{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Skole med hest? {{forumTopicSubject}}

Til alle jer, der går på Efterskole med hest, kan I ikke ligge en beskrivelse af skolen osv. da der jo er Efterskolernes Dag på søndag, hvor alle efterskoler i landet har Åbent hus.

- Syntes vi skal give alle dem der overvejer efterskole livet, en lille beskrivelse af det smiley
Håber i er med på det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skole med hest?
  • #1   21. sep 2010 Jeg går selv på Skrødstrup Efterskole.
    Syntes det er en super fed skole, med gode hesteforhold. Helt ny stald fra i år og stor dejlig 20x60 ridehal og udendørs ridebane. En god lærer, der både underviser i spring og dressur. Der er gode pasningsrutiner, så det er nemt og hurtigt. Mulighed for undervisning 4dage, hvis man ønsker det.
    De har nogle rigtig gode ponyer og heste til dem der ikke selv vil have hest med. Det er ikke den tradiotionelle rideskole hest, der ingenting vil. Der er til enhver, både nye, og ældre og erfarne. Alle hestene kan det grundlæggende dressur og spring og kan gå til bidet mm. Der er også mulighed for at ride dem i weekenderne, som sin egen. Dette gør det meget frit.

    Det var lidt om heste delen.

    Eller er Skrødstrup Efterskole en efterskole der fokusere meget på Volley. Der er en masse andre valgfag som, håndbold, fodbold, badminton, kreativ, musik, sang, drame, badminton og ALT muligt andet!! Rigtig gode lærer og god niveaudelt undervisning, så man får meget ud af det.
    Kig forbi deres hjemmeside www.skrodstrup.dk og kom ellers og besøg os på Søndag smiley


  • #2   21. sep 2010 Jeg har også gået på Skrødstrup Efterskole og kan kun være enig i din beskrivelse af skolen :D.

    jeg gik der i to år - 06/07 og 07/08

    Havde dog ikke selv hest med, men red på skolens heste det første år smiley - andet år holdt jeg en pause i ridningen


  • #3   31. okt 2010 -er det ikke en skole med evangelist grundlag?:)
    det læste jeg nemlig på deres hjemmeside, men er den meget kristen? ber man og sådan?:D


  • #4   1. nov 2010 Det er en Kristen Efterskole, ja. Men kun halvdelen er kristen herovre. Jeg er fx. ikke, men elsker det alligevel. Det kriste fylder ikke ret meget herovre, som på manga andre kristene skoler. Vi har morgen og aften andagt som varer et kvater. Det er det hele...

  • #5   1. nov 2010 okay:) jeg overvejer nemlif selv at starte der;D
    men hvad laver man til morgen og aften andagt?:)


  • #6   1. nov 2010 man sidder i multisalen og synger en sang og hører en 10-15linier fra biblen om morgenen. Om aftenen vælger eleverne tit en sang og så fortæller de en episode fra hverdagen, som lidt om handler noget kristent. Fx. har de taget en sang fra Nephew, og set det kristne i den. Det er egentlig ret hyggeligt, at sidde samlet der.
    Så får man også lige dagens beskeder.

    - Men ta' da att komme op og kigge. Det er en rigtig fed skole! Det kristne gør også at alle acceptere alle.


  • #7   1. nov 2010 hihi:) den vil da komme med i overvejelserne, gider bare ikke en skole hvor de "dyrker" det;) for jeg er nemlig heller ikke rigtig kristen.. men hvordan er rideforholdene deroppe? hva hvis man ikk tager sin egen hest med (min pony ska nemlig sælges da jeg er for stor til hende) har de nogle "ordentlige" heste deroppe istedet for rideskoleheste der bare går?;D

  • #8   1. nov 2010 Jeg var også meget i tvivl omkring det kristne. Men det er virkelig intet problem. Syntes faktisk bare det er lidt sjovt at opleve det smiley
    Hesteforholdene heroppe er rigtig gode. Der er 4år gammel 20x60 ridehal, meget lýs og pæn. Flotte nye spring. Der er bygget helt ny stald i sommers 2010. Det er lavet sådan at det er rigtig nemt at passe osv.
    Elevhestene derovre er super gode!! Der er til alle. Det er raceheste mange af dem, ´der er gamle og unge. Nogle der kan springe andre der kan dressur. Meget selvgående. Man får sin "egen" hest, enten alene eller sammen med en anden. Selv om man rider elevhest, er man stadig med i det daglige i stalden...


  • #9   1. nov 2010 okay:) det lyder jo super godt!;D tror vi ringer og snakker lidt med dem;)

  • #10   1. nov 2010 Syntes jeg helt sikkert i skal gøre smiley
    - Eller kom op forbi en dagg og kig. Det er det fedeste år EVER! smiley


  • #11   1. nov 2010 -går du der stadig? og på hvilken årgang?;D

  • #12   1. nov 2010 Ja, jeg er i gang i år. Som 9.klasses smiley

Kommentér på:
Skole med hest?

Annonce