Forfangenhed ? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Fandt ud af her idag at min hest's hove er begyndt at vokse med et knæk på. Sådan lige et par cm under kronranden knækker hoven sådan lidt udadtil. Den er også blevet mere aflang end rund, men dette tror/troede jeg er fordi han simpelthen ikke har særlig meget hov i siderne, der hvor sømmene efter skoene har siddet.
Hans hove har det i forvejen ikke for godt, da vi har haft nogle problemer med at han har tabt sine sko med en hel del hov, så nu er han nød til at gå barfods, hvilket egentlig fungere fint..
Han er self ømtået fordi han ikke har særlig meget hov, men har købt nogle boots til ham som han går fint med..
- han har aldrig været bedre gående i dressur.
Dog synes jeg at han er lidt øm selvom at han har bootsene på på tur?
På banen er der ingenting, og han går som sagt sindsygt godt..
Han blev vænnet forsigtig til græs her i sommers. Og ligenu får han kun græs og ingen korn, kun nogle vitaminer.
Lyder det som forfangenhed? - han er slet ikke øm ud over det normale, altså det er vel klart at han er lidt øm efter den omgang med skoene ikke? - Eller hvad tror i?
er godtnok blevet lidt nervøs.
Dyrlægen kommer nok engang i næste uge, men smeden er på ferie så han kan ikke lige komme foreløbig..
På forhånd tak
jan 2008
Følger: 84 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 53 Svar: 282
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
okt 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 449
Han prøver heller ikke at aflaste forparten så vidt jeg kan se..
Han er ømtået på grus, men ikke hvis vi har boots på, og han er rengående på banen og folden uanset hvad.
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
okt 2006
okt 2006
Er dog alligevel i tvivl, synes i jeg skal prøve at tilkalde en anden dyrlæge som kan komme hurtigere? Eller skal jeg bare vente til torsdag når symptomerne ikke er voldsomme?
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
okt 2006
De boots jeg har er easyboot epics, og den der stål wire den strammer netop lige der hvor hoven buer ind, men er det muligt at en sko som højst sidder på hoven 20-60 min 5 gange om ugen kan ændre på hovens form ?
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Som du beskriver det, kan det meget vel være de boots der er synderen....og det lyder ikke positivt:(
Jeg ville nok vælge, at få smeden til, at kigge på det og lade hesten holde fri indtil da - ihvertfald arbejde uden boots.
okt 2006
^ det er dem jeg har, men der er self et lag gummi mellem wiren og hoven, og når jeg er færdig med at ride er der ikke noget at se på hoven.
Men har tænkt mig at købe sådan nogle comford pads som så får hævet hoven lidt så trykket kommer et nyt sted på hoven, er det ikke en god ide ?
Forfangenhed ?