{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Aflivning eller ej?? {{forumTopicSubject}}

Puha jeg synes det er svært. Står desværre i den kedelige situation at min dejlige vallak er skadet. Det har han været siden jeg fik ham for 6 år siden, og har i de år kørt retssag mod tidligere ejer, da han solgte ham velvidende om skaden. Skaden hedder facetledsachtrose og sidder mellem 4. og 5. nakkehvirvel og går ham ude af stand til at gå "samlet". han er vurderet ubrugelig som ridehest.
Mit store dilemma er nu om han skal aflives eller være hyggehest... (Synes selv at en skadet hest med smerter skal aflives.) Dyrlægen kan ikke sige om han har smerter eller ej, da han muligvis holder hovedet/nakke så det ikke gør ondt.

Hva mener i er den rigtige beslutning?? Aflivning så der ikke er risiko for at han har ond, eller give ham en chance som hyggehest? (Har ikke selv mulighed for a beholde ham, så det ville være et salg som hyggehest)

Håber i vil hjælpe...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning eller ej??
  • #1   2. jul 2010 Han ser ikke umidelbart ikke ud som om han har ondt, men som dyrlægen siger, kan det være fordi han holder hovedet så det ikke gør ondt. Han er dog noget stiv i sin krop og løber ikke rundt og leger som han gjorde en gang smiley

• #2   2. jul 2010 aflivning, ellers går du til evig til i tvivl om hvordan han har det.

• #3   2. jul 2010 Han er en fin hest Amalie men tror aflivning vil være bedst smiley

• #4   2. jul 2010 aflivning, hvis du sælger, ved du ikke om denye ejer tager hensyn til dens nakke og bruger ham som ridehest...

• #5   2. jul 2010 Hvis har har haft skaden i 6 år må I da have en ret god ide om han har ondt eller ej? hvad har han været brugt til i de 6 år du skriver du har kørt retssag? hvis han har levet med skaden uden smerter i 6 år og stadig ikke har ondt, ellers nyder livet med at lave ingen ting synes jeg da klart han skal have lov at leve videre med sin flok. Har an smerter så aflivning uden tvivl.

Lizet smiley

• #6   3. jul 2010 Jeg ville vælge aflivning. Så ved du at hans smerter er over og aldrig vil blive brugt uretmæssigt og kastet rundt fra hjem til hjem. Hvordan vil det påvirke retssagen, hvis du afliver ham? Jeg ville sørge for at få dyrlægens ord for at det er den rigtige beslutning, for skulle der blive noget, har du "ingen beviser" eller faglig støtte.

• #7   3. jul 2010 Tak for de ærlige svar smiley tror det må blive til en snak mere med dyrlægen, hælder mest til aflivning, da dyrlægen jo tidligere har sagt der ikke kan gives garanti for at han ikke har smerter, eller i hvert fald selv holder hovedet højt så det ikke gør ondt. han har fået en del underhals på det sidste, hvilket jo godt kunne tyde på det.
    Havde absolut ikke tænkt mig at sælge ham på den måde, det skulle være gennem nyt hesteliv eller sådan. kunne aldrig finde på at sælge til en ukendt. der er alt for mange stakkels heste der ender som kastebolde og DET er i hvert fald ikke et hesteliv.

• #8   3. jul 2010 Ja, det er en svær og hård beslutning, men hvis du læser en af de nyere tråde fra i dag 3. juli hvor der en der har solgt sin hest som hyggehest, men den er blevet videresolgt og nye ejer ved ikke den ikke må ride dressur. Nogle folk er bare så kyniske!!
    Jeg kan kun sige jeg er glad for at jeg ikke skal atgøre det for dig, det er svært at spille herre over liv og død.
    Føler med dig

Kommentér på:
Aflivning eller ej??

Annonce