{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Dommere./ dressur {{forumTopicSubject}}

til stævner, er der så ikke nogen dommere der dømmer på hestens udseende?. Det har jeg nemlig oplevet før. Selvom det er lidt sjældent.
Jeg kom bare til at tænke på det, for jeg skal snart til at starte dikstriks stævner, men er lidt nervøs for at min haffer ikke har en chance med alle de fine.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dommere./ dressur
  • #1   27. okt 2006 hej det har jeg også hørt men hvis det er en ordenlig dommer burde de ikke gå efter uds. på hesten da jeg mener at det er snyd... men HELD OG LYKKE herfra

• #2   27. okt 2006 Min vendindes pony, Nørreleds Confetti, er tit blevet dømt ned på sit udseende. For enten er dommerene helt vilde med den eller også kan de ikk fordrage den.

• #4   27. okt 2006 Jeg oplever det monster'tit med mine ponyer. - Pento, fordi at hun ikke er bygget så godt, så hun ser anspændt ud, når hun går - Og TicTac - Fordi at han har hovskæg!
    I et stævne blev alle de hvide/skimlede heste sågar dømt ude - Uanset hvor godt og skidt de gik!
    Det er utrolig unfair, da en god dommer kun burde give en smuk hest et godt helhedsindtryk, og ikke dømme alle øvelserne op! Dressur går jo ikke ud på hestens udseende, men at øvelserne er udført korrekt og at rytteren er i harmoni med hesten?

• #5   27. okt 2006 ~* Bianca - Nu med kommende avlshingst! *~ A
    ja det mener jeg også.

• #6   27. okt 2006 joo !! det har du ret i... jeg har os oplevet det et par gange... jeg fik engang en kommentar hvor der stod : din pony ville se bedre ud med helt sort man og hale.. hmm hallo det er da ikk det hun skulle bedømme.. hvad ville hun ha jeg skulle gør ? farve hans man og hale eller hehe ?? nogle dommere er altså SNOT DUMME :o)

• #7   27. okt 2006 Stald Kalhave - Pernille ( AS' hamster x'D )
    Alle heste har jo hver sin charme, også Nørreleds Confetti

• #8   27. okt 2006 bettina j og Lene Fair Points.
    tak for det.

Johnny depp<'3 (L) Love (L) V
    Sådan noget lignene har jeg også prøvet.
    Der var også en gang i ld på min første pony, der skrev dommeren hele vejen igennem, ej til biddet. Hallo, det var en ld.

• #9   27. okt 2006 Jeg fik afvide at Santos var en dejlig hest og ham skulle jeg være glad for!

• #10   27. okt 2006
    Jo, sådan er det desværre ofte til dressur-stævner (er selv dressurrytter). Har endnu ikke været til distriktsstævner, men har ihvertfald erfaringer med unfair bedømmelser ved klubstævnerne. På klubplan (det er sikkert også sådan på distrekts-plan) er det som om, at jo højere man kommer op i klasserne, jo mere har PENGE betydning for hvem der vinder og ikke gør! De fine dyre, dyre superslanke sportsponyer høster som altid rosetter hjem til deres ryttere, der måske sidder som en sæk kartofler....
    Engang imellem overvejer jeg virkelig at blive springrytter, for i springningen er det synligt for enhver, hvor mange fejl man har, og hvad tiden er. Og frem for alt - her kan alle racer begå sig.....

Held og lykke til stævnerne....:)

• #11   27. okt 2006 Jah. Jeg synes hun er VILDT dejlig. Og man kan ikk andet en at holde af den pony. Den er jo sindssyg lækker. Fatter ikk de dommere der ikk kan li den. Når man har set den i akton i virkeligheden, lige meget om det er dressur eller spring, så .. Uhh..

Gangarterne er vildt gode og hun springer super .

Engang vi var til stævne stod jeg og så på da hun var inde og springe. Hende jeg stod ved siden af sagde pludselig: <i>Hold kæft, hvor er den gim!</i> Så højt at alle kunne høre det. Det kan man bare ikke. Helt ærlig. Men Malene har heldigvis lært at leve med den. De folk der siger sådan har ikke forstand på hvad de siger .

• #12   27. okt 2006 •TEAM Guld Ponyerne• FjollerNoller• N
    Hvis du kigger i de fleste kritiker så stås der "P ej til bidet"

• #13   27. okt 2006 jeg har oplevet det !!!
    og der ikk noget at gøre ved det ! det er rigtig surt !
    smiley

• #14   27. okt 2006 ^Hvis du kigger i mine^

• #15   27. okt 2006 *Ponybanden* Camfre =D .
    tak. Ja sådan har jeg også tænkt på at blive springrytter, men jeg elsker bare dressuren. Jeg har også bare lyst til at vise at du små tykke ponyer også sagtens kan noget.

• #16   27. okt 2006 •TEAM Guld Ponyerne• FjollerNoller• N

Ja, det kan jeg godt forstå, for det kan de nemlig også! Det er bare med at kæmpe mod alle fordommene, og vise hvad man kan...Har selv en lidt kraftig, halv-buttet pony, der ikke falder i alle dommeres smag...

• #17   27. okt 2006 Stald Kalhave - Pernille ( AS' hamster x'D )
    Det er det jeg nogle gange hader ved folk. Engang til stævne da jeg var inde på Banen til et dressur stævne på Resi. det gik vildt godt, vi blev også placeret, men så kom min veninde og sagde at der var stået en flok tøser og sagt alt muligt grimt om min pony. Blandt andet at en hafligner ikke kan ride dressur. Men det kan de jo.

• #18   27. okt 2006 *Ponybanden* Camfre =D .
    ja nemlig.

Kommentér på:
Dommere./ dressur

Annonce