{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Slette besked/ må ikke komme frem!!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes at det er ok at man kan slette beskeder på ens salgssider hvis der kommer useriøse beskeder.
Men jeg syntes ikke at det er iorden at man sletter en besked fordi at der kommer en kommentar om at den vare man sælger kan købes langt billigere end det man har sat den til salg for.
Det skulle jo også være til gavn for andre .
Specielt en herinde der sælger et underlag som der er brugt til 500 kr, underlaget kan købes NYT til 350 kr.
Usmageligt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slette besked/ må ikke komme frem!!!!!
  • #2   23. jul 2010 Det er det......
    Men sådan en besked sletter man kun fordi andre IKKE skal vide at det kan fåes biligere....

• #3   23. jul 2010 Det er vel købers eget ansvar at informere sig om priserne inden man siger tak til en handel.

At folk de skal blande siger imø noget pjat. Der er ingen der tvinger folk til at købe noget.

Det mindste man kunne gøre var at skrive til folk privat!

Desuden er det imod sidens brugerbetingelser:
    <f>4.4 Kommentarer i markedsannoncer
    Kommentér kun en markedsannonce, såfremt du er interesseret. Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation, vil den blive opfattet som spam. Ved gentagne eksempler vil din brugerkonto blive frosset eller lukket.

• #4   23. jul 2010 Det lukker op for dem der tager overpriser........
    Syntes både køber/sælger skal tage ansvar - bare fordi at man sælger er man ikke fritaget.
    Jeg har da selv prøvet at få fortalt at det kan købes billiger, så må man være så ærlig og sænke prisen

• #5   23. jul 2010 jeg slettet på et tidpunt sådanne beskeder jeg havde en sadel til salg for 2000 aldrig brugt og folk blem ved mand at skrive at man kunn efå den billiger hos harelnyborg (1500) men det problem der var, varat jeg selv havde givet 3000 for den i en rideudstyr butik den linede ikke den samme som harel nyborg der for slettede jeg de beskeder.

• #6   23. jul 2010 Egentlig er det jo fair nok at sælger sletter de beskeder der ødelægger hans/hendes salg, men det er rart for eventuelle købere at se et par sandheder om produktet - specielt hvis det er en hest der er til salg !

• #7   23. jul 2010 Der er ikke noget der hedder over-priser. Såfremt der er nogen der er villige til at give prisen for prodktet, så er det den rigtige pris.

Generelt skal man bare blande sig helt udenom folks annoncer hvis ikke man er interesseret i at købe varen.

Det er op til køber at undersøge om prisen for varen er en pris han/hun er villig til at give.

• #8   23. jul 2010 Synes også det er op til køberen at undersøge hvad tingene koster fra ny-

Og jeg bliver ogsp lidt irreteret over beskeder som bm, følger med. eller beskeder om prisen hvor folk ikke er interesseret. eller folk der skriver om man vil bytte, når der står klart og tydeligt at jeg kun bytter til nogle bestemte ting eller at man ikke bytter ..

• #9   23. jul 2010 Men kan også godt følge dig så en der solgte en trense til 1200 kr den var brugt 2-3 måneder så vidt jeg husker. men man kunne købe trensen til 1049 og 1249 alt efter hvor på nettet man ville købe den smiley

• #10   23. jul 2010 ting kan sagtens have langt højere samler- eller afflektionsværdi end oprindelig markedspris. Sikkert ikke for den der bare skal have en funktionel vare, men for den der ønsker en meget bestemt ting, som måske ikke længere kan købes andre steder, så er det nu engang sælger der bestemmer prisen.

• #11   23. jul 2010 Hvis man ikke er interesseret i at købe tingen der til salg, så skal man efter min mening heller ikke skrive i annoncen. da det spilder sælgers tid.
    Om sælgeren så prøver at fuske osv kommer ikke folk ved, som ikke er interesset i køb. Man kan sende sælgeren en privat besked omkring man syntes hans priser er sat for højt. men det vedkommer ikke annoncen.

Blot min mening.

• #12   23. jul 2010 Om det er rigtig eller forkert at kommentere hvis sælger lyver om prisen .. tjahh den kan jo diskuteres.. somme tider handler det jo heller ikke om løgn.. men simpelthen om prisforskel i forskellige butikker eller prissalg..
    Fx har jeg set de gamacher jeg lige har købt brugt tilsalg herinde til 200 kr.. jeg gav 159 kr som nye.. men det første sted jeg så dem kostede de 280 kr, så hvis nu sælger har købt dem der og ikke aner de kan fåes andet sted til 159 kr så lyver hun jo ikke..
    Hvis folk derimod køre på at snyde folk kan jeg blive lidt irriteret.. fx når folk køber de helt billige pap sadler og sælger dem herinde for 500-1000 kr mere end nypris som værende en god sadel hvor mange unge der ikke ved noget om sadler men bare vil have en billig sadel hopper på.. ja det kan godt "irritere" mig lidt..
    Men fakta er at sådanne beskeder er forbudt i følge reglerne og det må man jo følge..

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 8 Svar: 45
    #13   23. jul 2010 Men SanneG, din egen Kieffer Genf, der er brugt 2 år, som du sælger for 4500 kr, kan man jo faktisk købe hos Helles Rideudstyr for 3900 kr - godt nok på tilbud, men stadig - hvis du mener at folk bør vide hvor de kan få ting billigere, så er det jo det samme.

Jeg har nu ikke ondt i bagdelen over dit salg - faktisk er jeg ligeglad, for folk søger vel på nettet før de køber brugt. Det gør jeg i hvert fald.

Som andre har nævnt, så er priserne forskellige mange steder - og nogen gange nedsættes priserne i butikkerne.

• #14   23. jul 2010 Jeg kunne ALDRIG finde på at blive sur fordi at der er nogen der oplyser mig om at en ting kan købes billigere andre steder - og hvorfor skulle man da også blive sur !!!
    Man kan ikke gå efter at man for flere år siden gav en pris og så vil have næsten det samme som for mange år siden, eller jo det kan man nok med nogen ting men mange ting kan man ikke.
    Det er sikkeret også derfor at de samme folk har de samme ting til salg hele tiden de er for dyre i forhold til brugsstand og år på bagen.

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 8 Svar: 45
    #16   24. jul 2010 SanneG
    Din 2 år gamle brugte sadel står jo stadig til 4500 kr selvom du nu har fået at vide den kan købes sprit ny for 3900 kr.
    Du udråber andre som snydere, hvad er forskellen??

• #17   24. jul 2010 Du må slet ikke kommentere annoncen hvis du ikke er intereseret..

Hvis hun kan få den solgt til 500 kr er det da ikke hende der er den dumme, men den der betaler overpris for det..

En vare er ikke mere værd end hvad køber vil give

Kommentér på:
Slette besked/ må ikke komme frem!!!!!

Annonce