{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

har i haft styrt {{forumTopicSubject}}

jeg har haft et par stykker, men det var mere da jeg red pony, hun var ikke rigtig til og styre.. smiler, men vi havde det nu os sjovt.. kan kun huske dem her, det er nemlig ved og være nogle år siden.. også en enkelt på min hest..

styrt 1. min pony havde taget tøjlerne og løbet ad h****** til, det var vinter og en et sving nærmer sig, og uheldigvis var det ren is vi glider og styrter på.. avav.. det sket ikke noget med hesten, men jeg fik en meget blå fod..

styrt 2. stædig som et æsel, ville ikke ride ud af en vej, sammen med en anden en, og vuptig så står vi på bagbenene, og ja hun mister ballancen og falder bag over.. "over mig igen".. heste skete der selvfølgelig ikke noget med, hun løb bare væk, ind igennem den lille by, som vi var redet igennem og hen til vores nabo..
(jeg havde kun hende på det tidspunkt, så hun var meget afhængig af naboens hypper.)

styrt 3. det var så på min hest, det var meget uheldigt, fordi det var midt i træning, hvor jeg sku ride på en kombination, stationær også en okser, men problemet var bare at vi var 2 der trænede og den anden havde ikke så meget imod højter, som jeg tværdigmod havde.. okseren var 110,115 ca og meget bred.. efter hvad jeg husker, og ja det var nok ikke lige der var meningen at det kun var mig der sku spring, men det endte det med, at jeg endte i alle bummene..av.. det resulterede i en brækket ringfingre.. men vi tog den bagefter, bare højden var taget lidt af..

jeg har aldrig brudt mig om og spring høj, men nu har jeg jo os en meget lille hest, i fohold til hvad springene er til stævner...

men et stykke tid efter, red vi en lb, fejlfri.. og vandt klassen.. så vi kan godt gennemføre en bane, i den højte..

har i haft nogen uheld/styrt??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har i haft styrt
  • #1   23. mar 2006 Nej er heldigvis "kun" faldet af den ene gang "forstuet" jeg ryggen kaldte lægerne det

• #2   23. mar 2006 til ditte..har du hørt det udtryk der hedder, jo flere gange man falder af jo mere affaren blir man? den har jeg taget til mig, fordi jeg har været af en hest rigtig mange gange, og det kan ikke tælles på 2 hænder.. men man lærer os hvordan man skal lade efterhånden.. og det er faktisk os meget rart.. heller ryge af engang for meget, end siddet fast i bøjlen..

• #3   23. mar 2006 har aldri haft nogle slemme styrt, men husker et sjovt et:)
    hoppet hinder emd min gamle ponni Kes, og vi hoppede en 80 bane tror jeg. men så stoppede han en gang, men hoppet alikevel. jeg ble slengt fram på halsen hans og klamret meg fast, og det varså vidt jeg ikke landede i en vandstamp når jeg falt:P og det var fult av folk som sto å så på, å alle hadde latteranfall:P

• #4   23. mar 2006 jeg fik først en sikkerhedsvest da jg begyndte og ride stævner, på min hest, ens knogler blir mere skrøbelig, med alderen.. og ja den gir os en vis tryghed.. så ved man jo at man ikke lige brækker ryggen..
    jeg red og havde min pony i 6 år, og ja tror aldrig at jeg har haft så mange uheld på hest, som med den, lille 2er pony, der ikke var til og styre.. og først efter jeg havde haft min hest i et par år, og ville prøve millitary an, jamen så fik jeg den som jeg nok er mest glad for af mit rideudstyr.."min sikkerhedsvest"

• #5   23. mar 2006 vi red os 2 på min pony engang imellem, og ja når det er uden sadel, ja så kan det kun gå galt.. i galop, ned af en bakke.. jeg sad forrest, og det var mellem ørene på ponyen, og hende der var med, sad i sadel lejet.. men vi faldte ikk af.. min pony var meget stærk i halsen, og ja.. vi fik hende da stoppt..

• #6   23. mar 2006 Ikke direkte styrtet.

Men jeg er faldet af for fulde gadiner.

Jeg og Alex ville gerne ud og ride en tur sammen, men vi havdej jo kun Stjerneskud. Fik så lov til at ride min undervisers hest.
    Sød trakener/oldenborger blandinds vallak.

Men efter den dag ændrede jeg temmelig meget syn på ham.

Vi red på en grussti og tog lidt galopture.
    Da vi så var kommet ned for enden og vende runmdt, satte vi hestene i galop igen, og her slog det altså klik for Sonne (som han hedder) og han tog bare biddet.

Jeg kæmpede for at få ham til at stoppe, men jo mere jeg hev i ham for at få ham til at sætte farten ned, jo hurtigere gallopperende han.

Vi kom tættere og tættere på et 90 graders sving, og jeg nåede at tænke: "Hvad gør han nu?! Tager han 90 graders svinget eller styrter han ud over marken med mig?!"

Han valgte 90 graders svinget, og jeg måtte klamre mig til hans hals for ikke at falde af.
    Jeg prøvede ihærdigt at få fat i tøjlerne, så jeg kunne få fat og få rykket hovedet ind på ham, men det lykkedes ikke og jeg faldt af 5 meter længere henne.

Røg ned i grøften, men slog mig faktisk ikke og var bare opsat på at vi fik fat i Sonne igen.

Det gjorde vi... Men ike om jeg skulle ride ham, så mig op på Stjerneskud og Alex på Sonne.

Vi ville så lige trave lidt, men så tog helevede ved Sonne igen, og han jordede afsted med Alex.
    Han løb ud på en asfalt vej og Alex fik ham ind på grusstien, da det jho ikek lige frem er godt for en hests ben at galloppere på sådan en vej.
    Sonne kvitterende med at sætte farten op, så ud på vejen igen, og Alex fik ham så stoppet efter et par meter.

Skal vi ikke bare sige at Sonne var skide upopulær og Alex TRAK ham hjem?!

Har aldrig redet på Sonne siden.

• #8   23. mar 2006 jeg har prøvet da jeg gik på rideskole at jeg kom galoperene stille og rogligt og så pludselig ligger hesten sig ned!! jeg nåede lige med nød og næppe at springe til siden så den ikke landede på mig..

• #9   23. mar 2006 Er også røget af en del gange efterhånden, de sjoveste styrt har været på vores lille shetlænderblanding på ca. 1m. he he han er ret hidsig og har sin egen mening om tingene så når han ikke gider mere laver han bare det vi kalder et helikopterhop og selvom han ikke er særlig stor kan han kaste de fleste af, jeg har så været så heldig de fleste gange, at lande med begge ben på jorden og tøjlerne mellem benene, det er ret sjovt smiley Han bliver også pænt stående og kigger på en, vi har en eller anden fornemmelse af at han syntes at det er sjovt at kigge på smiley

• #10   23. mar 2006 okay.. jamen jeg er da ikke den eneste der så tør og fortælle lidt historier.. smiler.. men bare der ingenting sker.. så det sjovest..

• #12   23. mar 2006 hehe,, ja rigtig mange.. havde 3 ponyer på et tidspunkt... non gamle travere jeg havde fået, og nøj hvor vi styrtede mange gange! hehe, men skete aldrig noet, hestene rejste sig bare og og galoperede videre.. og ellers er jeg styrtet en 4-6 gange på min pony amadeo.. eneten har han stukket af, og væltet i et sving med is.
    '2, han blev mega sur og gik på bagbenene samtidig med at han vil dreje og så satyrtede vi smiley
    3. vi jordede over non marker og så ville han pludselig dreje og så styrtede vi altså pga det var så mudret, det er sket et par gange.. smiley
    4. vi har sttyrtet til stævnerne pga dårlig bund i svingende.. mega irriterende ville ellers have vundet. ! :')
    ja og jeg ku næsten blive ved. men der er heldigvis aldrig sket noget, med hverken hest og rytter, eller udstyr for den sags skyld.. smiley

• #13   23. mar 2006 til pau,,v .. hehe.. det lyder som de ting jeg har gjordt os, bare det kun var på en pony.. som der var lidt ustyrlig..

• #14   23. mar 2006 Ja, er styrtet på Rival
    Vi skridtede i den lille ridehal (rideskolen har 2), og der er kun platic som låge ud til 2 stalde, som støder lige op til ridebanen. Rival blev bange nede i enden, og jeg skridtede jo for lange tøljer, så får kun fat i den venstre tølje, som jeg trækker alt, det jeg kan i for at stoppe ham. Jeg var bange for, at han skulle springe over det plastic og så skride på betonen i staldene. Så jeg rev af alle mine kræfter, og Rival får overbalancen. Han knækker sammen på venstre forben, hvorefter vi begge styrter. Jeg husker kun, at jeg ser jorden komme nærmere.
    Det har jeg fået fortalt: Hesten lander ovenpå mig, og dækker mig totalt. Man kan kun se 1 ridestøvle. Han kommer så op og stå igen, og løber ind i hans stald (efter at have sprunget ud). Jeg ligger så på jorden i ca 5 minutter, hvor dem der så på, kommer ind og hjælper mig op. (Nu kan jeg huske igen). Jeg rejser mig op, sætter mig på en trappe, og låner 1 venindes mobil. Min mor kommer og henter mig. (MIne rideveninder tager sig af hesten, som jeg ikke skænker en tanke).
    Derhjemme bliver jeg bange, fordi jeg ikke kan bevæge mine fingre. Min mor kører mig på sygehuset, hvor jeg får gips på min brækkede hånd. Her spørger sygeplejersken så, om jeg har ondt i hovedet eller er svimmel. Idet hun spørger (de er færdige med at lægge gips på), bliver jeg rigtig meget svimmel, og får meget hovedpine.
    Jeg bliver så indlagt på insentiv til overvågning (24 timers stue) for alvorlig hjerneblødning.
    2 uger efter red jeg igen (selvom jeg først måtte 5 uger efter), og med armen i gips. Men jeg fik konsekvenser af at ride med så alvorlig hjernerystelse.

Men jeg elsker min pony, og rider ham stadig idag smiley

• #15   23. mar 2006 . Jo , engang da jeg lige skulle til aat lære at ride , Ja , gik på "trækhold" haha' .. dengang red jeg også på basse , degang var det dog min søsters . eheh' . men så kom jegskridtene ligeså stille på hovsllaget og der var en som gik og trak ham . pludsleig var der noget udenfor som larmede helt vildt . så satte basse i fuld galop , og jorede afsted , og buggede helt vildt , var kun 3 år :s .
    så jeg fløj selvfølelig af , og brækkede armen . tja' har mange andre styrt , men dette var det første jeg nogensinde ahr haft :b .- haha

• #16   23. mar 2006 Har kun styrtet 2 gange men den ene gang var i spring var overhoved ikk rutineret..!

Anden gang var faktisk samme weekend tror jeg jeg var ude og jorde med 2 veninder jeg red på en 3'er der hedder prinz camilla red på en 2'er der hedder felix og julie på en 1'er der hedder lucky..
    så vil prinz og felix konkurerre for at vise sig for lucky og da vi var ved at komme til en korn mark vil vi stoppe og jeg kunne bare ikk prinz låste i munden..
    længere fremme var camilla kommet ind i korn marken og felix stoppede og hun fløg for over og fik en mavepumper...
    og inden jeg ved af det var jeg også inde på marken og prinz opdager det kan spises og stopper og jeg flyver forover..!

det gjorde bare pisse ondt, men kom ikk til skade

• #17   23. mar 2006 <i> Tjaaeh jeg er nu også prøvet at styrte .
    - Et grimt styrt smiley

En dag for 2 år siden nu , var jeg ude og ride på Min pony , det havde da vært en stille og rolig tur , da vi var næsten var færdig , skulle bare lige skridte det sidste stykke hjem ,

Der skete det ! , Det begyndte at Tordne , og Ponyen blev banqe og fór sammen , og stak af , hun ville hjem . Første sving skvattede hun kun , det næste og sidste sving så var vi hjemme , Der skete det !! Hun væltede i svinget , hvor jeg gled ca 5 meter hen ad asfalten , og da jeg kom til min bevidst igen , stod min pony ved siden af blødte fra skuldren , jeg ville bare med det samme op igen . Men av , det kunne jeg ikke . Det gjorde så ondt i benet . Jeg væltede ned igen , og der så jeg mit knæ , Føj aldrig nogensinde set nogen mere KLAMT ! Jeg kunne se min knæskal , Uff' det gjorde såå ondt .

- Blev så syet med 16 Sting , en pinfuld nat på skadestuen , avav !!

Gjorde d ikk bedre af 2 dage efter jeg sku opereres for det , og har stadig ondt i knæet , det er smadret smiley

- Meen jaah' som en skrev længere oppe , "jo flere gange man falder af jo mere affaren blir man" Det er jo rigtigt . smiley

• #18   23. mar 2006 ja..
    vi var på jagt og skulle galloprere op af en lang og stejl bakke.. det havde regnet rimelig meget så bunden var lidt mudret.. rex kunne jo ikke finde ud af slappe af, så han jorder bare afsted.. pludselig glider han og vi styrter.. der skete intet, hverken med ham eller mig.. ;D men min veninde sagde at det så ud som om at han landede på mig.. uhh..
    ellers er vi ikke styrtet.. ;D

• #19   24. mar 2006 Hej..
    jeg har styrtet mange gange!
    jeg har engang gleden i en kolort til opvarmning til et stævne. der skete ikk noget med nogle af os..
    det var godt!!

jeg har også engang fået hjernerøstelse men det var ikke et styrt det var fordi at jeg red en pony som var lidt vild også slog den hovedet op i mit!
    også er der mange andre gange som jeg ikke kan huske!!

hilsen Laila!

Kommentér på:
har i haft styrt

Annonce