{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Hvordan foregår det på jeres rideskole {{forumTopicSubject}}

Hvordan foregår det med ene undervisning på jeres rideskole ?

Må I undervise de mindre børn på rideskolens baner i f.eks. weekenderne eller er der kun mulighed for holdundervisning ?

Jeg synes jo det er lidt for meget at have en berider til at undervise mindre børn i enetime (her taler jeg om børn fra 5-9 år) altså jeg mener, det vil være at presse dem for meget eller skyde noget over mål at have en uddannet berider til så små børn...

Hvordan er det på jeres rideskoler hvis de små gerne vil have eneundervisning ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan foregår det på jeres rideskole
  • #1   1. jul 2010 Ingen børn i den alder vil vel have eneundervisning? :). Når børnene er så små gælder det jo bare om at få dem til at kunne li sporten og ikke at presse dem for hårdt. smiley

• #2   1. jul 2010 Vi har hold timer alle hverdage og så om søndagen er der sandkasseridning.

Så der mulighed for at få enetimer i både spring og dressur udenfor undervisningstiderne. Man må gerne have sin egen underviser med, men de der er ansat på rideskolen har førsteret. (det dog yderst sjældent man dumper ind i hinanden).

• #3   1. jul 2010 Ved os kan man få både hold og entimeer i spring og dressur ved både Berider og assistenter. smiley

• #4   1. jul 2010 Selvfølgelig vil de gerne have eneundervisning ;O) det ser de jo de store have og det giver dem en helt fantastisk mulighed for at føle succes når de finder nøglen til at ride en pony...noget der ikke kan læres til holdundervisning...
    Netop når de kan lide sporten synes de det er fedt at de store piger bruger tid på at undervise dem...og ikke mindst er det fedt for os forældre...for at få hjælp af mor...det er bare ikke lykken selvom hun siger det samme som de store piger på rideskolen ;o))
    Sandkasseridning hvad er det ....det lyder spændende ;o)

• #5   1. jul 2010 Vi har ikke så meget undervisning mere da vi ikke har nogen der virkelig går op i at undervise begynderholdene. Jeg underviste før begynderhold/øvede men blev træt af holdundervisning, følte ikke jeg kunne lære dem nok.
    så dem der vil underviser jeg så ene eller hold hvor de er to og så spærre vi heller ikke hal eller bane når vi ikke er flere. og de får meget mere ud af det og jeg syns det er meget sjovere at undervise når de får noget ud af det.

• #6   1. jul 2010 Pernille du kan evt. se min video (den hedder vist noget med pony eller shetter med potentiale), så tror jeg du kan se at Malou er fuldstændig bidt af ridningen og slet ikke ville kunne nøjes med at ride et par gange i ugen på et hold....hun ville helst sidde på ponyen hele tiden og bo på rideskolen hvis hun fik lov (ja altså sammen med mor jo) men da det ikke duer at jeg hjælper hende fordi vi begge har enormt temperament...ja så har løsningen for os været at få en skøn og super dejlig sød pige til at hjælpe os...;o))

• #7   1. jul 2010 Men der er ingen regler hos nogen af jer der siger at I ikke må undervise de små som enetime så ???

• #8   1. jul 2010 på elevhest er der kun hold undervisning og hvis man har privat hest skal man være nu rytter på stedet for at få eneundervisning fordi det er privat ved ridelæren og det får rideskolen intet ud af smiley

• #9   1. jul 2010 Vi har ikke mulighed for eneundervisning, dog har vi heller ikke berider tilknyttet, kun en alm. ridelærer, der kun kommer i hverdagene. I weekenderne har hestene helt fri, og i hverdagene bliver de brugt på hold.
    Ligeledes er der heller ikke parter på hestene.
    Det er først når man får ejen pony, at der er mulighed for eneundervisning.

• #10   1. jul 2010 Overhovedet ingen regler ved os

• #11   1. jul 2010 Undskyld...det er også på egen pony jeg mener ;O))

• #12   1. jul 2010 Som sagt er der ikke mulighed for at ride på elevhestene udover når man rider på hold, så nej, der er ingen unge mennesker der giver enetimer til elevryttere.

• #13   1. jul 2010 På ejen pony?
    Vi må gerne hjælpe de små på ridebanerne i weekenderne og også i hverdagen.
    Vi har også nogle dygtige, pædagogiske freelance privatundervisere, der kommer og underviser på banerne et par gange om ugen, også små børn fra 8-10. Det bliver vi også nødt til, idet der ikke er tilkoblet berider eller anden dygtig underviser.
    Men fx jeg må også gerne hjælpe nogle af pigerne hvis jeg havde lyst

• #14   1. jul 2010 Jeg mener jo også at det bør være en masse tilbud netop også for de helt unge ryttere for det er altså dem der trækker nye ryttere til og ligeledes også vokser op og skal have heste opstaldet etc...og kan være god reklame for rideskolerne i årene frem ;O)

Desværre er der mange steder der gøres alt for lidt for de helt små...

• #15   1. jul 2010 Synes faktisk at vi har et ret godt udvalg, selv til de helt små og til ungryttere som mig.
    Vi har to super dygtige privatundervisere, der også er helt super til at lære fra sig til små børn.
    Rideskoleunderviseren er dog ALT for ringe, men det bliver der dog også snart gjort noget ved.

• #16   1. jul 2010 Det lyder som et dejligt sted i har ;o)

• #17   1. jul 2010 Det er ikek så stort, men det er efterhånden blevet rigtig hyggeligt og med gode muligheder for alle. Klart et sted både for bredden og også snart for eliten (når/hvis vi får pengene til at udbygge vores ridehal :o))

• #20   1. jul 2010 Jamen de går skam også begge to til holdundervisning...netop for det sociale...de vil bare gerne noget mere begge to...specielt den store på 7 år vil gerne ride rigtig meget men når mor underviser bliver vi uvenner og så er det bare nemmere for os begge at få en anden til det....jeg taler ikke om vild hård koncentreret eneundervisning som når det er ved berider eller ved unge...men blot ½ time hvor de hygger sig og hun får den hjælp til de ting hun synes er svære...som f.eks hvis hesten traver lidt hurtigt etc...således at det ikke bliver så stor en kamp mellem hest og rytter ;o))

Kommentér på:
Hvordan foregår det på jeres rideskole

Annonce