{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Foder hjælp :D {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et par spørgsmål angående fodring ..

Havde taget ud i dlg for og høre hvirdan og hvorledes med foder til min hopp og fik anbefalet hestekraft og fik af vide hun skulle have

1 kg hestekraft

1 kg lucerne

1tsk salt

og hvidløg + lidt olie

Men har nu senere fundet ud af det ikke er nok til og dække hende med vitaminer og sådan , så nu vil jeg høre jer til råds..

Hun skal helst ikk have mere end 1 kg om dagen af selve foderet, da hun ikke vil spise det ..

Hun er Dv

172 cm høj

vejer ca 600 kg vil jeg tro

Hun er meget varm i hovedet dvs ingen havre det kan hun slet ikke tåle

hun bliver brugt til dressur og spring og bliver redet 5-6 dage om ugen..

Vil høre om i har nogle foreslag som dækker hende ind med det hun skal have med under 1 kg om dagen og som er til og betale for også .. og som kan fåes i nordjylland ..

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder hjælp :D
  • #1   26. jul 2010 Jeg har to heste som er unge og varme i hovederne...
    Jeg har valgt at bruge fiber pellets fra miljø foder. vitaminer og lucerne...
    Det er billigt og super godt...
    Der er ikke korn i og heller ikke ret meget sukker og stivelse som jo er tre ting man skal undgå til heste..

De får ca 600 g fiberpellets om dagen
    150 g lucerne
    og 150 g vitaminer

Begge heste er ride heste og min vallak bliver brugt til koncentreret ridning i dressur, spring og tærren....
    Min hoppe har meget sart mave, og det er en af de foder produkter hun ikke slår ud af:)

Jeg har kun gode oplevelser med det

Det er super smart fordi du når du bruger ren vitamin som ikke er i fiberpellts jo, kan reducere fiberpillerne efter hestens behov, uden at det har en påvirkning af de vitaminer hesten får...

Når mine er på fuld kost (det som jeg nævnte foroven)
    Har jeg udgifter på ca 170 kr om måneden...

• #2   26. jul 2010 det lyder meget godt men det er bare intet heroppe omkring aalborg som forhandler dem

• #3   26. jul 2010 Har du prøvet at søge under miljøfoders hjemmeside ?
    for jeg ved at de er ved at udvide deres salg til flere steder smiley

• #4   27. jul 2010 Ja det har jeg .. har også snakket med dem og det nærmeste var skive så det er noget af et stykke

Kommentér på:
Foder hjælp :D

Annonce