Ung hest eller ej ;/ {{forumTopicSubject}}
Jeg har en pony på 5 år nu, men fordi jeg kun har det her år og næste år tilbage, skal jeg sælge min pony om et år. Jeg ved bare ikke om jeg skal have ung hest igen, eller købe noget med lidt mere rutine, så jeg kan lære lidt igen. Jeg ligger og rider LA - øvelser på min pony, jeg har selv uddannet hende selfølgelig med hjælp fra en undeviser, men det er mig der har redet hende. Jeg har været med til at tilride to ponyer, og er i gang med min egnen lille pony nu. Jeg har uddannet to og, mangler lidt udfordring syntes jeg. Jeg vil gerne hører jeres mening om jeg skal have ung hest efter eller om jeg ikke skal, jeg har en i tænkeren, men ved ikke helt, han er to i år og er selfølgelig helt rå, han er super fin og jeg har været ude og kigge på ham. Hvis har havde været lidt højre så skulle han været stillet som hingst, men han bliver kun de der 164 cm. høj. men det er en super fin højte til mig da jeg er en lille lort på 158 cm
Håber i kan hjælpe mig, og har lyst til at give jeres mening.. (:
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 1.583
F.eks. skal du på videre gående uddannelse? skal du fortsætte i folkeskole, eller hvad laver du?
- en unghest kræver mere tid og energi - hvor mod en lidt mere rutineret heste kan man gode tage lidt kortere tid om pga. de er altså ikke så tidskrævende.. (hvert fald efter min mening)
det kommer jo så også anpå hvor langsom/ hurtig og grundig man selv er
nov 2008
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.593
jul 2006
Følger: 121 Følgere: 118 Heste: 12 Emner: 168 Svar: 563
Jeg vil også gerne have en hest som jeg kan have i mange år.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 217
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2126 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Overgangen fra pony til hest er lidt større end man tror, man skal lære at sidde fast i de større bevægelser, der er mere at flytte rundt på osv..
En unghest skal DU jo lære alting, og det kan ofte blive en stor mundfuld..
En hest på 7 år kan du også beholde i mange år.. og måske når du er færdig med gym, og det går godt med at ride hest, så kan du måske invistere i en unghest som du kan begynde at ride op og når den er klar, så er den ældre hest måske ved at være klar til at blive pensioneret eller blive trappet ned i ridning eller solgt..
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 172
Ung hest eller ej ;/