{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Stejle på kommando fra ryggen? {{forumTopicSubject}}

Halløj HG, efter at have læst mange diskussioner igennem, og reflekteret over det, har jeg besluttet mig for at jeg ønsker at lære mit lille kræ at stejle. Ikke fra jorden, men fra ryggen.
Grunden er hans lave selvtillid, og at vi mangler nogen flere tricks at bygge videre på. Det er ikke noget han skal lære på to sekunder, eller et halvt år, bare noget vi kan arbejde med, så vi evt. kan bygge videre derfra, og ud fra den kommando lære ham at samle sig på bagparten noget mere.
Jeg har forsøgt med lidt forskellige signaler jeg har æst mig til, men ingen af dem har rigtigt virket, han bliver blot forvirret af det.
Så ville høre om der var nogen kyndige heste mennesker derude der havde et godt råd til hvordan man lærer en hest at stejle FRA RYGGEN, uden tvang. Vi skal ikke have indlært noget piskeskræk hos ham :)!

Ud fra tidligere oplæg på HG kan jeg se at der er mange der er imod at hesten stejler, af flere årsager. Jeg kan godt se pointen, men jeg mener nu at jeg er gammel og ansvarlig nok til at kunne håndtere et sådant trick.
- På forhånd tak ;D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stejle på kommando fra ryggen?
  • #1   12. feb 2013 Undskyld, men at lære en hest at stejle er ikke særlig godt i mine øjne, da hesten skal bruge det som adfærd imod fare, dette ligger i deres instinkt:) Selvfølgelig dit valg, man skal bare huske at der også kan være negative sider ved alt, især tricket at stejle:)

• #2   12. feb 2013 Jeg kender de negative sider af det, men har vurderet at min pony er stabil nok til at kunne lære tricket uden at sætte sig selv og sine omgivelser i fare ^^!

DD: Okay, tak :)! Ville bare helst lære ham det direkte fra ryggen, idet jeg helst ikke ville have en hest der stejlede fra jorden... Han kan allerede gå spanske skridt,men skal se om jeg kan få det til at virke på den måde.. Hmm..

• #3   12. feb 2013 Undskyld, blev bare nødt til at sige det:) Regner også med at du har det under kontrol^^

• #4   12. feb 2013 Godt nok har det ikke så meget med dit spørgsmål at gøre, men hvordan får din hest mere selvtillid af at lære at stejle på kommando?

• #5   12. feb 2013 Ida Rath: Han er en hest af den type der hellere løber sin vej, og gemmer sig i et hjørne med slukkede øjne, frem for at føre sig frem :)! I de fleste tricks benytter man hestens underkastelse - f.eks. at neje og at lægge sig ned, bygger ekstremt meget på det, og har i min ponys tilfælde resulteret i endnu lavere selvværd ^^! Så jeg står lidt og mangler noget der kan få ham til at tænke 'HEY! Jeg er sej, jeg kan rent faktisk forsvare mig!', og i dette tilfælde er at stejle et af de mest optimale :)! At gå spanske skridt har også hjulpet på det :P!

• #6   12. feb 2013 Der er delte meninger om hvorvidt det bygger selvtillid, men jeg mener at arbejdet med at gå spanske skridt har været goodt for hans selvtillid, måske ikke på folden, men ihvertfald under træning :)! Han siger overhovedet ikke fra mod andre heste - og måske han aldrig kommer til at lære det, men jeg kan da ihvertfald forsøge på det ;3

• #7   12. feb 2013 .. Jeg er nu af en anden mening, men det er hvad det er :)!

Kommentér på:
Stejle på kommando fra ryggen?

Annonce