522 visninger
|
Oprettet:
LØSDRIFT - hjælp {{forumTopicSubject}}
min 3 årige hoppe kommer på stald om natten. Men har fundet en løsdrift til hende. ville hun kunne kllare det? - Hun kan jo self få dækken på, men er det ikke klart det sundeste at hun får lov at gå ude døgnet rundt?
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 542
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
jun 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 84
Og det var helt klart det bedste.. Vores heste går ude hele døgnet rundt - hele året.. Vi tager dem kun ind, hvis det er virkelig for groft voldsomt vejr..
Men jou det er helt klart det súndeste for hestene.. Så efter min mening, sys jeg det er noget du helt klart skal prøve..
maj 2006
Følger: 134 Følgere: 131 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 247
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 36 Svar: 135
- det bedste ved løsdrift er, at de bliver meget mere hårdført og deres immunforsvar bliver meget bedre
Vores løsdrift er bygget sårn så vi kan lukke for - så det bliver en stald, for som Mia M siger, så synes jeg også de skal ind hvis det bliver rigti møgvejr
jun 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 84
Vores går uden dækner, og kan sagtens holde varmen.. Men de er også temmelig mange som de kan putte sig sammen.. Vores løsdrift er en 10 kant, og kun 2 af siderne er åbne. Så der er RIGTIG meget læ.. Så umiddelbart kan vores godt gå uden dækken..
Men hvis hun aldrig har prøvet det før, og du er mest tryg ved at hun har dækken på.. Så kan du godt give hende det på..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.023
Hesten behøves jo heller ikke dækken for at holde varmen hvis den sætter pels
Hvis du lægger dækken på, så skal du også huske at du ikke skal lægge dækken på en svedt hest/våd hest også sætte den ud.
Derimod så syntes jeg selv det er lettere at skridte godt af, tørre den over med håndklæde og lade den stå en halv times tid m. fleecetæppe.
Du kan evt. også klippe så den ikke behøves dækken - klarede Maja sig med hele vinteren, hun gik dog ikke ude 24/7 - men var ude de hidisge dage m. vinter og hun kom på fold efter at have svedt, men uden at være varm.
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 36 Svar: 135
LØSDRIFT - hjælp