{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.856 visninger | Oprettet:

Nabo-krig? {{forumTopicSubject}}

Har du tid til at læse min historie, så vil jeg meget gerne høre din mening. Prøver at gøre den kort smiley
Vi købte for ca. 3 år siden vores lille landsted. På dette tidspunkt havde vi vores Galax, Bonnie og Vascha. Bonnie havde jeg da haft i 16år og hun var perfekt, Vascha havde vi lige købt "for hyggens skyld" og Galax købte jeg da vi overtog gården. Det skulle så vise sig, desværre, at vores Galax var "syg". Han begyndte at tabe sig drastisk over det første halve år. Fakse dyrehospital var på sagen og kom og tog en masse prøver over en længere periode. Så kom han til kbh. og sidst måtte jeg køre ham til sverige. Hvor de så kunne finde ud af at han havde så meget sand i hans tarme, at han ikke optog noget fra fodret. Så mit det første år med galax var faktisk et helved. i alt den her syge-periode, valgte min gamle pony desværre at ligge sig hen, for at komme til de evige græsmarker. Hun var 24 år og sund og rask. pludselig blev hun bare trist og inden der var gået 24 timer bad jeg dyrlægen komme og give det sidste. Ligesom bonnie var blevet aflivet og alt det her dyrlæge med Galax stod på, kom vores nabo, som også har heste. Hun ville fortælle mig at hun nu havde holdt øje med galax i 2 mdr. og at han gik og tabte sig. Hun havde overvejelser om at anmelde os, men ville give os en advarsel inden. Hun indrømmede endda at hun en dag, mens vi var på arbejde, havde været inde i vores stald og tjekke vores foder (tjørnehøj mølle), og dette produkt syntes hun ikke var godt nok. Jeg prøvede at forklare hende det hele, og at jeg jo udemærket godt viste at han var for tynd, men at dyrlægerne var igang. Vi var samtidig nye på egnen, så jeg ville nødig skabe konflikt. De sidste 2 år, har vi sagtens kunne hilse på hinanden. Hun sænker dog altid farten ekstremt, når hun køre forbi vores folde. Men det har jeg lært at leve med. Sensommer sidste år, fik jeg en lille shetter hjem, som var blevet groft vanrøgt, at jeg købte hende af ren medlidenhed. Hun havde stadig følgrime på, der var grøet ind i hendes hud, samt var hun meget underernæret og menneske sky. Her har dyrlægen selvf. også været indeover. Hun er lige blevet 3 år, er ikke fuldt udvokset endnu, men er i MEGET pænnere stand, man kan ikke se ribben eller hofter, dog kan man stadig se rygsøjlen. Sammen med hende har vi vores let overvægtige miniature Vascha, vores tykke fjordhest og vores tynde hoppe Utopia. Hende har jeg haft i 4 mdr. hun har haft 3 gange føl ved hendes side, hvor den sidste er fravænnet sidst i april (da jeg købte hende). Hun er tynd smiley men da jeg købte hende kunne man se alle ribben (let tydelige). Idag kan man se de 2 sidste og hun har stadig lidt smalle hofter.
Mit problem er egentlig min nabo. I dag oplevede jeg hende igen. Komme aggresivt ned til os, med trusler om at melde os osv. for alle vores heste var tynde. Nu havde hun snakket med mange fra vores vej, og alle var enige med hende og ville støtte hende op i at melde os. Hvilket jeg ikke forstår da, vi selv jævntligt snakker privat med mange fra vejen. Hun påstod at jeg ikke fodrede dem, og at de var sultne. Jeg prøvede at forklare hende det hele i en halv time, men hun blev ved. til sidst fik hun så sagt at jeg jo også havde sultet Galax den gang, og sidste gang hun kom herop var det forsent, for der var allerede en af vores ponyer der var død af sult ( hun mente bonnie) hertil indrømmede hun at hun havde været oppe hos os og set min pony under pressening, som var død. Hvad kan jeg stille op? hvad havde i gjort? jeg vil ikke ende i nabokrig, men jeg magter bare heller ikke det her. kan jeg egentlig selv kontakte dyrenes beskyttelse og afgive forklaring inden hun gør?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nabo-krig?
  • Mialbel
    Mialbel Tilmeldt:
    mar 2010

Følgere: 16 Svar: 42
    #1   22. aug 2010 Hvis du har dit på det rene, hvad så med selv at få dyrernes beskyttelse ud og kigge ?..
    De vel nok være på din side hvis du forklare det hele og viser dem dyrerlæge atester osv. Eller evt. har din dyrlæge derude ved besøget?.
    Medmindre de kommer uanmeldt.. Ellers så lad hende melde dig og hav alt papir klar til når de kommer, så smutter de nok hurtigt igen og forklare din nabo at der ikke er noget at komme efter.

• #2   22. aug 2010 Du har jo haft dyrlæge på, så det kan du jo bevise hvis hun melder dig.

• #3   22. aug 2010 Jeg ville fortælle hende at hvis hun ikke stoppede så ville jeg gå til politiet!

• #4   22. aug 2010 jeg ville lade hende sejle i sin egen sø, og sige at du har dit på det rene, at at hun da bare kan melde dig, for du ved hvordan tingene hænger sammen, så der er ikk noget at skjule

• #5   22. aug 2010 Jeg ville nok sige til hende, at du nu satte kameraer op, for næste gang hun trådte ind på jeres grund ville hun blive meldt for ulovlig indtræden. Dette var kun en advarsel og næste gang gjorde du alvor af dine trusler, derefter ville jeg bede hende forsvinde og passe sig selv.

• #7   22. aug 2010 Hold da op hun er fej, kan da godt forstå hun lige tager hen og snakker med dig hvis hun er i tvivl om dine heste har det godt, men så længe du har en god forklaring så skal hun da bare holde sig langt væk, og lad hende da endelig kontakte dyreværnet, hvis de så kommer kan du jo bevise at dyrlægerne er inde over det.
    Jeg ville ignorere hende. Hun må da være ussel siden hun ikke har andet at give sig til! smiley
    men håber det bedste for dig/jer.

• #8   22. aug 2010 det er jo en svær situation men du har jo haft dyrlæge på hele tiden med de forskellige heste så hvis dyrernes beskyttelse kontakter dig så må du jo henvise til din dyrlæge og sige din side af sagde... og så bed da den kælling af en nabo om at holde sig på din egen matrikel. hun står på din jord og skal da ikke komme og svine dig til uden at have hold i det.
    hun kan da lave ravage i sin egen hønsegård.
    jeg mener ikke der er noget at komme efter for dyrlægen er med dig.. og ddu kan jo vise diverse faktura på at de har været og der er jo forklaret hvad der er lavet..
    hold os da opdateret.

• #9   22. aug 2010 Hvis det er så slemt, så få hende til at snakke med din dyrlæge?
    - men ellers kan hendes mening da rage dig, du ved at du har dit på det rene, så kan hendes mening og dårlige observationer være ligegyldige.

• #10   22. aug 2010 Og du kan faktisk melde hende for at have været på din grund/stald uden tilladelse smiley men det er jo næsten at synke ned på hendes niveau, så ville jeg nok ikke gøre smiley

• #11   22. aug 2010 det at hun er gået ind i jeres stald uden tilladelse, er jo faktisk indbrug... så jeg havde sgu godt nok ikk haft din tålmodighed med sådan en madamme... men super at du tager dig at de svage....

• #12   22. aug 2010 henvend dig da til politiet og anmeld hende for cikane så næste gang hun tropper op så kan du jo ringe til politiet igen og sige hun cikanerer dig igen... og jah som de andre siger så sæt video op i stalden...

• #13   22. aug 2010 meld hende for cikane (staves)

• #14   22. aug 2010 Politiet gider ikke tage sig af chikane anmeldelser. Min nabo er helt sindsyg, har bl.a. truet med at køre min lille datter ned på knap 2 år, hvis hun var ude og lege og han kom forbi. Og det var politiet da ligeglade med....

• vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #15   22. aug 2010 puha hvis jeg var dig ville jeg simpelthen lægge breve i folks postkasser på jeres vej og forklare tingene en gang for alle. Det er godt at mishandling bliver meldt, men du prøver faktisk at redde mishandlede heste..Det fortjener en forklaring.. Ellers bliver det da et helvede at bo på den vej...

• #16   22. aug 2010 Tak for ale jeres søde ord smiley Ja det er korrekt, at når jeg har alt på det rene, har jeg intet at frygte... jeg frygter egentlig heller ikke, er bare pisse sur og irriteret over sådanne et kvindemenneske og at jeg nu igen skal bruge min energi på at overbevise en for mig lige gyldig kvinde, at jeg sagtens kan passe mine heste. Føler også at hun bremer mig lidt, da jeg går med planer om , om noget tid at skulle have opstaldning her. Ja det er johnny fra fakse, der har været med hele vejen. men tænk engang at jeg har for 3år siden fået aflivet en pony af ALDERDOM, som hun nu står og påstår er død af sult. jeg var målløs. Så havde jeg nemlig også selv tænkt at anmelde hende for ulovlig indtrængen, men igen.... ville jeg helst undgå nabokrig.

• #17   22. aug 2010 Hej.
    I skal anmelde det hos politiet. Så hvis sagen eskalerer, så ligger der en anmeldelse hos politiet som bekræfter hvad der er sket.

Samt hun er gået ind på privat område, hvilke er ulovligt. Det kan hun bliver sigtet for. Dette skal også fortælles til politiet.
    Kontakt dyrenes beskyttelse, så de kan vurderer sagen, de kan også støtte dig op, hvis der er tale om chikane fra hendes side. De har kredsformænd som undersøger klager om mishandling, sp hvis de siger god for jeres hestehold, så burde jeres sag stå stærkt.
    Mvh Benedicte

• #18   22. aug 2010 Det kan du ikke undgå. Den er allerede startet.

• #19   22. aug 2010 jamen sig da til hende at hun er mere end velkommen til at melde jer, 1, så fåri ligesom bevis på, overfor hende at I ikke har gjort noget ulovligt... 2, hun hænger jo selv lidt i den tynde ende, for det sku ikk lovligt at vade ind på andres grund på den måde...

• #20   22. aug 2010 Ej hvor bliver jeg harm over at læse din historie smiley

Jeg ville blive tosset hvis der rendte en kvinde rundt på min grund og spionerede...
    Hvorfor melder hun dig ikke bare? Sikkert fordi hun får et kick ud af at konfrontere dig med sine teorier - og lave sit eget lille dramashow.

Hvis jeg var dig ville jeg inviterer hende over en dag, og vise hende alle papirerne fra dyrlægen - bare for at se hvordan hendes reaktion ville være smiley For derefter at spørge om der var mere hun ville?

• #21   23. aug 2010 Hvis naboen vælger at melde jer, så meld naboen for ulovlig indtrængen, man må IKKE bare gå ind i folks stalde, plus at melde hende for chikane

• #22   23. aug 2010 hold da op en B....!
    Ved du hvad, hvis du har alt dit på det rene så f... da hende. Var det mig, så havde jeg som det første sat et overvågningskamera op, som kan filme "hendes uanmeldte besøg" i jeres stald osv, for gu ved hvor ofte hun kommer der forbi...og at have en fremmed person rendende i sin stald i tide og utide, det er da ikke særlig fedt.
    Dernæst så kontakt politiet, og meld hende for ulovlig intræden på jeres grund, og meld hende HVER gang hun gør det.

Melder hun jer virkelig til dyrenes beskyttelse osv, så tag af at tale med din dyrklæge og få ham/ hende til at snakke med dyrenes beskyttelse/ hestensværn osv, og forklar dem at dine heste bestemt ikke lider overlast, og at de ER blevet behandlet for dit og dat.

Mage til fræk nabo!
    Som andre skriver, det er godt at der bliver holdt øje med heste, der ikke får foder, vand og pleje....men den her går godtnok over gevind!

• #23   23. aug 2010 Er du sikker på hun har snakket med de andre fra vejen? Det kan jo bare være noget hun siger.

• #24   23. aug 2010 Åh, hvor føler jeg med dig! (Vi har oplevet lidt af det samme..).

Jeg forstår godt, at du ikke ønsker at "gøre ondt værre", men for din egen skyld fremover, mener jeg også du skal gøre dig nogle tanker.

1.Konfrontér politiet med at hun - gentagne gange - er ulovligt indtrænget. Det styrker din sag i tilfælde af at at hun enten melder dig / eller at hele sagen eskalerer og at hun igen har været indtrænget på jeres ejendom - ulovligt vel at mærke.

2. Snak med Dyrenes Beskyttelse mm, og få deres "accept" til hjælpen - derved bakker de dig op i en given anklage.

3. Synes egentlig ideen med at bakke et skilt op ude ved vejen er en god idé - reklamér for dit gode hjerte!

Det drejer sig altsammen om uoverensstemmelser, som juridisk kan gå hen og blive et meget langt forløb.

Du kunne måske (hvis du har temperamentet og viljen til det), ringe hende op og byde hende en kop kaffe - få en snak, hvor du roligt fortæller om hestene. (Du skal selvfølgelig stadig have punkt 1 og 2 opfyldt - dem fortæller du selvfælgelig ikke om!).

Pøj med det.

• #25   23. aug 2010 Kan kun være enig med Louise.

• #26   23. aug 2010 Endnu engang tak for alle jeres søde ord smiley Jeg ringede igår aftes til hende og spurgte hende pænt, om hvad hendes problem egentlig var. Hvortil at hun svarede at jeg havde en hest der var for tynd, og det ville hun have lov til at syntes. Man skulle ikke være proff. for at se at hun var for tynd, dertil gav jeg hende ret, igen med forklaring om at hesten så værre ud for 4 mdr. siden da hun kom. Hun er stadig i kategori "tynd" men hverken meget tynd eller kritisk, hvis man tjekker dyrenes beskyttelses hjemmeside. Men hun var stadig sikker på at heste ikke fik noget mad. Efter dene tlf.samtale, som ikke rigtig gav pote. har jeg idag snakket med dyrenes beskyttelse. og fik denne mail.
    Kære Maria.

Tak for din henvendelse.

Jeg har læst din historie, og kan forstå at du har gjort rigtig meget for dine heste. Det er selvfølgelig ubehageligt at din nabo på den måde mistænker dig og mistænkeliggør dig foran alle de andre naboer.

Du kan jo selv vælge hvad du vil gøre ved sagen. Du kan jo godt gå over og snakke med hende, vise hende dyrlægejournalerne og forklare hende hvordan det hænger sammen med dine heste og at de får den behandling de har krav på. Du kan også vælge at ignorere deres trusler, eftersom du ikke har gjort noget galt.

Hvis du har sørget for behandling til dine heste som du beskriver det her i mailen, behøver du ikke bekymre dig om en evt. anmeldelse. Så vil du jo kunne dokumentere at du tager dig af dine heste, og at de er under behandling. Ved en normal procedure tager de ikke bare hestene fra dig på baggrund af en anmeldelse. Det vil selvfølgelig bliver undersøgt først.

Du kan evt. tage kontakt til vores kredsformand. Ham kan du også fortælle, hvis du modtager heste/ponyer, der er udsultet. På den måde kan du være lidt på forkant med tingene, hvis der skulle komme nogle henvendelser eller anmeldelser ang. dine heste. Det vil også hos kredsformændene at man typisk anmelder dyrevelfærdsmæssige problemer.

Du kan finde en liste over vores kredsformænd på vores hjemmeside, www.dyrenes-beskyttelse.dk eller ved at følge dette link: (link fjernet)

Med venlig hilsen
    Karoline Bryndum
    Dyrenes Beskyttelse

• #27   23. aug 2010 Herefter har jeg kontaktet haslevs kredsformænd. Da vi selv bor nær Næstved. Men hende fik jeg ikke meget ud af. Hun krev mig følgende:
    Hej Maria
    Vi kan ikke hjælpe ift., hvordan din nabo agerer, men vi kan bestemt hjælpe ift. optimal fodring af dine heste. Det vil alt andet lige give dig mere ro på ift. næste gang, din nabo måtte lægge vejen forbi.

Du tilmelder dig her ved at vælge 30 eller 60 minutter. Umiddelbart vurderer vi, at 60 minutter nemt kan gå, når der skal gennemgås fodring af flere heste/ponyer:
    http://horseconsult.com/produkter/hotline.asp

• #28   23. aug 2010 Jeg og min mand er blevet enige om, også efter jeres råd, at vi vil sætte de omtalte slikte op, i samarb. med dyrenes beskyttelse. Herefter vil jeg tage kopiere af alle mine journaler fra dyrlægerne og ligge i hendes postkasse vedlagt et brev om "nabofred". Hertil vil jeg også lave en løbeseddel til samtlige naboer med en kort og enkelt forklaring, og med et håb om at alt mistænkeligt er ophørt. Efter dette, hvis hun stadig bliver ved, anmelder vi hende.
    tak for jeres kanone støtte smiley

• #29   23. aug 2010 Hvor er det super godt, at du vælger at være den "voksne" i dette her smiley

• #30   23. aug 2010 skriv gerne hvordan det går, vi er meget spændte.

• #31   23. aug 2010 HVor er det dejligt - og flot af dig/Jer.

Thumps up - big time smiley

Kommentér på:
Nabo-krig?

Annonce