{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan 2 hingste gå sammen?
  • #1   26. jul 2010 det kan de sagtens. . :- D
    var på mustang weekend.

5-6 hingste gik sammen smiley

• #2   26. jul 2010 Det kan det i princippet, men kommer an på deres temperament og hvad de er vant til....

• #3   26. jul 2010 vi har vores hingste og vallaker til at gå sammen, så det kan godt lade sig gøre, ihvertfald for det meste.

Hingste har faktisk også bedst af at gå sammen med andre, de er jo også flokdyr ,-)

• #4   26. jul 2010 ja, men igen kommer det an på temperament og alder... tror også at størrelsen har en del at sige om den store føler sig truet og om den bette føler at den kan true...

har de været brugt til avl, eller skal bruges til det, så nej så må de ikke gå sammen da de vil kæmpe om de brunstige hopper uanset om de er store eller ej (hingstene)

• #5   26. jul 2010 oka super(:

Stald damgaard: det var nemlig' også det jeg tænkte på at de jo er flok dyr(:

• #6   26. jul 2010 alder har ikke rigtig ngoet at sige: -)

• #7   26. jul 2010 palle: tror heller ikke alder siger så forfærdelig meget, men pinto hingsten skal bedække min hoppe når tiden er inde(:
    men kun den ene gang.

• #8   26. jul 2010 vores hingste er brugt til avl, og de kan stadigvæk gå sammen
    (behøver selfølgelig ikke at lade brunstige hopper gå lige op ad )

men hvis du kun skal have de to, så skal det nok gå, uanset størrelse

• #9   26. jul 2010 oka(:
    nu er det sådan at vi skal havde 2 hopper også, så hvad skal man så gøre når de er i brunst, flytte dem lidt længere væk?(:

• #10   26. jul 2010 Ja hopperne skal så langt væk som muligt når de er i brunst =)

• #11   26. jul 2010 min hingst kan ikke gå sammen med hverken hingste eller vallaker og det kommer han heller ikke til at kunne.. min anden hingst kunne godt..

• #12   26. jul 2010 oka tak for hjælpen alle sammen(:

jeg regner med at pinto hingsten skal være 3-5 år og shetteren skal være lige så lille så han lige er taget fra moren, så tror og håber da de kan gå sammen(:

• #13   26. jul 2010 Hvorfor vil du have hingste egentlig?? Er det ikke meget nemmere at få dem kasteret og så få hoppen bedækket udenbys??

• #14   26. jul 2010 fordi jeg skal bruge den store hingst til konkurencer og jeg syntes at hvis de kan gå sammen når de er hingste så er det fint, men går det galt bliver de kastereret.

• #15   26. jul 2010 Normal vis kan de godt. Havde min Walentin og en Knabstrupper hingst til at gå sammen, det gik fint med dem...

• #16   26. jul 2010 Jamen, din hest er ikke bedre på banen fordi den er hingst?? Tværtimod har den en hulens masse hormoner at holde styr på, det kan distrahere en del, og når den så ikke får afløb for sine naturlige lyster, er det synd.. =)

• #17   26. jul 2010 oka tak..

• #18   26. jul 2010 Jeanette: oka(:

• #19   26. jul 2010 Det kan de godt hvis de har lært det, hvis du finder en 20 årig hingst der aldrig har gået på fold med andre, så nej (;
    Men synes det er lidt synd du vil lade den bedække en gang, kun, og så lade den gå med alle de hormoner. Enten, synes jeg personligt, skal man lade dem gå som hingst for at den skal være avlshingst, eller er det syndt med alle de hormoner i kroppen.
    Desuden, tror du så ikke du vil få et bedre føl, hvis du køber dig til en bedækning ved en super duper lækker hingst. ved ikke hvad dit budget er, men en rigtig lækker ridehingst er ikke ligefrem billig. Ikke fordi jeg skal bestemme, men tror du for mere ud af afkommet, og du får mere konkurrencehest for pengene, hvis du gør det på den måde ;D

Kan godt forstå det, for mange hestepiger har da drømt om egen hingst. Og nu har vi en åring, som vi sælger, også fordi det netop er besværligt at have en hingst gående, når man har hopper. Man skal have ret gode forhold for det er muligt (:

• #20   26. jul 2010 oka(:
    men jeg tænker også han skal være avlshingst, men nu vare det lige et par år og så kan det måske være lysten er væk det (man ved aldrig) smiley

• #21   26. jul 2010 Men tror måske det vil være lidt svært med græs/hø på fold, da de 2 racer du skrive slet ikke skal have samme mængde (:

• #22   26. jul 2010 Må være uenig med svindel.

En 20 årig hest kan godt lære det.

Det er måske få, men de kan godt dem som har "tålmodighed" eller ligegyldgihed for det .

• #23   26. jul 2010 tror jeg ikke, min pinto hoppe går også på fold sammen med 2 shetter, og 2 ponyer(:

• #24   27. jul 2010 det kommer rigtig tit an på om de har prøvet at bedække eller har gået sammen med hopper, og om en af dem er villig til at underkaste sig.

Men vi har et hegn kun med vallakker og hingste og det går rigtig fint.

• #25   27. jul 2010 Nogle kan, andre kan ikke.

Begge mine fik en periode som 4 års hvor de absolut ikke kune døje deres foldkammerater - legen blev til kamp - fra den ene dag til den anden, og dette på trods af at de altid havde gået sammen.

Nu er min 5 års kastreret og går med min 4 års hingst - de minder begge om to ældgamle heste, de nyder virkelig hinanden. Min 4 års kan dog ikke gå med helt unge nu.

En hingst, der ikke kan gå med andre og som fortsat holdes som hingst af egoistiske årsager er i mine øjne en ejer, som ikke formår at opfylde hestens behov.

Men prøv - vær dog opmærksom på at det kan blive yderst farligt!

smiley

• #26   27. jul 2010 Vores hingste kan godt gå sammen, så længe der ikke er hopper i nærheden. OGSÅ selvom de ikke er i brunst. Blot lugten af en hoppe kan få en hingst op og ringe, specielt hvis der er en potentiel fjende på samme fold.

• #27   27. jul 2010 Det vil jeg dige de kan! vi har tre hingste gående sammen og der kommer en mere på søndag! Som allerede nævnt så skal der bare ikke være hopper i brunst i nærheden!

• #29   27. jul 2010 Tror ikke på at alle kan lære det.. Fx har mange spanske/portugisiske hingste altid været ekstremt isolerede, dvs stå i en boks hele alene og kun komme ud når den skal rides.. Har oplevet hvordan de reagerer på andre heste når de så kommer til DK og deres forhold ændres.. Har sågar oplevet en tonse igennem et træhegn MED strøm fordi der var en hingst på den anden siden af hegnet.. Det skal lige siges at der var hegn, træer og endnu et hegn..

• #30   27. jul 2010 Hestehaven, CNN amatør-fotograf . : Nej, sådan har avlshingste det jo desværre ofte. Du kan nu nok ikke udelukke at enhver hest har det bedst med mindst en anden på folden (man kan ikke rigtig argumentere sig ud af deres natur).

• #31   27. jul 2010 Altså det kan sagtens lade sig gøre smiley har jeg selv.. smiley
    men vil nok sige at du skal tænke dig om når du køber smiley det vil være allerbedst hvis du køber dig nogen som er van til det i forvejen.. så det langt nemmer og du undgår alt for meget stress.
    Kender også hingste som abselut ikke kan.. mén de har så også gået alene siden de var 2 eller 3 og det gør altså noget ved dem i hovederne at de går alene, de lære heller ikke den sammen heste sprog som hest som går sammen med andre gør..

vil helt klart foretrække at have hingste til at gå sammen med andre da de jo som andre siger er lige så meget flok dyr som andre smiley men hold øje med dem smiley

og hold evt hopperne lidt på afstand når de bliver lukket sammen smiley

• #32   27. jul 2010 Min hingst fra 2008 har altid gået med andre heste, men i april var det slut, han tæskede simpelt hen den han gik på fold med, vi prøvede at flytte ham ud til en ny kammerart, det gik i 2 dage så blev den også tæsket. Nu går han alene og det fungerer fint, det er selvfølgelig ikke optimalt og hvis han ikke bliver kåret til september ryger kuglerne også så han forhåbentlig kan gå med de andre igen.

• #33   27. jul 2010 Maja - det samme skete for mine - bare i en alder af 4. Dog er min 5 års nu vallak så kold, at jeg tror selv den værste hingst ville få enorme problemer med at underkue ham.

Unge hingste kan stortset altid gå sammen. Iøvrigt - rigtig dejlig hingst du har - er lidt betaget af knapperne smiley

• #34   27. jul 2010 oka tak alle sammen(:
    men nu hvor jeg skal havde den lille shetter som lille føl af, tror jeg godt de kan acceptere hinanden, men jeg kigger lige på det til den tid'(:

Kommentér på:
kan 2 hingste gå sammen?

Annonce