{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Når du falder for ponygrænsen? {{forumTopicSubject}}

Heej HG'ere! (:

Jeg kom lige til at tænke på, hvad gør i når i falder for ponygrænsen?
Beholder i jeres pony, skal den sælges videre, og skal du ha' en hest bag efter?
-og hvorfor? (:

Altså jeg blir 16 til november, så har kun få måneder tilbage af mine ponyår, men jeg har heldigvis fået lov til at beholde min pony + at få en hest også.

-Men hvad med dig? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når du falder for ponygrænsen?
  • #2   15. sep 2010 Jeg er 17... Og har lige købt en pony på 1:35... XD

  • #3   15. sep 2010
    Faldt for den for et par måneder siden... Men starter ikke rigtigt stævner.
    Har en part på 135cm, bette fjordhest som der ikke startes stævner på.

    Men skal starte en hyggejagt, først stævne i 4-5år og første springstævne nogensinde på en venindes kæmpe hest... Kommer til at se vældig sjovt ud med mig der bliver sprunget ud af sadelen hver gang.. Men så er de godt det også er tilladt at ride uden om smiley


  • #4   15. sep 2010 Jeg er i forvejen for langbenet til ponyer, så selvom jeg bliver 16 om 2½ uge, så har det ikke rigtig nogen betydning for mig xD
    Jeg forsætter bare med min DV smiley


  • #5   15. sep 2010 Jeg beholdte min pony indtil i sommers (da jeg fyldte 17), fordi jeg var på efterskole og bare havde brug for nogle gode ture smiley Hun var ikke udpræget stævnepony, så jeg valgte at sælge hende til tur og hygge pga mine ambitioner smiley har desværre kun råd til 1 hest, ellers havde jeg beholdt min pony smiley

  • #6   15. sep 2010 Min piny fik lov til at komme på pension. Tror hun var 19 det sidste år jeg red på hende. Nu går hun bare og hygger sig, og så tager vi nogle skovture osv.
    Heldigvis havde jeg en vallak der skulle tilrides på det tidspunkt, så jeg slap for at skulle ud og købe hest.


  • #7   15. sep 2010 Min søster falder for grænsen næste år.
    Vi sælger ponyerne og køber hest i stedet.

    Hun er konkurrence rytter, så andet kan ikke betale sig.


  • #10   15. sep 2010 Jeg beholder Senia, selvom jeg falder for grænsen til januar.
    Senia er min bedsteven og skal ingen steder(:
    -Jeg får ikke hest, så Senia kommer til at gå stævner som hest.


  • #11   15. sep 2010 ponyen skal pensioneres -og bare gå og hygge sig der hvor han står nu. smiley
    Så er planen at jeg skal bo halvt ved min kæreste da han flytter til den by hvor jeg skal på skole, og halvt ved mine forældre.. også skal jeg have min baby hest hjem, hvis han er solgt inden skal jeg have en anden hest, og planen er så at jeg vil have part på den, så jeg stadig har tid til min kæreste, skole og venner smiley


  • #12   15. sep 2010 Jeg er blevet 16 og har lige nu mit sidste ponyår. Men eftersom jeg ike har noget ridedyr og jeg er på efterskole har det ikke den store betydning. Mange af de ponyer jeg holdt af at ride på min gamle rideskole er 3'ere eller små 2'ere og er derfor for små alligevel (De to 3'ere jeg holder mest af må godt lige vokse sig store og komme op på en stor 1'er eller en hest)

  • #13   15. sep 2010 Jeg faldt for ponygrænsen i 2008, og jeg har stadigvæk alle mine fire ponyer smiley

  • #14   15. sep 2010 Jeg faldt for aldersgrænsen i 2008, valgte at beholde min pony smiley
    Vi starter stadig lidt stævner smiley


  • #16   15. sep 2010 Jeg falder for aldersgrænsen her til årsskiftet. Jeg ved ikke helt endnu om jeg sætter ham offentligt tilsalg, men hvis de rigtig kommer, og de giver en ordentlig pris og de passer sammen, så bliver han nok solgt, da det er synd han bare skal tøffe rundt med sig på ryggen. Han elsker at være ude til stævner, og synes det er synd for ham hvis han ikke stadig får lov at komme ud og vise sig på stævnepladserne (:
    - og ja, hvis han bliver solgt skal jeg have en ny (:


  • #17   15. sep 2010 Camilla Stormont *Trickhesten* !

    Skulle alle beholde deres ponyer ?
    Hvad så med dem der skal op på en større pony, dem ville der aldrig være en pony til, fordi alle beholdte deres ponyer i stedet for at begynde at ride heste?

    Hm ..
    Jeg kan ikke se noget problem i at sælge sin pony pga. det.
    Kan finde meget værre grunde til at sælge sin pony.


  • #18   15. sep 2010 Christina Lodberg *

    Enig! (:
    Hvis man selv føler at ens pony betyder så meget for en, at man ikke vil sælge den, så er det jo bare sådan det er. Men man skal jo ikke føle sig tvunget til det, så vil ens forhold til sin pony jo oss blive dårligere, hvis man hellere ville 'af med den' (:


  • #19   15. sep 2010 jeg er 18 sælger aldrig chance! smiley
    men jeg rider mounted games så det har ingen betydning med aldern smiley
    her er det højde og vægt.. i forhold til ponyen smiley


  • #20   15. sep 2010 jeg er 20, men jeg har stadig min nordbakke, som jeg starter stævner på, bare i hesteklasserne. Vi hygger os rigtig, og kunne aldrig finde på at sælge "en ven" bare fordi der er nogle der et sted har skrevet at man er for gammel til at ride en hest der er så og så lille når man fylder det og det...

  • #22   15. sep 2010 En pony/hest vil selvfølgelig altid få en betydning for en, men hvor meget af jer har ikke købt en pony/hest, hvor gamle ejer har sagt at de vil holde kontakten, komme og se stævner osv, men aldrig hørt et ord fra dem ?

    Man får jo en ny hest, som kommer til at ahve betydning for en og de fleste mnennesker passer sgu også jeres gamle ponyer godt !


  • #23   15. sep 2010 Jeg valgte uden tvivl og beholde min.
    Kan ikke se hvorfor så mange sælger deres heste, når de falder for ponygrænsen. Starter bare mod hest, hesten er vigtigere end stævnerne.


  • #24   15. sep 2010 Jeg er 19 år og rider stadig stævner på mine ponyer.
    Glorija går op til og med LA1 dressur og 80 cm spring i heste klasserne til D-stævne
    Anton går til og med LA2 dressur og har ikke sprunget på ham i mine heste år. Han har stådig ikke kommet til C - stævner, men det er ikke p.g.a manglende evner, for vi var klar, men p.g.a. en dum skade for 1½ år siden..

    Jeg passer bedst i str til en 1ér pony, så synes det ville være utroligt dumt at sælge mine skønne ponyer som jeg har haft de sidste 10 år for at få. jaa en ny pony smiley


  • #26   15. sep 2010 Jeg valgte at beholde min pony dengang, mest af alt fordi der ikke er aldersbegræsning i distance, man skal bare se harmonisk ud.
    Men har så fået en låne hest som jeg rider dressur på siden hen smiley


  • #27   15. sep 2010 © Sabina Müller. - *RIP Pinocchio.*

    Jeg ville synes det var fedt, hvis jeg snakkede med de gamle ejere og de ville have en interesse.
    Jeg har egentlig aldrig rigtig haft kontakt med de gamle ejere, kun endnu ældre, som pludselig har fundet på at de ville finde ud af hvad der var blevet af deres hest.

    Selv den pony som vi har lånt, har jeg aldrig hørt fra ejeren, det er først nu hvor den skal sælges at hun kommer på banen.




  • #29   15. sep 2010 © Sabina Müller. - *RIP Pinocchio.*

    I sådanne situationer vil man rigtig gerne i kontakt med gamle ejer.
    Jeg har også måtte aflive 2 af mine heste, men der er ingen af de gamle ejere der er oplyst om dette.

    Den ene hest ville vi rigtig gerne have været i kontakt med gamle ejer, da vi fik oplysninger om at hesten egentlig ikke måtte have været solgt videre som ridehest, da den havde en skade på hoften.
    Den har så heldigvis gået uden nogle problemer hos os, men det skulle da lige passe.


  • #31   16. sep 2010 Hvis jeg var dig ville jeg bare 'opgradere' min pony til hest, dvs. ride heste stævner...

Kommentér på:
Når du falder for ponygrænsen?

Annonce