Stejle på kommando fra ryggen? {{forumTopicSubject}}
Halløj HG, efter at have læst mange diskussioner igennem, og reflekteret over det, har jeg besluttet mig for at jeg ønsker at lære mit lille kræ at stejle. Ikke fra jorden, men fra ryggen.
Grunden er hans lave selvtillid, og at vi mangler nogen flere tricks at bygge videre på. Det er ikke noget han skal lære på to sekunder, eller et halvt år, bare noget vi kan arbejde med, så vi evt. kan bygge videre derfra, og ud fra den kommando lære ham at samle sig på bagparten noget mere.
Jeg har forsøgt med lidt forskellige signaler jeg har æst mig til, men ingen af dem har rigtigt virket, han bliver blot forvirret af det.
Så ville høre om der var nogen kyndige heste mennesker derude der havde et godt råd til hvordan man lærer en hest at stejle FRA RYGGEN, uden tvang. Vi skal ikke have indlært noget piskeskræk hos ham :)!
Ud fra tidligere oplæg på HG kan jeg se at der er mange der er imod at hesten stejler, af flere årsager. Jeg kan godt se pointen, men jeg mener nu at jeg er gammel og ansvarlig nok til at kunne håndtere et sådant trick.
- På forhånd tak ;D
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 36 Emner: 65 Svar: 1.051
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.317
DD: Okay, tak :)! Ville bare helst lære ham det direkte fra ryggen, idet jeg helst ikke ville have en hest der stejlede fra jorden... Han kan allerede gå spanske skridt,men skal se om jeg kan få det til at virke på den måde.. Hmm..
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 36 Emner: 65 Svar: 1.051
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
aug 2007
aug 2007
aug 2007
Stejle på kommando fra ryggen?