. Da jeg var med dig på dyrehospitalet, og du gik ud for at plukke græs til ham, kunne han slet ikke fokusere på andet, end at du var væk. Jeg er sikker på at han nok skal blive frisk inden længe, og at du nok skal få dit held igen.Han er sådan en dejlig livsbekræftende og smuk hest smiley Husk at Lara og mig altid er her for dig, 24 timer i døgnet, 7 dage i ugen, hele året :o)

• #23   23. sep 2010 Årh Helena smiley
    det er jeg da godt nok utrolig ked af at høre, han er din drømmehest. Husk på at du altid kan skrive hvis det er. (:
    God bedring med Sunshine. Jeg ønsker jer begge to ALT held og lykke i fremtiden.

Kommentér på:
Jeg er ved at give op ..

Annonce