{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Hesten mangler selvtillid? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes selv at min hoppe på 6 år, mangler selvtillid. Det er ikke slemt når vi er herhjemme, men kommer vi nu ud et nyt sted, falder hendes selvtillid til omkring nulpunktet. Hun viser sig ikke længere frem, og trækker ikke på springene på banen.

- jeg har overvejet at løsspringe hende, for at se om det kan give et kik, men har I andre ideer til bare generelt at ophobe noget selvtillid i en hest? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten mangler selvtillid?
  • #1   11. jul 2010 sikekr på det ikk er din egen selvtillid der ubevidst falder lidt, som smidter af på hesten?

• #2   11. jul 2010 Tror jeg er meget god til at udtrykke mig forkert idag, det er sådan mere generelt at hun mangler selvtillid og gå-på-mod ..

Ikke kun til stævner, jeg føler tit at jeg skal presse hende frem for schenklen ofte flere gange fordi hun falder i tempo osv s: .

Vi rider rigtig mange ture, og problemet er ikke lige så stort her, som hjemme på banen. Men det er der stadig s:

• #3   11. jul 2010 Ros hende så meget som overhovedet muligt hver gang hun gør noget rigtigt. Det giver hende selvtillid smiley Hun er jo kun 6 år, så hun skal lige lære sig selv at kende (: Jeg har nemlig også en hest på 6 år, og jeg roser og roser ham hver gang han gør noget godt, og man kan mærke det på hans selvtillid smiley

• #4   11. jul 2010 hvis problemet ikk er der på ture, og hun gerne vil gå fremad der, men ikk på ridebane, har du så overvejet at hun måske keder sig på ridebanen?

• #5   11. jul 2010 Det er sjovt i nævner det, for om vinteren, generelt når det bare er koldere virker hun gladere, men tror ikke varmen spilder så stor en forskel på hendes selvtillid.

Hendes træninger er meget varierede, hun går jævnligt terrænspring, maks 1-2 gange dressur på banen om ugen, eller bliver det til ture både i skoven og ud på vejen, vi rider tit ved stranden og springer maks 1-2 gange på banen om ugen. (Banen vi rider dressur på, er en anden end den vi springer på!)

Nu nævnes der også at hun måske keder sig, jeg har tænkt det samme. Men selv til dressurundervisning, hvor vi virkelig øver meget temposkift, mange volter, både små og store med/uden temposkift, diverse bøjninger, schenkelvigninger osv. er hun stadig enormt hård at ride frem, da hun sådan mere eller mindre hele tiden kommer tilbage i ''lunte''-tempo.

Flere ideer?

• #6   11. jul 2010 det altså ikk alle heste der kan li at gå på ridebane, sådan er det bare.. har selv haft en pony der næsten ikk var til at ride frem på en ridebane, men på ture osv var den næsten ik til at stoppe fordi den var så ivrig efter at komme fremad..

synes ikk dit problem lyder som et selvtillids problem (tror ikk engang heste kan have dårlig selvtillid)... men nærmere som en rytter der ikke forstår sin hest.

• #7   11. jul 2010 Altså nu kunne jeg tilfældigt lige huske dette indlæg http://hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=627489 da jeg gik ind og så din hest, og ud fra hvad jeg læser der så vil jeg skyde på som en længere oppe nævner det ikke er hendes selvtillid men din der er noget ''galt'' med smiley

• #8   11. jul 2010 Altså flere stævner vil nok hjælpe, men prøv også at lave noget der er nemt for hende, små spring og sådan noget, evt. en masse ture, så hun kommer ud og opleve en masse, og ja så ros hende meget smiley

• #9   11. jul 2010 få en anden til at ride hende, og hvis der efter et stykke tid ingen problemer er der, men de vender tilbage når du rider hende, ja så ved du hvem der skal arbejdes med, altså om det er dig eller hesten der er preoblemet smiley

• #10   11. jul 2010 Men som min far altid siger, det er en fejl 40, hestens fejl er næsten altid rytterens fejl smiley

• #11   11. jul 2010 alt det i nævner er jeg godt klar over ;).
    - jeg træner aldrig dressur herhjemme, men kører altid ud til forskellige klubber og låner deres baner, således det ikke er trals og ensformigt, men I har givet mig en indsigt, bare ikke i det jeg spurgte om smiley

• #12   1. jul 2013 Hej smiley

Har du fundet en løsning på problemet? Jeg har præcis det samme problem med min hest. Hjemme er den ærlig og springer fint, men så snart den kommer ud begynder den at 'trykke' sig. Vil bestemt ikke mene det er mit problem, da det ikke sker på andre hest. Den har haft en del dårlige oplevelser i en træningsstald i Tyskland, så jeg ved at det er der problemet stammer fra. Jeg ved bare ikke lige hvad der kan give den det 'kik' der gør at den tør stole mere på sig selv.

Kommentér på:
Hesten mangler selvtillid?

Annonce