Hvilke undervisere har i haft? {{forumTopicSubject}}
God aften alle sammen.
Kommer lidt til at tænke på, hvem i har haft til at undervise jer i al den tid i har redet?
Var det godt eller skidt, er der nogle i særlig kan anbefale til andre?
Jeg kan selv begynde
Dressur:
Lizzi, var den første jeg havde til at undervise dengang jeg startede. Hun lærte mig det basale. Hun var på Vamdrup rideklub
Morten, var en hård snegl, så jeg valgte at skifte, da hans undervisning gik lige rigeligt hurtigt nok til mig dengang jeg var 8 år gammel
Charlotte, Charlotte, var dygtig. Hun lærte mig en masse, selvom jeg ikke følte det dengang, så er jeg rigtig glad for det senere, hvor jeg fandt ud af hvordan det hele fungerede. Hun kan anbefales.
Julie Damkjær, Super sød og rigtig dygtig til alle de basale ting. Man kunne godt mærke at hun primæret var springrytter, men hun gjorde sit bedste for at lære alt fra sig.
Ingse(ingeborg kryger), fra efterskolen. Jeg lærte lidt, men jeg følte nok bare at jeg hyggede mig mest på hendes hold
Charlotte Andersen, en heste-veninde, som jeg har brugt et par gange, når jeg har haft trængt til noget undervisning eller bare lære noget nyt
Knald dygtig, god til at lære fra sig. Hun rider selv de middelsvære klasser og er kun lidt ældre end mig. Hun forstår mig og tager det hele i mit tempo. Hun kan anbefales
Spring:
Kenneth Hansen, Dygtig underviser. Han lærte mig meget omkring god opvarmning, baneopsætning og selvfølgelig at springe
Han var god til at fortælle, når det var godt eller skidt og han altid et godt humør. Han kan anbefales
Karsten Hansen, han var i den grad også dygtig. Han lærte mig afstande og gik mere i dybden med hvad Kenneth nåede at lære mig. Karsten var god til at give en nye udfordringer og nye og bedre tips til hvad man kunne gøre i den pågældende situation med de forskellige heste. Karsten kan bestemt anbefales
Horst Engelmann , tysk berider. Han var rigtig dygtig! Det var hårdt at ride hos ham, hvis man ville noget med springningen, så det var sten sikkert at man lærte noget! Han var lidt svær at forstå med hans gebrokken dansk, men det gik da
Han kan bestemt også anbefales.
PS: der er mange undervisere imellem, jeg ikke kan huske navnet på
Imorgen skal jeg have springundervisning ved en der hedder Erik, hvilket jeg er meget spændt på
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.587
De nyere som jeg har været glad for er Marianne Flormann, Sanne Olaufsen, Merete Spenner, Amanda Barton.
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.000
Rideskole undervisning på Skovbogaard - bedre end andre normale rideskolers undervisning, vil jeg mene.
Rideskole undervisning på privat part af Pia (rideskole i Skævinge) - Bedre end Skovbogaard.
Camilla Stormont - Dressur, spring, jordtræning og - i mangel på bedre og mere passende ord: - "HMS"/hygge/hippi ridning såsom fx cordeo ridning. Fantastisk undervisning og person, der klart kan anbefales. Min anbefaling til hende er skrevet på hendes hjemmeside
Charlotte (animalhealer.net) - god akademisk undervisning, men kommer med råd til ting jeg ikke har bedt om. Som fx opdragelsen i hverdagen. Det er personligt noget jeg vægter højt i undervisere, at de ikke gør. Så hvis folk synes det er okay, kan hun sagtens anbefales. Fantastisk menneske
Tror vidst ikke jeg har haft andre undervisere :b
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.000
Og tilbage i rideskole tiden. Fuglesang (rideskole i Frederiksværk) - ikke min stil. Stoppede efter to gange.
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 104 Heste: 4 Emner: 56 Svar: 804
Jeg gider heller ikke at spilde penge på noget der ikke er mig
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 44 Svar: 755
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.807
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.070
Michelle Wolf
Eva Tirstrup
Begge de bedste og mest kompetente undervisere jeg har haft. Michelle har lært mig alt, som jeg ved, og Eva har hjulpet mig med at komme i bunden med jordarbejdet og mig selv.
På kurser:
Christofer Dahlgren
(Gitte Vestergaard) først om 2 uger
maj 2013
Følger: 114 Følgere: 249 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 614
Men hvis nogen kender Maja caspersen, (akedemisk ridekunst - livsridekunst) så har hun haft opstaldet heste hos os, og ved ikke hvor mange timer jeg har brugt på at kigge På når hun trænede.
Nogen gange har jeg fået lidt undervisning af hende, men ellers ikke. ^^
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.132
Ellers har jeg Helle Christensen som er super dygtig og hende vil jeg klart anbefale!
Bente Jørnsen er også dygtig, hun var lige hvad jeg havde brug for da jeg var yngre og hun er perfekt til børn, skiftede kun fordi jeg skulle videre.
Så har jeg fået af Søren Valentin som jeg ikke rigtig vil anbefale, jeg syntes i alt fald ikke det var skide godt, han er udentvivl dygtig, men jeg følte lidt at han har mistede gejsten for sine rytter, (havde samme oplevelse når jeg så andre ride hos ham)og det er for mig vigtig hos en underviser at de gå op i det.
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
Men dem der virkelig har lært mig noget er en super dygtig og sympatisk dressurunderviser der hedder Karin Lindved. Den eneste grund til, at jeg ikke rider ved hende for tiden er, at hun simpelthen ikke har plads til mig, ellers super dygtig, og altid efter hestens præmisser, men stadig på stævneniveau
Min springunderviser som er en af de aller, aller, aller bedste efter min mening er Robin Grauff. Han er simpelthen SÅ skide dygtig til at undervise og lære fra sig! Aldrig nogensinde har jeg set en så god springunderviser! Hvis han en dag flytter, så flytter jeg med!
jun 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 108 Svar: 778
Silje Bakken
Skide dygtige begge
Har redet ved Jens de sidste 12 år nu
jul 2008
Følger: 117 Følgere: 111 Heste: 9 Emner: 47 Svar: 215
Camilla Eriksen - rytterbalance.dk
Jeg startede ved Camilla da jeg var 5 år gammel, og red hos hende til jeg var 14 1/2, utrolig dygtig underviser, som kan forklare tingene på 1000 måder. Hun underviser - og er uddannet i centreret ridning. Hun kan klart anbefales!
Mette Abraham - skrødstrup efterskole.
Hun er vel okay for dem med varmblods heste, men hun kunne hverken lide mig eller min hest. Så jeg fik intet ud af det.
Spring:
Karin Sørensen - harridslev rideklub.
Karin lærte mig grund tingene, men kunne ikke få mig op på det niveau jeg gerne ville, men super god for den nye springrytter.
Mette - igen, det samme som før.
Charlotte Berwald.
Charlotte er min nuværende underviser - jeg er hendes første junior rytter. Kanon god undervisning, man lære noget myt hver gang! Hun kan også anbefales!
jul 2008
Følger: 168 Følgere: 157 Heste: 7 Emner: 154 Svar: 1.148
Bent Branderup, er en yderst dygtigt mand. Som virkelig nørder de helt små detaljer. Som jeg lige er begyndt at ride for.
Michelle Wolf, en kvinde jeg bare ser op til!! Hun har lært mig at forstå og udnytte alle mine værktøjer i min kasse.
Hanna Engstrøm, ser mulighederne i alle heste. Og lærte mig mange værktøjer Samt at lytte til min følelse i kroppen..
Marianne Bylow, lærte mig meget omkring mig selv, og min omgang med hestene.
Også er der alle de andre
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
Frederikke: Hun har lært mig en hulens masse så det kan jeg ikke skrive ned
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2127 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Derefter red jeg ved Jens Høgh på Birken.
Så kom jeg på efterskole, hvor jeg havde 2 undervisere:
Dressur: Mette Ramondi
Spring: Torben Jensen
Da jeg kom hjem fra efterskole red jeg undervisning ved
eksamineret træner: Elisabeth Andersen både i spring og dressur.
Har redet undervisning derudover ved:
Tanja Rusovic (dressur)
Tine Rytter (spring)
Jeg har fået dressurkursus ved:
Thomas D. Larsen
Betina Jæger
Mette Rafn
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.642
Senest har jeg haft en undervisningstime ved Susan Kjærgård - det var fedt!
Desværre er det bare 3 år siden jeg sidst har fået fast undervisning..
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 510
-Så har jeg fået af en der hedder janni.. Hende var jeg glad for dengang, men efter at have omlagt min ridning synes jeg desværre godt hun kan være lidt for hård mod hesten
-winnie som var ridelærer på min efterskole.. Hende lærte jeg rigtig meget af, men ikke noget jeg vil bruge nu
-Thomas, som var berider på efterskolen.. Selvom de ikke ville indrømme det var der det gode og det dårlige hold, så da jeg blev "forfremmet" fik jeg Thomas.. Dog var jeg ikke helt tilfreds med dette, da hans principper gjorde at jeg mistede kontrollen over min pony, så jeg begyndte at ride på min egen måde og det fandt han ret hurtigt ud af at rette sig ind efter heldigvis!:)
-nu har jeg en der hedder Amalie, sim jeg er rigtig glad for, da hin er rigtig god til at se hest og rytter som helhed og ikke bare tvinge hesten i holdning, sim jeg ellers er opdraget til af de andre undervisere jeg har haft.. Desuden giver det en gladere hest og det er vel det vi alle ønsker ?;)
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 104 Heste: 4 Emner: 56 Svar: 804
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.688
Men af dem jeg lige kan huske:
Mona (Fra Norge) - Jeg brød mig ikke om måden hun underviste. Gad hesten ikke springe, så var hun hurtig klar med longepisken i røven af den indtil den sprang! Om den så gjorde det fra stillestående, så skulle den bare over!
Rikke (Husker ikke efternavn) - Så vidt jeg husker, så var hun rigtig flink. Vi skulle have styr på hesten før vi fik lov at springe højere. Ikke noget med at bare vi kom over, så var det fint. Nej nej, det skulle også se godt ud. Super fedt da vi bare var en flok små tøser:-D
Maria Nørheden (Favoritten!) - Jeg havde hende til både spring og dressur, og var også på sommerkursus ved hende, hvor jeg fik lov at ride hendes fars hest
Vi kommunikerede rigtig godt sammen og var enige om mange ting. Og hun kunne få mig til at fatte at få mit temperament ned. Hun er nok den underviser jeg har nydt bedst af!
Christian Petersen - Ikke lige min kop te. Han var skam udemærket, men han passede ikke til mit temperament. En stortgående hest på 2'er pony afstande: "Så må den lære ikke at løbe sådan" hmmm...
Han ville ikke lytte til hvad jeg selv havde at sige om undervisningen hvis jeg følte noget var galt. ALT skulle være som han ville have det, og ja.. Det endte med at jeg bare mødte op, makkede ret og tog hjem igen. Jeg havde slet ikke lyst til at snakke med/til ham...
En kort periode havde jeg også min venindes søster Julie Pilgaard - Hun er uddannet hestemassør eller sådan noget, og har virkelig forstand på hestens anatomi og alt det der. Ganske vist har jeg kendt hende siden jeg var 6 år gammel, og selvom vi var på bølgelænge når vi talte sammen, så var hun super god. Hun gav mig en masse fifs som jeg stadig bruger i dag:-)
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Vicky Mathiesen, herlig tid (spring)
Ove Hansen (spring og dressur)
Søren Vallentin (dressur)
Henrik Thise ( dressur)
Min hest får undervisning ved Jeff Paw (spring)
Jeg synes alle fungerede/fungere godt, de er self forskellige.
Så ka kun anbefale dem
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jul 2009
Følger: 127 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 1 Svar: 49
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 55 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 269
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
En der hedder Helle fra fakse.
Alt det handlede om for hende var at hesten skulle gå i et så langsomt tempo at den næsten snublede, her mente hun at ved hjælp af den træning ville hesten bruge ryggen og bagparten.
Landeur slæbte benene efter sig, og han smed ryggen og gik derfor under lod.
Så havde jeg Heidi, os fra fakse.
Hun er dygtig og lærte mig en masse, hun hjalp mig med at få hesten til at gå stabilt, hun fik rettet og op og filet kanter på os.
Og nu har jeg Mette Brandt.
Hun er os dygtig. Og hun har hjulpet Landeur og jeg op og ride la niveau. Lært os traverser, travversader, schenkelvigninger og meget meget mere
Alt sammen i dressur
Hvilke undervisere har i haft?