{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.591 visninger | Oprettet:

HJÆLP, HEST GIVES VÆK.!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej, min hest er desværre blevet kronisk forfanget. Så jeg vil bare spørge om der er nogen af jer som kender et sted, hvor jeg kan give hende til, hvor hun kan stå og blive passet, unden jeg skal give nogen penge, og hvor hendes sydom vil blive taget seriøst, og hvor kan regne med at hun ikke bliver solgt vidre til nogen andre..?
- det ville være dejligt hvis i vil give et svar så hurtigt som muligt, da mine forældre har sagt at hun skal aflives i morgen, hvis jeg ikk når at finde et sted til hende..!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP, HEST GIVES VÆK.!!!!!!!!
  • #1   9. jul 2010 jeg ville vælge aflivning..
    det er så tit de ender som kastebold eller bliver redet alligevel.

• #2   9. jul 2010 hvordan skulle du kunne finde et sted på en dag ??

• #3   9. jul 2010 Men ja som Sofia skriver ville jeg også vælge at aflive hende. Da jeg har set hvad det kan gøre ved en hest og være kastebold, og det er simpelthen synd...

• #4   9. jul 2010 Sikke nogen forældre, stakkels hest. Kan du ikke få dem overtalt til at give dig et par dage til at finde et hjem til hende?

• #6   9. jul 2010 og du har haft den i røntgen, hvorefter smeden beskar og lagde sko efter den nye vinkel hovbenet har taget??

Jeg ville bestemt også vælge aflivning, det er en smertefuld sygdom og har også svært ved at se hvor og hvem der skulle ville tage din hest.

• #7   9. jul 2010 Det er mest humant at aflive en kronisk forfangen hest, det er en frygteligt smertefuld sygdom, vi har selv stået med en forfangen pony to gange, det er frygteligt og ender altid med smerter, der ikke kan aftage, så man må aflive.

• #8   9. jul 2010 heej alllesammen, jeg har tænkt på at aflive hende, men hun er kun 11 år, og hun er ikke nået så langt i sygdommen endnu, så jeg vil bare gerne give hende lidt længere tid at leve i, også kunne dem der får hende så aflive hende når hendes tid er inde..

• #9   9. jul 2010 afliv den, det er det bedste for hesten !

• #10   9. jul 2010 synes alligevel jeg ville vælge aflivning så slipper hun også for at blive stresset osv. over flytningen og alt det =)

• #11   9. jul 2010 Selvom hun ikke er nået så langt i sin sygdom endnu, er den stadigvæk meget smertefuld for hende. Hun kan ALDRIG behandles som en "alm" hest igen, hverken med græs, ridning eller foder.
    Det er i en sådan situation, at du skal vise, at du kan tage et ansvar og du vil hende det bedste. Og hvis I ikke kan betale for den rigtige behandling for hendes sygdom, så er og bliver aflivning den bedste vej!

• #12   9. jul 2010 Jeg ville bestemt også vælge aflivning. Vi aflivede min datters pony for 2 år siden pga af forfangenhed. Den var kun 10 år gammel, men vi kunne ikke bære, at hans fremtid ville blive på en jordfold, hvor han kunne stå og kukkelure på hans hesteven, som græssede på marken. Det er IKKE et værdigt hesteliv. Det er dødhårdt at få den aflivet - men at forære den væk løser ikke hestens problem. Giv dog den stakkels hest fred smiley

• #13   9. jul 2010 hesten er ligeglad - den slipper for smerterne ..
    nu har jeg modtaget nogle "kasteboldte" og nøj nogle tilfælde jeg ser igang imellem, jeg ville aldrig sælge min forfange hest som selskabshest. for en gratis hest, så har de ikke råd til dyrelægen og giver den videre, dem der så har fået denne billige hest kender ikke til sygdommen og bliver selvfølgelig ikke dyretjekket pga den er så billig/gratis. så de rider den alligevel måske..

nej, uanset om hesten så var 4 år gammel havde jeg gjort det..
    heste verdene er MEGET korrupt verden og det er man nød til at tænke på.

• #14   9. jul 2010 Jeg har haft dyrelæge på hende og hun sagde at hun godt kan leve med det, hvis hun får smertestillende, og en smed en gang i mellem. Så jeg tænkte at hun kunne komme hen et sted hvor hun kan blive en selvskabshest, eller en hygge hest, da hun godt må rides en gang om ugen, på en lille skovtur..

• #16   9. jul 2010 Jeg syntes også du skal aflive den!
    Det kan godt være at den ikke er så langt i dens sygdom, men inden den får de største smerter.
    Hvis det var min hest/pony ville jeg vælge aflivning, hvor jeg blev ved den. At det var mig der gav den et sidste kys, et sidste klap og et sidste kram. Så jeg blev ved den til det sidste.
    Min mening. Det er en meget svær beslutning men hvis I har haft det godt sammen gennem længere tid ville jeg selv blive hos den indtil den var væk.
    Min mening smiley
    Det er din hest/pony (;

Mvh. Signe smiley

• #17   9. jul 2010 jamen tit overholder folk det ikke..
    og er det værdigt for hende at leve på smertestillende? vil de nye ejere betale for foder, opstaldning, dyrelæge, evt ring og smertestillende for en traver som er kronisk forfangen og ikke kan bruges?

der er så mange heste i omløb og de fleste tilfælde går det galt.

• #18   9. jul 2010 Nu tænker jeg ikke ride-mæssigt men smerte-mæssigt, hvis den vil få smerter ville jeg vælge aflivning.
    Men ja, hvis den aldrig ville få smerter, så skulle den leve sit liv, sit heste-liv! (;

• #19   9. jul 2010 Som jeg ser det, så er det du vil gøre, misforstået godhed.

• #20   9. jul 2010 men det jeg tænkte på, var et sted hvor hun kan komme på en pension, hvor hun vil stå ind til hun ikke kan mere.

• #21   9. jul 2010 Karina. : lige mine ord.

• #22   9. jul 2010 Jeg har prøvet at ringe til hest liv, men de har ikke plads til flere heste. Så jeg tænkte på om i kendte andre steder som er næsten det samme som heste liv.?

• #23   9. jul 2010 Men det er selvf også nemmere at fraskrive sig ansvaret ved at give den væk, end at tage et ansvar og vise man er værdi som dyre ejer!!

• #24   9. jul 2010 en hest kan godt leve og få et godt hesteliv selvom den har været forfangen?!!

Har selv en shetter der har haft forfangenhed, og ja der er nogle ting man skal tage højde for, men han har ikke haft ondt i flere år, og fungere fint, så længe han får græs i begrænsede mængder.

Nyt hesteliv har "plejefamilier" hvor de sender heste hen hvis de ikke selv har plads. Selvfølgelig koster det noget at aflevere en hest der....de har jo rigtig mange udgifter forbundet med at tage heste ind, men til gengæld er pengene givet RIGTIG godt ud efter min emning. Hestene bliver ikke solgt videre på falske oplysninger og får et godt liv.

Personligt ville jeg IKKE aflive en hest der fungere fint og ikke har ondt! Er egentlig noget overrasket over at folk altid skriver..."afliv" så snart man nævner at ens hest har en sygdom........man kæmper vel for ens kæreste eje eller hvad?

• #26   10. jul 2010 Behold den enten selv og tag ansvar for dens sygdom og behandling. Eller lad den aflive. Det der med at forære den til nogen kommer der næppe noget godt ud af, som du kan læse af andres svar også.

Jeg synes i øvrigt at det er meget uansvarligt af dine forældre at stille dig et ultimatum om aflivning vs. give den væk. Enten tager man selv ansvar for sine syge dyr, eller også sørger man for at aflive dem, hvis det er det bedste for dyret. Det andet er at sende sorteper videre, og det er altså ikke ok i min verden. Og vis gerne dine forældre det med at jeg synes at det er meget uansvarligt af dem)

• #27   10. jul 2010 ..Stjerneponyerne .

den har jo ondt, den skal have smertestillende for at fungere..

• #28   10. jul 2010 Stjerneponyerne:

Jo man kæmper til en vis grænse... Og da hun skriver den skal have smertestillende så går jeg ud fra det er fordi den har ondt. Og synes ikke det er værdigt for et dyr at skulle have smertestillende,hver dag for ikke at lide. så hellere aflive efter min mening =)

• #29   10. jul 2010 ja sådan er det jo ofte når forfangenhed lige er "brudt ud". Hun skriver jo at den ikke er "nået så langt i sygdommen". Dette forstår jeg på den måde at hesten har fået forfangenhed i år, og derfor giver man jo ofte smertestillende medicin eftersom forfangenhed oftest opdages når hesten er begyndt at humpe en smule rundt.
    At den har ondt NU er jo ikke ensbetydende med at den skal have medicin resten af sit liv...ikke engang at den skal have medicin næste år...

Ved ikke om i selv har haft en hest/ pony med forfangenhed. Men det er jo oftest ikke en sygdom man mærker til efter den 1.gang de har haft det, HVIS altså man tager de forbehold der følger. Og disse forbehold er overhovedet ikke problematiske efter min mening. Begrænsede mænger af græs, specielt foder om man vil....så kommer man et godt stykke til at undgå det fremover.

MinFønix: Har dyrlægen sagt noget om hvor lang tid den skal have smertestillende?

Min shetter fik også forfangenhed for nogle år siden, og han fik smertestillende et par gange, samt kom hen på en fold hvor der ikke var så meget græs og efter en uges tid gik han fint. Derefter havde vi smed nogle gange for at rette ordentlig op på hovene som kom til at se lidt sjove ud...

• #30   10. jul 2010 Heej allesammen, jeg vil bare sige tak for at i fik mig til at indse, at en aflivning ville være det bedste for hende, for jeg kan godt se at det er ikke noget hesteliv det hun skal i gemmen til hun en dag får fred.
    Så jeg har desværre måtte gå med til at hun blev aflivet i dag. ;/ på en må er jeg lidt glad for det, for så ved jeg at hun har fred, og hun skal ikke have flere smerter i hendes liv mere..

• #32   11. jul 2010 Rigtig flot af dig og tænke sådan ! trøste kram her fra .

Kommentér på:
HJÆLP, HEST GIVES VÆK.!!!!!!!!

Annonce