1.037 visninger
|
Oprettet:
*TeamRuskær* Ditte Hansen
8. okt 2009 Følger: 126 Følgere: 108 Heste: 18 Emner: 100 Svar: 1.077
8. okt 2009 Følger: 126 Følgere: 108 Heste: 18 Emner: 100 Svar: 1.077
ung hest bider {{forumTopicSubject}}
hej vi har lige fået en hingst og hvis man snarker med han bider han eller hvis man skal gå med ham..
hvad skal jeg gøre
m.v.h
Ditte H
feb 2008
Følger: 67 Følgere: 65 Heste: 24 Emner: 196 Svar: 1.194
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 21
man er nød til at sætte sig ind i baggrunden for at han bider. Min hoppe ville bide i starten. der var åbenbart flere grunde til, f.eks. ville hun bestemme, samtidig var hun lidt nervøs for mig og de nye omgivelser. nervøsiteten dæmpede jeg med snak, ros m.m. og så skulle hun jo have respekt for mig. et vredt nej, ku for det meste hjælpe, men bed hun virkelig igennem, fik hun en på mulen.... nu bruger jeg normal ikke at slå mine heste, men hun sku ikke bide hul i mig.
et sidste råd: hingste er lidt frække, og de er meget snu. man må ikke give dem en lillefinger, for så tager de snart hele hånden, hvis du forstår. men må ikke virke nervøs, men bare sige "hold op med det pjat", være kold og vifte den væk med hånden.....
der findes mange andre metoder, men så bliver det vist en hel roman
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Ignorer opførslen i så høj grad du kan. Det er vigtigt, at du ikke flytter dig for ham. Hvis han fx napper ud efter dig, er du nødt til at skubbe hans hoved væk, og "gøre dig stor." Hvis du springer væk eller flytter armen, viger du for ham, og han vil begynde at blive meget dominerende.
Ofte virker et tramp, eller en impulsiv bevægelse med armen som nok advarsel hvis hesten bider ud efter dig. Så alt i alt vil jeg bare råde dig til, for guds skyld, at styre dit temperament. Jeg ved godt, at sådan noget bideri kan stige én til hovedet, og man har bare lyst til at losse sådan til den hest så den snart kan lære at lade vær. Problemet er bare, at det som regel ikke virker at losse til den. Den vil måske blive overrasket den første gang du gør det, måske også anden gang, men efterfølgende, vil den dårlige opførsel bare fortsætte.
okt 2009
Følger: 126 Følgere: 108 Heste: 18 Emner: 100 Svar: 1.077
-----------------------------------------------------------------
link til hingsten
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=169791
ung hest bider
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside