{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Dressur dommere? {{forumTopicSubject}}

Har lige fundet nogle af mine dressur resultater, - ved ikke helt hvad de hedder, men der hvor pointene er på.

Men der står, som dommerens kommentar:
- Husk hansker
- Man skal flettes (hesten have strit man)

Kan dommerene bestemme man SKAL have hansker på?
- Og skal hesten flettes hvis den har strit man?

- Tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressur dommere?
  • #2   18. jul 2010 årh man! Så havde jeg jo en grund til at blive sur over det!
    der var flere der sagde jeg ikke havde nogen grund til at blive så hidsig som jeg nu gjorde..

• #3   18. jul 2010 Er det et krav?

• #5   18. jul 2010 Der står i reglementet at der skal bæres lyse eller hvide handsker, så ja (:
    Og mht manen, så er det for at hesten tager sig så pænt ud som muligt.. hvilket jo også er et krav i dressuren (:

• #6   18. jul 2010 hvis du læser nederst på side 13 i dressurreglementet står der:

Handsker: Obligatorisk. Skal være hvide, off-white eller samme farve som jakken.

Så du skal vist bare væer glad for du ikke blev diskvalificeret smiley

Lotte

• #7   18. jul 2010 Det her var i år 2005-2006.. ?
    Der var ikke de samme regler omkring påklædning, og det var et klubstævne?

• #8   18. jul 2010 handsker har vist altid været obligatorisk, og obligatorisk betydet skal, ligesom hjelm og bukser smiley

• #9   18. jul 2010 Reglerne for handsker har altid været gyldige, nu er regler for farve dog lavet om, men man skal stadig bære handsker.
    Det er diskvalifikationsgrundlag.

Dog mener jeg ikek der er krav for at hesten skal være flettet. Hele hestens hals skal være synlig, dog mener jeg ikke de kan påkræve fletninger. Men stritman ser sjusket ud, og nogle dommeren kan godt finde definere reglementet på deres egen måde.

• #10   18. jul 2010 nå okay.. synes bare der var så mange der red uden hansker smiley
    Nå men.. jamen så er det jo fint nok smiley

• #11   18. jul 2010 Er selv dressur dommer og har været det siden maj 2006, og det har altid så længe jeg kan huske tilbage været obligatorisk at bære handsker.
    Jeg vil så også lige forsvare det med at det ikke er alle der får en påtale hvis de ok har handsker på.
    Meget få ryttere er klar over hvor MANGE ting vi dommere skal holde øje med ved HVER rytter: rider rytteren med sporer/pisk eller begge dele., har rytteren husket at smide pisken før de nærmer sig banen, går hesten med ben beskyttelse i en klasse den ikke må, bærer rytteren leggins/handsker etc., har hesten/ponyen et lovligt bid i munden/lovligt næsebånd mm. Der er RIGTIG mange ting vi skal holde øje med, samtidig med at vi skal sidde og dømme jer og give kommentarer.
    Dem der har prøvet at skrive for en dommer kan måske nikke med om hvor hurtigt det kan gå nogengange. Så ja nogengange, så glipper det altså det med handskerne!
    Vil så også lige ha lov at sige at jeg ALDRIG har hørt om nogen der er blevet disket for at "glemme" handsker...

Men før i begynder at kritisere os dommere så stop lige op og tænk over alle de regler og ting vi ska holde øje med. Tá en snak med os i stedet hvis i er i tvivl om noget eller er utilfredse med en udtalelse.
    Vi er for det meste rigtig glade for at i kommer og spørger!
    Det er super træls når vi bliver "svinet" til, når vi ikke har en chance for at forsvare os selv...

Tænk over det næste gang i bliver sure på en dommer! Spørg, spørg, spørg!
    Det er det vi er her for og er uddannede til!
    Vi skal gøre jer bedre!

• #12   18. jul 2010 Mht. til handsker så skal du bære dem.
    Det med manen forstår jeg ikke, for det er kun en uskreven regel, ikke andet smiley

• #13   18. jul 2010 Team Solvang
    Det var overhovedet ikke for at kritisere dommerne! Jeg ved godt i har meget at se til, men jeg vidste bare ikke noget om hanskerne og det undrede mig bare.
    Og som 12 årig var jeg blevet sur ligemeget om jeg blev disket pga mig selv (som jeg så gjorde) eller om det var noget jeg havde glemt.. Jeg tror faktisk ikke det var dommerne, jeg var sure på, det var nok mere mig selv fordi det var mit første dressur stævne med ponyen (også sidste smiley ) Jeg ville bare gøre det godt. smiley
    Men jeg respekterer dommere, jeg synes de gør et fremragende arbejde.. for det ér besværligt at være dommer smiley

• #14   18. jul 2010 Det var også mere generelt det med at folk bliver sure... Den var ikke kun myntet på dig:)
    desværrer er det temmelig tit ponyrytternes "ambitiøse" forældre der kommer og skælder os ud, hvis deres datter/søn ikke får de point som de helt sikkert mener at de har fortjent!
    For et par måneder siden diskede jeg en pony i ld1 fordi den var stok halt! Havde medhold fra min skriver i at den ik var som den sku være.
    Midt inde i den næste rytters program tropper en MEGET gal far op ved siden af dommerbilen og begynder at skælde mig ud med en masse bandeord... For som han sagde; ponyen var ikke halt! Den var bare stivbenet...
    Æhh nej det var den så ik... For det blev værre og værre jo mere tøsen red på den.
    Nå men jeg ville ikke ændre min beslutning og den vrede far gav op og kørte hjem.
    Dagen efter falder jeg tilfældigvis i snak med nogen fra den samme klub, og de var ovenud lykkelige for at jeg havde holdt på mit og disket ponyen.
    Det viste sig så at faderen var formand for deres rideklub og deres ridelærer havde sagt til faderen at ponyen var halt allerede inden de tog afsted, men han ville ikke høre, for han var jo FORMAND! Hé hé... Der var aldrig nogen der havde sagt ham imod før mig, så de takkede mig rigtig mange gange.
    Så jo... Nogengange er det skide træls at sku forsvare sig selv, andre gange er det en fornøjelse... Dette var så en lidt blandet situation...:)

• #15   18. jul 2010 Ja okay, smiley
    Sådan er der jo desværre nogle forældre der er.. smiley

Kommentér på:
Dressur dommere?

Annonce