{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Når det kan betale sig at kæmpe {{forumTopicSubject}}

Ikke at det måske vil interessere så mange, men havde lyst til at dele min glæde og frustrationer med jer herinde.
Det er trods alt her jeg har læst mig til mange gode råd og følger mange ryttere på sidelinjen i deres kampe med ponyer og heste.

Min datter på 11 år har redet et par år og fik hurtigt sin egen pony, da vi ikke følte rideskolen havde noget der passede til hende. Hun fik sin elskede Dusen for lidt over et år siden og hvilken kamp det har været.
Dusen er god som dagen er lang, men har også været fejlredet og haft/har nogle reaktionsmønstre på at blive presset, som kræver et meget stort arbejde for så lille og urutineret en pige.
Vi har kæmpet med Dusens overvægt og deraf manglende energi + han er en pony som nok altid har fået lov til at slippe for at lave mere end han selv gad. Det har taget det meste af et år at få bygget de rigtige muskler på og få ham til at vende rigtigt og få underhalsen redet væk.

Så det har været meget at byde en urutineret lille rytter og der har været mange gange hvor ikke mindst jeg har været ved at give op på hendes vegne. Men en ting må jeg give min lille datter, og det er at hun er en fighter også selvom det har været to skridt frem og 4 tilbage.

For en uge siden var det hele gået i hårdknude og der var hun helt ved at miste modet. Det er første gang vi har oplevet at hun har siddet på ryggen af ham og bare grædt og ikke ville mere og hun havde glædet sig så meget til at de skulle have deres klubstævnedebut en uge senere.

Men hun sundede sig et par dage og kæmpede så som hun aldrig har gjort før og de fik deres debut i lørdags.
Hun red 4 rigtig fine programmer og var koncentreret som aldrig før, hvilket også gav den store tilfredsstillelse at hun fik to 2. pladser, en 1. uplaceret og en 3. plads.
Aldrig har jeg set hende så stolt og glad og hun er så fyldt af fornyet gå-på-mod med lysten til at kæmpe videre. For ingen tvivl om at kampen fortsætter og der er uendelig lang vej endnu for dem, for ham kommer men ikke sovende til.

Hun elsker jo den drengerøv over alt på jorden og måske ville det også være "kedeligt" med en pony som bare gjorde alt hvad den blev bedt om. Vi har et eksemplar med personlighed og jeg vil bestemme mentalitet, så der kommer flere tårer ingen tvivl om det, men viljen er der stadig og oplevelsen i weekenden var den første sejr.
Hendes søde og tålmodige underviser Louise Dall har også en kæmpe del af fortjenesten i det arbejde hun lægger i dem, så de kæmper videre sammen.

Langt indlæg - men en opmuntring til alle der kæmper - om at kæmpe videre og nyde de gode oplevelser der giver mod på at kæmpe videre.

I kan se billeder fra deres store dag i deres almum her:

http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=260577

Får i lyst at kigge på deres video er konstruktiv kritik helt i orden så længe det gøres i en god og opmuntrende tone.

http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=215082

Lizet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når det kan betale sig at kæmpe
  • #1   23. aug 2010 Super dejligt, Lizet!! Jeg kan godt forstå, du er stolt af din datter.

De små har altså bare SÅ meget kampgejst og gåpåmod - det kunne mange af vi voksne lære noget af....flot flot smiley

• #2   23. aug 2010 Sikke et dejligt indlæg. smiley De er et rigtig fint par, din datter og Dusen. smiley

For det første synes jeg, det er super flot at læse om så meget kampgejst i en 11-årig, og jeg er dybt imponeret af din datter. Jeg tror - uden at ville lyde fordomsfuld - at mange jævnaldrende ville have givet op for længe siden og bedt om en ny pony. Så jeg har stor respekt for, at din datter vælger at kæmpe for sin pony i stedet. smiley

Dernæst kender jeg selv lidt til det der med at kæmpe (selv om min egen kamp har været af en lidt anden art), og jeg er helt enig med dig i, at kamp ofte betaler sig, hvis bare man er vedholdende og tålmodig nok. smiley

STOR ros til din datter og Dusen! smiley

• #3   23. aug 2010 Hold da op, jeg maa sige, at jeg er imponeret smiley
    Stor ros fra her!

• #4   23. aug 2010 Dusen og Sara er sådan et skønt par søde :o)
    og de skal nok komme langt sammen, da Sara er en fighter og Dusen er en lille stjernepony.
    Jeg glæder mig til at følge dem til flere at deres stævner på sidelinien :o)
    og tager med glæde kameraet med smiley smiler.

• #5   23. aug 2010 Hvor lyder det bare skønt... smiley men ja de små ryttere har bare en kampgejst der siger spar to.. smiley Måske stævnet her, er med til at hun vil kæmpe videre med ham.. smiley

Når jeg læser dit indlæg, kommer jeg til at tænke tilbage til, da jeg havde min gammel vallak joy.. Han var min første egen hest, og jeg var 13 år dengang.. Han var nok også lige et mundfuld for meget for mig dengang. Han var kun en 4 år, da jeg købte ham. Så altså pisse fræk.. og smed mig tit og ofte af.. og kan tydeligt huske hvordan jeg var ved at opgive håbet.. Men pludselig vendte det hele, og jeg blev meget mere stærk og modig og kæmpede mig stædigt videre med ham.. smiley Det begyndte så også at gå godt derefter.. smiley Jeg vil sige jeg også har lært en masse efter ham, og der skal ikke så meget til at slå mig ud..

Tror man for en et hel andet mod, når man først har prøvet en pony/hest, som der er en kamp med, og som man virkelig skal kæmpe med før det lykkedes at gå godt. Hun vil højst sansynlig, når hun skal skifte pony, også vælge en der er noget arbejde i. Det gør bare ridningen til en udfordring, hvilket jeg tror man har godt af at prøve.. smiley

• #6   23. aug 2010 hehe mener selvfølgelig der skal meget til at slå mig ud.. smiley

Kommentér på:
Når det kan betale sig at kæmpe

Annonce