1.097 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Er det bremser?? Er det bremser??

Hey folkens.. Ja jeg gik på banen idag, og trænede med min unghest i kapsun, som vi lige har købt.. Inden vi overhovedet kom igang, kom der en skide dum bremse lignede ting, og forsøgte at stikke min hoppe.. Hun desperat forsøgte at sparke den væk, og gik nærmest helt i panik.. og ja jeg forsøgte ihæridigt at hjælpe hende med at få den væk, men den blev ved med at sværme rundt om hende, med bråden ude.. jeg fik den så til sidst med en børste hehe..

Men nå vi gik på banen, og gik igang, det gik også rigtig fint.. Lige indtil endnu en bi ting kom, og generede hende.. Og ja hun var naturligvis ikke til at arbejde med, fordi hun forsøgte at komme væk fra den dumme tingeste...

Tænkte bare om det er dem, der hedder hestebremser?? Det ligner en bi.. og man kan se at det er som om, den forsøger at stikke hesten.. ???

Hvad gør i ved dem??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det bremser??
  • #1   2. aug 2010 nej, hestebremser er lange fluer , nærmest smiley de bider og har IKKE en brod smiley

• #2   2. aug 2010 jep det er en såkaldt heste bremse..  det eneste du kan gøre ved det er at sørge for at hesten er smurt godt ind i insektmiddel, og ja dem er der jo mange af på markedet, det jeg har haft bedst resultat med er utalige fed hvidløg knust i olie og lad stå at trække natten over, hesten stinker langt væk, men det virker...

• #3   2. aug 2010 sisse det er så klæger 8staves) du tænker på... og ja de bider frygteligt..

• #5   2. aug 2010 De lange grå flue-lignende dyr er en klæg, men de bider kun.. En hestebremse ligner en stor hveps.. Så det er nok en bremse du har set og de gør skide ondt.. Jeg ved det for jeg er blevet bidt / stukket af en..(=

• #6   2. aug 2010 giver PoseLeon! *BIDLØS!* . ret!
    de lægger sådan nogle gule æg i hestens pels... æggene skal helst fjernes, for ellers klægges de og hesten slikker dem op (fordi de udskiller noget som klør) og så kommer de ind i tarmsystemet og bliver til nye "bi-dimser" til næste år.
    jeg bruger en lussekam til at fjerne dem - det er let

• #7   2. aug 2010 giver også Elisabeth..< É/skér m!né héSté;<3 ! ret

• #8   2. aug 2010 Det er sådan en lille satan der ligger de gule æg på hesten hvert år...

Den gør ikke noget og hvis du kan få fat i den kan du bare slå den ihjel.

• #9   2. aug 2010 Nej de sorte små lange er klæger.. ikke bremser.. Men vi kalder dem bare altid for bremser hehe..

men ja det ligner bier.. Men pyha.. det da helt vildt, hvordan ens hest kan gå i panik over dem.. Men det er der jo heller ikke noget at sige til.. Det var ikke meget vi fik ud af dagens træning idag, først da jeg fik fanget min børste og fik den knaldet en, så kunne vi træne i fred hehe..

• #10   2. aug 2010 jeg bruger rygsten eller hvad det hedder til at fjerene dem smiley

• #11   2. aug 2010 De små der afsætter æg i pelsen har samme form som en lille reje. De hverken bider eller stikker, det kan de ikke. Deres eneste mission er at afsætte deres yngel hvilket de gør i farten. DVS. de lander ikke på hesten og sætter sig ikke på den. Har læst at de skulle udsende en lyd hestene er bange for og derfor kan blive helt paniske når disse små kryb er i nærheden.
    De er de eneste som kan få vores til at forlade sin elskede græsfold og søge ned på jordfolden med læskuret (der er åbent fra græs til jord) - når han forlader en græsfold er det virkelig slemt *S*

Lizet smiley

• #12   2. aug 2010 Findus & Pedersen:

Det gør mine heste også og det er virkelig mærkeligt for man tror jo der er noget galt når de bare står inde i deres skur selvom de kan gå på græs..xD

• #13   2. aug 2010 sådan gør mine også. Nogle dage, så løber Mell så meget rundt at hun skumsveder hvis ikke jeg putter hende i boksen... det er så syndt for hende! :-S

• #14   2. aug 2010 Første gang jeg så dem rende rundt som idioter og til sidst blive på jordfolden troede jeg godt nok også der var noget galt. Så mig hele græsfolden rundt for at se om der skulle ligge et dødt dyr eller andet de kunne være bange for og så er det bare små lede fluekræ *S*

Lizet smiley

• #15   3. aug 2010 De grå aflange "fluer" der suger blod hedder klæger.
    Dem der ligner bier som lægger æg hedder hestebremser. smiley

Kommentér på:
Er det bremser??

Annonce