{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Hvorfor slette beskeder i ens annonce? {{forumTopicSubject}}

Har kig på en ældre hest som nu er sat til salg, - jeg kendte forrige ejer, og ved hvor meget han er brugt/redet, og mener derfor at hesten må være slidt.
Spørger så ejer om hesten har været i røngten, da jeg jo kender hans baggrund, - siden hun kan påstå at han ikke er slidt.

Det spørgsmål er så blevet slettet, og jeg får besked på ikke at skrive i annoncen.

- Må andre folk ikke kende hestens historie, - og hvorfor? Er det for at man kan spinde guld på en 17 årig gammel hest, som engang for mange år siden kunne gå piaf og passage?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor slette beskeder i ens annonce?
  • #1   17. nov 2008 du vil da ikke kunne vide omhesten er slidt, hvis du ikke har konkrete beviser på det, altså hvis du har røngenbilleder eller du er uddannet dyrlæge og ved hvad du snakker om.

• #2   17. nov 2008 sys det er latterligt... har været ude for noget af det samme... hvor jeg havde skrevet med en som gerne ville udlåne hendes hest, men da det kom til stykket ville hun ikke a lige vel, så så jeg en annonce sener hen hvor der stod igen at hun ville udlåne den, og da jeg skrev til hende slettede hun mine beskeder....

• #3   17. nov 2008 Ja, jeg ville da gerne vide noget om baggrunden på hesten, hvis jeg var mulig køber..
    Men som sælger kan jeg godt se, at det er lidt træls med useriøs henvendelse på annoncerne..
    Ikke dermed sagt, at lige præcis DIN henvendelse var useriøs, for det var den jo ikke..

• #5   17. nov 2008 Hvorfor ødelægger jeg annoncen? Synes da det er et rimeligt spørgsmål om hesten har været i røngten? - Hun kan jo ikke vurdere om hesten er slidt uden røngten....
    Det må da være relevant for alle købere at vide om de køber en slidt hest eller ej?

• #7   17. nov 2008 det er det med at blande sig i andres ting... nogen gange er det nok bare bedre at lade som ingen ting selvom man måske kender til det modsatte...

• #9   17. nov 2008 Jamen for søren, når man nu er interesseret i hesten, og gerne vil købe den?
    Man køber da vel for f..... da bare katten i sækken???? Er det så unfair at forlange at svar på om hesten duer?

• #10   17. nov 2008 Det er ikke noget du skal blande dig i, når du ikke er interesseret i hesten.

• #11   17. nov 2008 Katrine - var jo netop interesseret i hesten, men har da krav på at vide om hesten har været i røngten??
    Man kan da ikke påstå at en 17 årig hest ikke er slidt, når man ikke engang kan svare på om hesten har været i røngten!!

Nu er alle mine beskeder så slettet på hesten, så andre risikere så at købe katten i sækken fordi sælger nægter at svare på væsentlige spørgsmål.

• #12   17. nov 2008 Jeg har aldrig påstået at hesten var slidt?? Jeg spørger om den er røngtenfotograferet, og jo jeg var int. i hesten, da jeg som sagt kender den fra tidligere. Men jeg vil da ikke købe hesten som evt er fuldstændig færdig i bentøjet??

Så derfor er det vel et rimeligt spørgsmål om hesten har været i røngten, siden sælger påstår at den ikke er slidt??

Hvor mange er jer køber noget brugt uden at spørge til varens tilstand???????????????????????????????????????

• #13   17. nov 2008 "jeg kendte forrige ejer, og ved hvor meget han er brugt/redet, og mener derfor at hesten må være slidt."

• #15   17. nov 2008 Katrine - klip nu hele teksten, hvis du skal klippe???

Og sjovt nok som sælger bliver ved at nægte at svare på om hesten kan gennemgå en handelsundersøgelse...

Stakkels de mennesker som får købt katten i sækken.
    - Hvis du gad klippe det hele ville der stå - Han er en super lækker hest, og jeg har kendt ham fra tidligere....
    Så spurgte jeg til om prisen var fast, da jeg synes det var penge for en 17 årig hest, hvortil sælger svarer at han overhovedet ikke er slidt.

Så spørger jeg om han har været i gennem røngten siden sælger kan svare på at han ikke er slidt, og at jeg ved hvordan han tidligere er blevet redet, og derfor mener at han må være slidt, og igen om han har været i røngten??

Dertil svarer sælger at jeg ikke har pengene, og skal blande mig udenom......

• #16   17. nov 2008 Lone H - hvorfor i alverden sku jeg køre til nordjylland for at se på en hest som jeg kender, og tilmed få lavet en handelsundersøgelse hvis sådan én allerede foreligger??

Jeg kender hesten, synes det er en skøn hest, og ville gerne købe den, hvis jeg kunne få svar på mine spørgsmål....

• #18   17. nov 2008 Skywalker: Jo du mener at vide, at hesten er slidt. Dit citat:

---ved hvor meget han er brugt/redet, og mener derfor at hesten må være slidt.---

• #19   17. nov 2008 "Jeg har aldrig påstået at hesten var slidt??" Det var et svar dertil.
    Det lyder som om sælger ikke finder dig egnet til hestens ejer, deal with it.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #20   17. nov 2008 Nu er det jo altid sælgers privilegie at kunne vælge at svare eller at lade være og slette uønskede kommentarer, om andre synes det er mærkeligt kommer ikke sagen ved, havde jeg en hest til salg ville jeg også slette alle disse "jeg ved noget i andre ikke ved" kommentarer der evt. kunne sætte hesten i et dårligt lys og give vedkommende beskeden at jeg slet ikke var interesseret i at sælge for det er vel egentlig det hun prøver at fortælle dig uden at sige det ligeud.

Derudover så er det som andre rigtig nok skriver ikke tilladt at skrive på annoncer man ikke er reelt interesseret i, ligemeget at man ønsker at en evt. ny ejer har brug for de oplysninger man mener at ligge inde med.

• #21   17. nov 2008 man kan jo lave den aftale med ejer, at hvis du vil købe hesten, så skal den igennem en handelsundersøgelse, og går den ikke igennem, så hænger sælger på udgiften, og går den igennem så betaler du de ca 1000kr det koster??

men røngent, det er nok de færreste heste i den aæder der ingen anmærkninger får, det kommer jo selvfølgelig an på hvor meget røngent du forlanger?

og kan det betale sig på sådan en gammel hest??

• #22   18. nov 2008 Når man forlanger den pris for så gammel en hest, og påstår at vide at den ikke er slidt, synes jeg det rimeligt spørgsmål, hvordan sælger kan vide om at den ikke er slidt, da der jo så åbenbart ikke er taget røngten.
    Sælger nægter at svare på dette, og det er det der undrer mig. - For fejler hesten så noget? - Ellers kunne hun jo bare ha svaret, : nej, der er ikke taget røngten, men efter min viden, er hesten ikke slidt."

J.M, - hvis du nu gad læse indlæggene, så kunne du måske læse dig frem til at jeg FAKTISK VAR interreseret i hesten, da jeg har kendt/passet den inden nuværende ejer., og hesten har får kunnet øvelser til et rimeligt højt plan, og dette slider på hestens krop uanset om I vil erkende det eller ej.

• #23   18. nov 2008 Skywalker: Kan du nu ikk bare forstå at hvis du nu var interesseret i dyret så mener alle andre bare at du skulle ha en anden indgangsvinkel til tingene...
    Hvis du reelt var interesseret, så skal man spørge "dumt" og lade som om man ikke kender til fortiden og det skal man gøre til en evt. handel er HELT afsluttet eller slet ikke sige noget.

Du blir ved med at kører i den her sag, men der er kun det i det at man som sælger ikke gider have "fortid" lagt ind om man så er uærlig eller hvad det kan vel for f..... være lige meget, hvis du mener det er noget BullS... så drop den hest igen og kom videre...

• #24   18. nov 2008 Pia Juul

Kan du ikke bare forstå at jeg havde lang dialog med sælger INDEN jeg spurgte om røngten??????
    Og at jeg roste hesten til skyerne, fordi han netop er en SUPER skøn hest!!!!!
    Jeg undrer mig meget over at man ikke vil være ærlig når man skal sælge hest, istedet for at risikere retssag......

Og SÅ fat dog at jeg var interesseret i at købe ham, men vil ikke give prisen, medmindre hesten kom i røngten, -og vil ikke betale røngten, hvis sælger allerede kendte resultat af røngten....

• #25   18. nov 2008 så er historien jo egentlig ikk længere... hvis sælger bakker på røngten så er det vel bare ikke den hest man skal have...- selvom jeg nu mener at en hest der er over 15 år behøver røngten... det er da de færreste der kan gå rent igennem der medmindre de aldrig har været brugt... det er den slagt ting man må tage med når man vil handle så "gamle" heste... har selv købt en hoppe på 18 år, men gad ikke engang ofre en handelsundersøgelse, så sælger og jeg blev enige om at slå 5000 af bare på det grundlag! så må det briste eller bære. os en hest der tidligere har gået prix sgt. george og M spring.

• #26   18. nov 2008 Pia Juul - Nemlig, er også bakket ud, vil slet ikke købe en hest, hvor sælger i det mindste ikke forsøger at være ærlig.

Vil bare ikke give så mange penge for en gammel hest, hvor sælger påstår at den er rask, men ikke vil svare på simple spørgsmål.

Nå whatever, håber den finder et godt hjem, - og undskyld ovenstående tone, - var ikke møntet på dig - undskyld....:oS

• #27   18. nov 2008 Tonen tænker jeg altså ikke over, jeg ville ikke skrive sådan selv hvis jeg ikke ku tåle at få noget igen... jeg er ikke så sart og ved at ALLE OS kvinder der har heste er nogle kællinger...haha og jeg kan sagtes tage diskutioner osv herinde men stadig være "lige gode venner" bagefter!

• #28   18. nov 2008 Yep hestekællinger, det er noget der du´r ;o)

• #29   30. nov 2008 Altså.. jeg sletter beskeder fra mine anoccer hvis det fx er:

Går du ned til 10.000 kr.?

Når hesten er sat til 20.000 kr. hvad tror man så lige?
    Sådan nogle sletter jeg

• #30   1. dec 2008 Maiken - det er også fuldt forståligt, - men når man spørger ind til hesten, og gerne vil vide om den er fx er handelsundersægt mv., så synes det er mærleligt at slette spørgsmålene, - istedet for at svare, - så må det da være fordi man skjuler et eller andet?

• #31   1. dec 2008 Nåårh.. nej sådan nogle gemmer jeg smiley
    Hehe smiley
    Så folk de kan se hvad der er af "tilbehør" Af en slags xD'

Kommentér på:
Hvorfor slette beskeder i ens annonce?

Annonce