{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Western udstyr til stor hest? {{forumTopicSubject}}

Vi har lige fået en western saddel til Storm, og jeg selv kan rigtig godt lide ridestilen, udstyret osv. det eneste sted jeg har fundet billigt western udstyr er i Hööks, og det er jo samme størrelse hele vejen igennem.
problemer er at Storm er en jyde, og er derfor i tvivl om han passer en full / alm. western trense.

- er der nogle der kan hjælpe mig indenfor dette område?
western sadlen passer han nemlig super godt. den er også fra Hööks.

- og er der ellers andre der ved hvor man køber western udstyr, både til hest og rytter?

Storm og jeg takker smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Western udstyr til stor hest?
  • #1   20. aug 2010 Du kan prøve at skrive til den danske western forening smiley

http://www.dwf.dk/

De må vide noget smiley

• #2   20. aug 2010 Aldrig køb det billige westernudstyr, der er en grund til, at det er billigt.
    Hvis du er interesseret i ridestilen, så brug dog pengene på noget ordentligt.

• #4   20. aug 2010 vil prøve at skrive til dem og se hvad de kan finde smiley
    - det betyder ikke at jeg ikke vil ligge penge i det, ved at jeg skriver det skal være billigt. ved bare at noget er temmelig dyrt og andet får billigere men i stadig god kvalitet.
    Vil bestemt ikke mene jeg ødelægger hesten ved en western saddel fra hööks. har dog indtil videre kun hørt godt om den .. ja indtil nu self.

• #5   20. aug 2010 Hej Louise

Kan en western sadel virkelig ligge på en Jyskhest? Er ikke ment som kritik, men som et spørgsmål. Kunne nemlig også godt tænke mig western udstyr til min belgier, når tid er, men en Belgier er bare ret kort i ryggen, så derfor har jeg ikke tidligere kunne finde westernsadeler, der var kortenok, samt brede nok, tænkte bare, om problemet ikke var det samme med en jysk?

Her er link til side med koldblodsudstyr : )

• #6   20. aug 2010 (link fjernet)

• #7   20. aug 2010 kan se du kan få westerntrense til koldblod til 69 dollars : )

• #8   24. aug 2010 Tine K - svarer lige på Loises vegne. smiley
    Storm er jyde, ja. Men han er ikke så bred over ryggen. Han er meget sporty. Han passer i almindelig sadel mellem bom. Han passede min gamle kieffer, som min blandingsvallak gik med. Så han er ikke så bred.
    Så om din kan passe en westernsadel kommer nok også an på bomstørrelse. Og om den skal have semiquarter, eller quarter. Dog kender jeg nogen, der har en meget bred stor vallak, der går med westernsadel. Men igen... det er dødsvært at sige. Ellers kan du jo altid købe en bomløs westernsadel. Der er ved at være en del på markedet efterhånden.

By the way - sadlen ligger rigtigt godt på Storm. Hooks eller ej. En billig trense ødelægger ikke hesten. Er helt enig i, at sadlen skal ligge rigtigt og passe hesten. Det gør den. Men at Louise vil købe en westerntrense, der ikke koster en milliard skulle næppe ødelægge storm smiley Håber du finder en fin trense Louise smiley

• #9   25. aug 2010 Tine K. E. hvad er semiquarter og quarter? Er ikke meget inde i western udstyr ; )

• #10   25. aug 2010 Tine K - det er fordi de kører med nogle andre bomstørrelsesnavne smiley
    men til en bred, bred koldblodshest tror jeg bestemt en bomløs western vile være sagen. Der er faktisk et par stykker til salg herinde nu

• #11   25. aug 2010 okay på den måde : )
    Tusind tak for hjælpen : )

Kommentér på:
Western udstyr til stor hest?

Annonce