{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Kan hesten lide at springe? {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan man se/mærke at hesten elsker at springe? Jeg er springrytter og min pony er også bedst til at springe smiley hun er utrolig tændt på banen og springer godt. Men jeg ved jo ikke om hun elsker eller hader det? - jeg vil jo ikke lave noget med hende som hun hader.. Hun bukker, stejler o.lign. aldrig, men det behøver de jo heller ikke gøre for at hade det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hesten lide at springe?
  • #1   9. aug 2010 Altså den ene ungpony, jeg rider, han elsker det, og det er man slet ikke i tvivl om, hovedet kommer op ørerne frem og han øger tempoet, når han ser et spring.
    Og løsspringes han, så løber han selv i løbegangen uden vi skal drive...

• #2   9. aug 2010 Altså hvis hun trækker mod springene og ikke står og ter sig når hun skal ind på banen, så tror jeg godt du kan være sikker på hun kan lide det..

Da jeg så dette billede af min hest var jeg ikke i tvivl om at han kunne lide det:
    (link fjernet)

• #3   9. aug 2010 Det kan ses og mærkes: (link fjernet)

• #4   9. aug 2010 hun er meget ivrig når vi skal springe, og jeg kan se ørerne kommer frem og bliver meget forkuseret når vi går hen mod ridebanen når springene er der smiley

• #7   9. aug 2010 okay, godt ! smiley hun er også mega god på stævnepladsen ;D

• #8   9. aug 2010 Tja altså jeg har oplevet at min hest selv har løbet og taget spring på 80-90cm i løsspringning smiley og jeg stod bar og kiggede tihi det vil jeg da ihvertfald kalde glæde for springning:)

Men ja, trækker hesten på springene, ørene fremme så er man vidst ikk i tvivl.. dog har jeg oplevet heste gøre dette hvor man egentlig kan mærke på den at den bar vil over så det er overstået.. men man kan næsten altid mærke det på hesten

• #9   9. aug 2010 Tja når hesten springer frivilligt, så vil jeg også mene at hesten elsker det.. smiley Min gammel vallak, blev desværre bange for at springe, og det var helt tydeligt, for han ville helst ikke springe.. Blev det bare lidt højt, så stoppede han.. Hvor min ene hopper springer med stor lyst og glæde.. Man er ikke i tvilv hehe

• #10   9. aug 2010 jeg tror ikke på at en hest kan som sådan lide at springe. Den vil aldrig friviligt gøre det i naturen .

• #11   9. aug 2010 mirakel?? hvad kalder du det så at min hest springer i løsspringning uden at blive bedt om det??
    Han har hele folden, havde sat to spring op så det svarede til 4meter bredt, han kunne nemt rende uden om, og specielt når jeg stod i den anden side, jagtede ham overhovedet ikk, men alligevel tog han frivilligt springet en 5-6 gange i træk og nok os mere, og seriøst gjorde intet stod bar og kiggede på ham..

• #12   9. aug 2010 maria c. Det kan godt være, min gør det også. Men derfor vil en hest i naturen aldrig vælge at gøre det hvis den havde andre muligheder. Ergo er glæde ved springning noget der er menneskeskabt.

• #13   9. aug 2010 kommer vel an på så meget, den ville nok ikk vælge et spring på en meter, men tror godt de kunne finde på at springe små spring.. har set en plag springe 80cm og det var seriøst af glæde.. den var ikk løssprunget eller noget, var kun 2år og havde alt den chance den ville til at lade vær med at springe, her kan det jo ikk rigtig være menneskabt:S

• #14   9. aug 2010 Mirakel - det behøver da overhovedet ikke at have noget at gøre med oldtidsheste i naturen og bla bla bla smiley Jeg vil da mene at det har noget at gøre med om hesten godt kan lide at fyldføre lige præcis denne her opgave (springning). Altså om den kan lide at gøre de ting vi tilbyder den smiley
    Det kan da godt være at hestene ude på marken måske ikke vil springe over et eller andet, men det kan da lige så godt være fordi de ikke har fået det som opgave. Selvom jeg da kender et par heste, som jeg har set spæne rundt ude på vores springbane og tage et par spring med på vejen.

• #15   9. aug 2010 fuldføre* flot trykket ;-P

• #16   9. aug 2010 er sådan set ret ligeglad med hvad i mener i den her situation smiley en hest vil aldrig frivilligt vælge at springe i naturen, sådan er det bare. Det er ikke negativt ment overhovedet. Jeg har selv en hest der trækker enormt meget på spring, og ''elsker'' det smiley

• #17   9. aug 2010 Jo i leg ville de, ihvertfald føl.. du for mig aldrig til at tro på at de ikk kan finde på at springe over ting fordi de leger..

Og har set så mange heste tonse over ting på folden bar for at lege

• #18   9. aug 2010 maria c. Hvis det er hvad du vil tro på, så er det helt fint med mig smiley

• #19   10. aug 2010 flico blir fem år igen lige så snart han ser et spring;)

Kommentér på:
Kan hesten lide at springe?

Annonce