Hvor tit.. Hvor tit..
Hvor tit pudser I sadel og hovedtøj - og hvad pudser i det med?
Jeg selv bruger glycerinsæbe først og bivoks bagefter.
- kan man godt nøjes med at bruges glycerinsæbe, og så kun bruge bivoks engang imellem? Synes nemlig det er så dyrt, så vil gerne spare på det - men har sadlen godt af kun at få glycerinsæbe på?
Og hvad med ridestøvlerne - hvor tit og hvordan? Har lige fået nye støvler, og vil gerne få dem passet ordentligt så de holder længere. Men hvor tit er det nødvendigt, når man rider ude i al slags vejr, hver dag - hele året?
OG en sidste ting - hvor tit smørrer i hestenes hove her i sommerperioden? Jeg selv gør det min. 2-3 gange i ugen, både udvendigt og indvendigt. gør det dog kun udvendigt her om sommeren, fordi hovene er så tørre.
men hvad siger I?
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.675
Støvlerne: Efter behov cirka. De plejer bare lige at få lidt fedt...
Hovene bliver ikke smurt så tit igen, måske en gang hver anden uge.. Og de bliver så skyllet jævnligt..
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.328
Mine støvler: Hvis de er beskidte med mudder og ligende lader jeg dem tørre natten over og børster dem rene med en strigle og så smøre jeg dem ind i alm skosværte. Har hørt læderfedt osv skulle være dårligt for dem.. Og mine holder rigtig godt.
Jeg bruger aldrig noget på hovede udover almindelig vand...
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 156
Jeg har også hørt, at fedt skulle være dårligt til støvlerne. Så jeg vasker dem med sadelsæben og deefter får de en tur med alm. skosværte.
Hovene smører jeg også et par gange i ugen, på udvendig side.
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 124 Svar: 1.028
- at smøre hove, er ikke det jeg er allermest flittig til...
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.629
Jeg vasker biddet efter hver træning.
- Jeg plejer også at bruge alm. skosværte til støvlerne, og undgår også fedt eller læderbalsam, da det gør støvlerne alt for bløde.
jan 2007
Følger: 67 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 91
Bruger Horseman One Step fra Biofarmab
http://www.eclipsebiofarmab.se/index.php?option=com_content&view=article&id=203%3Ahorseman-one-step-art-nr-0991&catid=55%3Alaedervard&Itemid=54&lang=sv
Dét er virkelig et mirakelmiddel! Kan slet ikke undvære det, udstyret bliver SÅSÅ flot og ser helt nyt ud, længe efter brug af One Step
Hovene får hovolie uden på, så tit jeg husker det (Næsten hverdag)
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Svar: 459
hver anden uge - den bliver altid tørret af med en fugtig klud efter brug.
SADEL:
hver anden uge...
STØVLER:
hver anden uge...
HOVE:
1 - 2 gange ugentligt
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Svar: 459
til hovene bruger jeg blue hors hovtjære og hovolie af et mærke jeg ikke kan huske..
Hvor tit..