{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest hader vand?
  • #1   11. jul 2010 Langsom tilvænning er vejen frem smiley

• #2   11. jul 2010
    Positiv forstærkning og tålmodighed længe leve.

• #3   11. jul 2010 bliv ved med at sprøjte lidt vand på bare det ene ben indtil hun står stille - så fjerner du vandet. Sådan bliver du ved - også selvom hun jokker rundt i timevis - skal du med stor tålmodighed blive ved med at hælde vand på indtil hun står stille - så fjerner du igen vandet og roser hende ... Så lærer hun det..

• #4   11. jul 2010 OKa tak! smiley
    det vil jeg prøve ;D..

• #6   12. jul 2010 har lært en del heste at vand ikke er farligt, ved først at lave en 'pyt', hvor du så lader vandet rende i ved siden af hesten. det lyder som når de selv tisser, så det vænner de sig hurtigt til. og så bare stille og roligt vande den, fra hoven og op smiley

• #7   12. jul 2010 jeg ville så sige at jeg er imod bare at sprøjte på hesten da det kun vil forstærke angsten i forhold til at hvis man har en vandslange at så røre hesten med vandslangen overalt uden der kommer vand ud, så kan man lige så stille lade vandet løbe og hvis hesten går i panik jamen så slukker man for vandet....

hesten lærer ved at trykket ikke bliver der.... det samme gælder hovedsky heste, der bliver man jo heller ikke ved med at holde hånden på ørene fx. der tager man stille og rolig hånden op, viger den så fjerner man presset igen så den lærer den ikke er låst fast....

• #8   12. jul 2010 Jeg har haft min pony i 2 år, og han er stadig bange for vand, men er ved at overvinde frygten. Han har svært ved at stå stille hvis han skal skylles, også hvis det ''bare'' er benene. Halen er dog intet problem. For 2 år siden var vi ved stranden for første gang, han har ALDRIG stejlet så meget før. I tirsdag var vi ved stranden igen første gang efter 2 år, hvor vi har kæmpet med at få ham til at kunne lig vand. Men med lidt overtagelse kom han faktisk i. Det tager TID at vænne dem til det (: Men start stille og roligt ud ..

• #10   12. jul 2010 Nanna: Grunden til at heste ikke vil gå gennem vand, er at de ikke har det samme dybdesyn som mennesker, de kan ikke se om en vandpyt er 3 cm dyb eller 30 cm dyb..

Begge mine heste går gerne gennem vandpytter, det er en tillidserklæring..::)

• #11   12. jul 2010 Jeg burger også en svamp, og så ladet jeg hende snuse til den hver gang.... og i går fik jeg love at vaske hende med svampen overalt smiley

• #12   12. jul 2010 det tog mig 20 min at gøre min nye hest "tryg" ved vand. Jeg tændte for vandet og lod det ramme hans hove, jeg holdte strålen der indtil han stod stille (heldigvis har vi en vandslange på 20 m) Han hoppede rundst i et par minuter men i det sekund han stod stille, fjernede jeg strålen og roste ham. efter 15-20 min kunne jeg vaske hele Belesto smiley

Kommentér på:
Min hest hader vand?

Annonce