{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.590 visninger | Oprettet:

Aflivning eller ej? {{forumTopicSubject}}

Lidt deprimerende emne, men håber der er nogen, som vil hjælpe alligevel.

Min hest har mavesår, og får medicin 3 gange dagligt. I starten fik hun stærkt medicin som skulle indføres, men nu er hun gået over til medicin pulver, som skal i fodret.

Synes det har gået ok i sidste uge, men det går bare ned ad bakke, og idag har hun rigtig ondt (hun har fået ekstra smertestillende af dyrlæge).
(Når jeg snakker om smertestillende, er det Self det, der er specielt til heste med mavesår).

Vi har kæmpet i 4 måneder nu, og spørgsmålet popper op i mit hoved dagligt, om hun bliver rask igen? - selvom jeg helst undgår den tanke..
Er der nogen som har oplevet, at de har måtte aflive deres kære pga mavesår?

Hun er knap 5, men har haft en hård opvækst (mishandlet), så hun er svag i forvejen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning eller ej?
  • #2   19. jun 2015 Tak for svar. Det vil jeg prøve.

• #3   19. jun 2015 Som Prinsesserne siger, ville jeg også rådføre mig med dyrlægen. De har som regel en mening om, hvordan fremtiden ser ud for hesten.
    Det er jo for så vidt nemt nok for dig, hvis behandlingen "kun" består af noget pulver, den skal have i foderet tre gange om dagen, hvis den ellers kan leve normalt. Men for mig er det egentlig vigtigere at tage højde for, om hesten har ondt. Du kan også vurdere på, om hesten virker som sig selv, eller om den er mere nedtrykt, stille, opfarende en den plejer.
    I min optik er der også en grænse for, hvor meget vi kan byde hestene. En ting er hvad der er hårdt for os mennesker, men når vi anskaffer os et dyr, har vi også et ansvar, som lyder på at give dyret en værdig tilværelse. Og det kan nogle gange godt betyde, at det mest værdige er at lade dyret komme til de evige græsmarker. Det er en af de hårdeste og sværeste sider ved at have dyr, at man skal kunne se ud over sig selv og sin sorg, og træffe sådanne beslutninger.

• #5   20. jun 2015 Jeg er enig med de andre i forhold til at tage kontakt til din dyrlæge?
    Jeg stod for nogle år siden og skulle tage beslutningen om aflivning af min pony. Jeg kom frem til, at hun ikke skulle leve med smerter for min skyld. Hun har en helt særlig plads i mit hjerte, og jeg ved at det var den rigtige beslutning jeg tog, hvilket jeg trøster mig med i dag?

• #6   20. jun 2015 Self er det let for mig, at hun bare skal have pulver, men som igår var det bare ikke nok for at dæmpe smerterne. Idag virker hun morgenfrisk, så må vi se hvordan hun har det senere på dagen.

• #7   20. jun 2015 Men tænker heller ikke at det er det værd, hvis hun skal leve livet på medicin. Self er det synd, når hun ikke er så gammel.

• #8   20. jun 2015 Jeg har ikke selv stået i sådan en situation, men jeg ville også snakke med dyrlægen om, hvor stor chance der var for at hun ville blive rask, eller bare have en væsenligt bedre tilstand.

Hvis ikke dyrlægen mener at chancerne er gode, så ville jeg umiddelbart lade hesten få fred. Den fortjener bedre end at have ondt konstant. smiley

Kommentér på:
Aflivning eller ej?

Annonce