{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

umuligt at finde hest! {{forumTopicSubject}}

Jeg kan simpelthen bare ikke finde nogen hest!?!?! JEg er meget kræsen, men hver gang jeg så finder en, kan den ikke bestå enten røntgen eller klinisk... Er det simpelthen umuligt at finde en sund og rask hest? Der samtidig er noget for mig...?!?!

Andre der har været ude for det samme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  umuligt at finde hest!
  • #1   30. jul 2010 Ork ja, de gode heste hænger ikke på træerne. Tror jeg så på ca 20 heste da jeg skulle finde min, og selvom hun gik rent gennem handelsundersøgelsen, viste det sig kun 7 månder senere at hun havde spat i svær grad og måtte aflives smiley

Enten er de for dyre, lever ikke op til ens ønsker, har en skavank eller kan ikke gå gennem handelsundersøgelse, jo tak jo tak, det kender vi godt her.

• #2   30. jul 2010 Jeg var ude at se 47 heste før jeg fandt min smiley
    og jeg havde omkring 13 til handelsundersøgelse som ikke gik igennem, ting tager tid hvis man vil finde den rigtige smiley

• #4   30. jul 2010 Det er bare SÅ frusterende. Har i alt fået afvist 4 heste:( Min gamle hest blev aflivet efter at have opdaget en seneskade 3 uger efter jeg købte hende. Måske skal man bare holde sig fra de kære dyr..:(

• #5   30. jul 2010 Cecilie, nej det skal man ikke, men kender det virklig godt. Min første hoppe havde jeg i 8 måender, kun redet i 3, da hun fik en seneskade og måttee aflives. Min anden hoppe havde jeg i 7 månder , så måtte hun aflives. Begge gik rent gennem handelsundersøgelsen. Tror jeg brugtee over 100.000 kr på dem til sammen i den korte tid jeg havde dem. Ville ønske det var endt anderledes. Føler med dig.

Led videre, pludeslig så er den der.

• #6   30. jul 2010 Jeg har lige det modsatte problem smiley Haha, jeg har simpelthen set SÅ mange fine heste smiley - Dog har vi besluttet der går noget tid inden jeg skal have en... smiley

Bliv ved med at kigge smiley Du skal nok finde den helt rigtige smiley

• #7   30. jul 2010 Skal det være hest? Ellers så kender jeg veerdens meest dejlig pony! ö. Der er tilsalg ..

• #8   30. jul 2010 Du skal skam bare lede videre! smiley
    og ja, det er super svært med de dejlige dyr, men det er bare at blive ved med at kigge.
    min veninde har kigget på omkring 25 heste, og nu har hun endenlig fundet den perfekte til hende smiley

• #9   30. jul 2010 Jeg tror jeg har set på ca 50, hvor jeg har villet have 5-6 stykker, som ikke blev godkendt. Man begynder bare at tro at der erenmening med det og at jeg slet ikke skal have hest. Jeg er blevet skuffet såmange gange at jeg nu har svært ved at knytte mig til en hest nu:(

Anitta K .: Hold fast du har også været uheldig så... Hvordan beholder du troen på det?

• #10   30. jul 2010 Hey .. Svar lige smiley

• #11   30. jul 2010 Er i fuld gang, men ja det skal desværre være hest...:) Men held og lykke med salget.

• #12   30. jul 2010 .. Jeg spurgte om noget? ö

• #13   30. jul 2010 jeg har nok set på omkring 50 heste inden jeg fandt min Mistery..

Og så opfyldte hun slet ikke mine krav om, at den skulle være ridevant..

men hun gik igennem det hele uden anmærkninger, er smuk som bare pokker, og har nogle ganske gode bevægelser..

• #14   30. jul 2010 jeg havde også to i handelsundersøgelse inden Mistery, som ikke gik igennem pga skævt kryds

• #15   30. jul 2010 Ha aldrig haft svært ved at finde den rette for mig smiley da jeg skulle finde låne ponuy var jeg på vej for at se på en, som så var solgt, så tog vi ud til en OX araber som jeg skulle prøve. Hende prøvede jeg to gange også fik jeg lov til at låne hende smiley
    Da vi så skulle finde en hest til min mor og jer tog vi en god tur til jylland hvor vi så på omkring 5 heste, nr. 2 vi kiggede på var en som gik lige i hjertet på os begge . Vi valgte dog at kigge på de sidste for at kunne være sikre.. men det blev ham smiley Har nu haft valentin i godt og vil 4-5 år tror jeg og han har aldrig stået alvorligt halt eller syg og han er drømmehesten for mig ..
    Så synes nu ikke det er så svært igen, men det har vel noget og gøre med de krav man sætter (;

• #16   30. jul 2010 Med tiden er jeg også begyndt at slække på mine krav.Den jeg nu må sende tilbage er HELT rå, haraldrig fået løftet hove, været bundet eller andet. Faldt bare for hendes smukke ydre og gang:(

• #17   30. jul 2010 Nej, for jeg tager ikke ud og kigger på en hest med mindre jeg er 80% sikker på at den hest er noget for mig smiley

Min Quarter hoppe Montoya var den første og eneste hest jeg behøvede at kigge på denne gang smiley

• #18   30. jul 2010 Synes bare ikke at et krav om ren røntgen i ben og godkendt klinisk skulle være for høje???

• #19   30. jul 2010 Men ville egentlig først have haft en sød palomino hoppe som stod på stutteriet hvor jeg bor, men hun gik ikke igennem handelsundersøgelsen.

• #20   30. jul 2010 Tager ohgså kun us og ser heste der har min interesse... Det er ikke sådan at jeg prøver bare for at prøve:)

• #21   30. jul 2010 Hallo? Kan du ikke svarer? s:'

Jeg spurgte dig om noget? smiley

// Er det hest eller pony du søger? o0 smiley

• #23   30. jul 2010 Jeg har altså svaret dig??? Det er hest:)

• #24   30. jul 2010 Cecilie hvad søger du?
    for kender en der har en rigtig fin varmblods hoppe tilsalg (:

• #25   30. jul 2010 Jamen jeg søger noget nær det her:
    3-5år
    159-165 cm
    tilredet og let ridelig
    DV, trakehner, oldenborg eller hannoveraner
    middel gang eller bedre;)
    SUND OG RASK:)

• #26   30. jul 2010 ædel af bygning...:)

• #27   30. jul 2010 okay, så er den nok ikk noget (:
    hun er den del højre + lidt ældre (:
    men med rigtig gode gangarter
    efter zardin firfod (:

• #28   30. jul 2010 (link fjernet)
    hende med hovedet oppe (:

• #29   30. jul 2010 ej hvor ærgeligt. jeg havde ellers lige hesten til dig smiley

• #30   30. jul 2010 Ahaaaa. Sry dx'

• #31   30. jul 2010 Har du prøvet at søge på heste-nettet og skrive som krav at den skal være ren i røngten, så du ikke skal bruge en masse energi på heste som ikke er egnet.

• #32   30. jul 2010 Ja der er mangedejlige høje heste,men da jeg selv ikke er så høj og min tidligere hest var 170, har jeg besluttet mig for at den næste skal være noget mindre... Men der skal stadig være hest overden, hvis i forstår:)

Har faktisk en annonce derinde, men den er vist lidt gammel nu, ku være man sku lave en ny:)

• #33   30. jul 2010 Vi havde også ledt længe inden vi fandt Johan (vores hingst)

• #35   30. jul 2010 Puha...hvor er I allesammen kritiske.....

Godt vi ryttere ikke skal i "købeundersøgelse"... smiley

• #36   30. jul 2010 Helt sikkert godt vi ikke skal igennem. Men de er jo desværre nødt til at kunne bestå klinisk, da der ellers ikke kan forsikres. Og når man ha været igennem det jeg har været igennem med mn tidligere hest, er forsikring en nødvendighed!

• #37   30. jul 2010 Jeg har været 2 år om at købe min fantastiske hest.

Har ikke tal på hvor mange heste jeg har set, prøvet og haft til undersøgelse.
    Min dyrlæge har sagt hver gang til os: Du kan kigge på fire heste, have dem til undersøgelse og at de ikke går igennem. Se på nr fem og den går igennem.
    Man skal være heldig hvis den første går igennem.

men jeg havde også købt hest, den havde dog en skade som gjorde at den skulle stå i 3 uger, det kunne jeg godt leve med. Men da 4 uger var gået, var den endt på Landbrug højskolen inde ved København. Den havde bughule betændelse og kunne ikke reddes.

Man skal virkelig have en dyrlæge man kan stole på.

Dyrlægen er din advokat i denne sag.

• #38   30. jul 2010 Jeg har nu ikke haft nogle problemer med at finde mine heste...men jeg er heller ikke fanatisk og kan godt acceptere et par småfejl....Min unge hest, jeg købte i januar, havde da også et par kliniske anmærkninger såsom let rethaset og underløben dragt på et forben....Men altså hvem fanden er fejlfri i denne verden? smiley

Min Ask-hoppe, jeg som den eneste hest gennem tiden, købte fuldstædnig uden fejl - ja, hun fik efterfølgende meget hurtigt problemer med benene tords ren bøjeprøve samt rene røntgenbilleder...

Så der er ingen garanti for noget.....Jeg tænker tit på, hvad jeg var gået glip af, hvis jeg havde afvist heste med fejl....hold da op!!!

• #39   30. jul 2010 Man kan aldrig være sikker på noget selvom den er fejlfri, men jeg har også købt hest med fejl, hvor det har bidt mig bagi, så det er svært at være retsporet!

• #40   30. jul 2010 Jeg tror faktisk, det handler mere om, HVORDAN vi bruger vores heste....jeg kender MANGE, hvor jeg tænker "hvis du blir ved med at ride sådan, så går den simpelthen i stykker!!"

• #41   30. jul 2010 Min havde været redet i 5 uger i alt da den gik i stykker... Og havde på INGEN måde presset den, så tror ikke altid den kan bruges.. Men i mange tilfælde kan den helt sikkert

• #42   30. jul 2010 Jeg har bare så mange gange set, folk, der starter fx seneskadede heste op alt alt for hurtigt....er hesten ikke rengående efter tre måneder, jamen så kan den blive aflivet....

Vi lytter til dyrlægernes (ofte) alt for korte tidsfrister...Vi har alt alt for travlt - og det tror jeg koster MANGE hesteliv!

Det holder hestene ikke til - uanset om de er fri for klinisk/røntgnologiske fejl ved handel.

• #43   30. jul 2010 Korrekt, men min fik fri næsten et halvt år uden bedring... Men men.... Hvis ikke man skal lytte til dyrlægen, hvem så? Hestenforsøgerjo ofte at skjule smerten, så er tit svære at blivekloge på!

• #44   30. jul 2010 Tja...sig selv! Det er os,. der kender vores dyr bedst...

Fx, kan jeg fortælle dig, at min smukke hvide ganger (der havde mange handelsfejl, dajeg købte ham som plag) brækkede sit bagben sidste sommer i juli. Han blev opereret, hvilket gik godt og dyrlægerne sagde, at han burde være klar (rengående og klar til genoptræning) 8-10 UGER efter....Men det var han ikke. Han var heller ikke klar et halvt år efter....

Nu er der gået knap 13 måneder -. og han er nu fuldstændig rengående og fit for fight igen smiley Og han har ikke glemt en eneste af sine øvelser..

Tænk, hvis jeg havde haft tavlt og ikke ville vente på min hest....??

• #45   30. jul 2010 næ, men jeg er så ikke kræsen, og har aldrig haft en hest igennem røngten bøjeprøve og hvad der ellers er.. Je har fået nogle fine heste

• #46   30. jul 2010 K a: Ja man kan jo være heldig...Men med 3 seneskader i et ben og dyrlægen siger der ikke er nogen vej tilbage man nødt til at lytte til det. Min hest blev skør af at være foldbums. Det blev opdaget 3 uger efter jeg købte den, hvor den havde bestået klinisk, så nej der er ingen sikkerhed. Men hvis der havde været anmærkninger på det ben havde jeg intet fået til dyrlægeregninger som jeg har betalt mig fattig i... Tror ikke man kan generalisere omkring heste på den måde

• #47   30. jul 2010 Nej, det kan man bestemt ikke.....Og jeg siger heller ikke, at man skal købe en hest med enhver fejl....Men jeg synes nu om dage, at ALT for mange heste kasseres - heste, der med fornuftig ridning og tidsperspektiver sagtens vil kunne holde i mange mange år.

Minder mig om min veninde, der købte en super smart og velgående DV hoppe på 11 år, der var uddannet til LA4 i dressur og LA spring for... 15.000 kr, fordi den var meget indfodet og en ½ grad halt på begge foben i bøjeprøven, og dermed ikke kunne forsikres uden forbehold...

Den forsikring var også skide lige meget - hesten er den dag i dag stadig rask og rørig og rides jævnligt. Den er født i 1983 !!

• #48   30. jul 2010 Jeg mener også der er nogle der har skrevet herinde at hesten ikke var halt før en bøjeprøve, men hvor dyrlægen havde stået med benet bøjet så længe at hesten var øm i det da den skulle gå, og derfor blev set på som halt

• #49   30. jul 2010 Ja men så kan man sige at det "kun" er 15.000 plus en masse kærlighedog spildt arbejde man mister. SYnes også ofte at dyrlæge er for grundige hvis man kan sige det, men derfor er det alligevel vejen frem for forsikring. SIger ikke at en hest skal være fejlfri, men de fejl der er skal være til at leve med.

• #50   30. jul 2010 Jamen, min veninde har jo netop ikke spildt noget arbejde, kærlighed eller 15.000 kr - tvært i mod!! Hun fik en super dejlig hest, der har fungeret stort set uden en sygedag (har haft en enkelt kolik, men aldrig noget med benene), og som har givet hende fantastisk mange super fede oplevelser!! Så tænk, hvis hun havde sagt nej tak, gundet de kliniske anmærkninger og forsikring med forbehold...?? SÅ havde hun mistet meget.....

Hvad er "fejl, der er til at leve med"...?

• #51   30. jul 2010 Ja ja men det var jo netop ikke så stor en risiko at løbe.

Har fx. tidligere købt en hest med 3 mus og som var krybbebider... Så synes egentlig ikke jeg er så sippet..Men når min smed,som jeg har stor tiltro mener jeg ikke bør købe en hest, så gør jeg det ikke. For han er normalt ikke en der pakker hesten ind i vat.

• #52   30. jul 2010 Hvem bruger du til smed?...

• #53   30. jul 2010 Det vil jeg ikke ud med i dette offentlige forum. Det er egentlig også underordnet, jeg har brugt ham i en del år og har kun været tilfreds.

Kommentér på:
umuligt at finde hest!

Annonce