{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.114 visninger | Oprettet:

Opstalder - smides ud.. hvordan ??? {{forumTopicSubject}}

Vi har nu endnu en gang været så uheldige at få en opstalder som ikke kan overholde de aftaler og den pasning der høre til en hest...

Jeg vil høre jer om i ved, hvor man kan finde regler eller hvem man kan snakke med eller div omkring dette problem :

Hesten har været opstaldet siden d.29/5-2010
altså en månede...

Vi har en selvpasser stald, hvor hestene pt går på døgnfold.
da det er selvpas står vi selv for alt.
dvs indkøb af foder, hø, strøelse osv..
Vi skiftes til at fodre og har en plan for mindst en månede ad gangen. den har vi lavet i fællesskab, så man selv ku vælge dage.

Det er nu sket 2 gange at der er glemt at give vand, og jeg har opdaget det sidst på aftenen, hvor spandene på folden har været total tomme.

2 gange har hun glemt at fodre hestene, den ene gang hvor de var så aggressive at jeg blev løbet ned flere gange og sparket.

1 gang har hun glemt at fylde hø op, men kun fodret, så de har stået uden noget at spise, da de pt går på jordfold.

Hun har valgt at købe at mit foder og hø, men har ikke betalt indtil nu..

Vi har så de sidste 3 dage overhovedet ikke kunne få fat i ejerene, en pige på 15 og hendes far.
Dog har hun været aktiv på facebook.
Vi har ringet, sms'et og kontaktet hende via fb.

Nogen der har den fjerneste ide om hvad man kan og må gøre ved dette.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstalder - smides ud.. hvordan ???
  • #1   28. jun 2010 Hvis I har lavet kontrakt og den ikke bliver overholdt så er det jo bare at opsige dem!

Ellers så lav en og sig dem op om en månede smiley

• #2   28. jun 2010 Kan du ikke skrive en skriftlig opsigelse og sende til hende?

• #3   28. jun 2010 Sig hun har en uge eller to til at finde et nyt sted til hendes heste.
    Dette er helt uacceptabelt og uansvarligt. Når man har hest må man sku tage ansvar.

• #4   28. jun 2010 Står der ikke noget i kontrakten med hvis dette ikke overholdes så et eller andet ..
    Overdraget til dyrenes beskyttelse eller noget i den stil ..
    Ved der er flere steder gården inddrager hesten indtil ejeren har betalt ..
    Og så kunne de ikke få udleveret hesten før pengene var betalt ..

Kender ikke reglerne, men sådan gjorde vi på mit gamle sted ..

• #5   28. jun 2010 Hun og faren har vel underskrevet en kontrakt på at hun overholder regler og pliger i stalden? Og der står vel også i konkrakten at hvis hun ikke gør dette, blive hun opsagt?

Hvis dette ikke er tilfældet, må i indføre en bødeordning for missede pligter i stalden som så siger at hvis man ikke betaler dem, ryger man ud. og hvis hun heller ikke betaler dem, så ud med pigen.

Men først, tag kontakt til faren, han ved sikkert slet ikke at hun er så uønsket og ureel som hun er...

• #6   28. jun 2010 vi har kontrakt og den er opsagt pr.30 juni.

problemet ligger nok lidt i at vi ikke har ku få fat i dem i 3 dage.
    og vi har virkelig gjort hvad vi kunne..

Vi har prøvet at få fat i både pigen og hendes far i de 3 dage. ingen af dem svare.
    og på kontrakten har faderen skrevet deres gamle adresse og ikke den nye...
    så det virker lidt fusket..

Søger nok mest efter en løsning i tilfælde af at vi fortsat ikke kan få fat i ejerne og hesten ikke bliver flyttet

• #7   28. jun 2010 Hvis i har deres adresse, så kør hjem til dem.

Og så snak med dem om problemet og hvad det indebærer, at have en hest, slut så samtalen af med, at sige, at i har valgt, at opsige kontrakten, da den er misligholdt.

• #8   28. jun 2010 Hvor gammel er hun?

• #9   28. jun 2010 Kan du måske tage ud til den gamle adresse og spørg en nabor om de kender den nye adresse?

• #10   28. jun 2010 lyder ret trist... jeg har stået i en selvpas hvor man ikke kunne stole på folk passede deres vagt og hestene så nu står jeg et sted med fuldpas og er ude af de problemer... føler med jer

• #11   28. jun 2010 hvis hun ikke har betalt foder opstaldning osv har du krav på at tage pant i hesten, sådan er loven, der er også falde dom i sådan sager,men det er jo ikke det der har interesse når man gerne ville have hende ud af stalden, for ikke at kunne passe sine aftaler, du har gjort hvad du kan, så det er jo at vent til den 30 og se om den bliver afhentet.
    hvis ikke må du køre den hjem i deres have smiley

• #12   28. jun 2010 Frk. Schou:

Så lige dit indlæg før mit. Hvis i ikke har deres nye adresse er det lidt svært.

Ellers hvad med, at krakke deres navn?

• #13   28. jun 2010 vi har navne osv, men kun den gamle adresse.. og det ligger over 50 km fra os af, så har ikke muligheden for at tage der ud!
    pigen er 15 år...
    men hendes far er jo ligeså meget et problem, da vi heller ikke kan få kontakt til ham...

Vi er kun tre i stalden og der er mulighed for fuldpas til dels. så man er fri for at sku fodre osv, det kan man betale sig fra.
    men at man slet ikke kan få kontakt til dem er uansvarligt.

De har betalt opstaldning....
    Foder og hø sku de købe af mig, det er ikke en del af kontrakten, for i kontrakten står der at man selv har det fulde ansvar for foder til hesten.
    så reelt, burde hesten ikke have hverken hø eller foder...
    Så det er kun foder og hø de ikke har betalt..

Jeg kunne køre den hjem i deres have, hvis de ikke henter den, men jeg ved jo som sagt ikke hvor de bor og det vil koste mig en helveds masse flere penge..

Jeg har tastet dem op på krak og der er også kun den gamle adresse..
    og ca 8 tlf numre. og vi har ringet flere gange til dem alle...
    vi var jo i tvivl om der var sket noget med dem evt. men så opdagede jeg at pigen havde været aktiv på facebook, så det er udelukket

• #14   28. jun 2010 kontakt poitiet,og giv dem den gammel adresse,så kan de finde ejerne for dig...fortæl politet som det er..

• #15   28. jun 2010 prøv da og ring til politiet og høre om de kan hjælpe med at finde dem og bare sig at hestene ikke bliver passet optimalt, hvis det ikke var for jeres gode hjerte. eller ring til dyreværnet og få dem til at tjekke sagen.
    hvis de vil da hestene jo ikke lider da i foder og giver dem vand.

det er pisse surt når dette sker har selv prøvet det hvor ejeren kke kom i 12 dage og ikke betalte. og det var også i selvpasser stald.

et eller andet sted har du vel ret til at kræve penge for at passe hesten. og tage heste indtil de betaler.
    prøv at skriv en besked hvor der står at pga ingen kontak har i ringet til politiet og dyreværnet, kan være det hjælper.

håber du finder ud af det.
    mvh alice

• #16   28. jun 2010 Åhhh Nina.... I har VIRKELIG ikke været heldige med jeres opstaldere i år... STAKKELS heste at have ejere, der er SÅ ligeglade....

Håber det løses snart;)

• #17   28. jun 2010 kan du ikke skrive til hende over facebook bare et bud

• #19   28. jun 2010 hmm kunne det tænkes de måske er på ferie?

ellers så som en anden siger kan imåske aflevere hesten et sted, ring og indtal en besked på deres tlf. svare hvis de ikk tager tlf og så sig, at hvis de ikke kommer og henter hesten inden xx antal dage, så aflevere i hesten til, ja ved ik hvor mankan aflevere heste henne?

• #20   28. jun 2010 men i skal nok inddrage politiet nu, hvis det er.. evt ringe og høre dem ad hvad man gør ved sådanne problemer

• #21   28. jun 2010 vi hade også selvpasser stald.. men da vi prøvet at en ikke kom før klokken et for at give morgenmad og lukke ud og at hun muede ud en gang om måneden ved at sende hendes lillebror op. og en der kun kom i ti minuter for at aflevere fodre. så nu passer jeg stalden, og har en fast aftale med en når vi er på ferie.
    men har godt nok ondt af jer og hesten..
    jeg tror bedstemt ikke faren er klar over hvad der foregår!!
    jeg syntes også i skal ringe til politiet eller noget i den stil. for det her er bedstemt ikke okay!!!
    held og lykke.. håber det bedste for jer og hesten og god sommer smiley
    - stine

• #22   28. jun 2010 Jeg ville skrive til dem, at de først kan hente hesten, når alt er betalt. Ellers beholder du den.

• #23   28. jun 2010 du burde være i stalden når du ved hun kommer derud igen... tale med dem

• #25   28. jun 2010 Ejeren af gården har opsagt hesten pr. 30/6 men vi ved ikke om de overhovedet flytter hesten..

Vi har også kontaktet via face.

De er ikke på ferie, for ejeren skriver på opdatreringer på face om nylige fester og div hun har været til i weekenden.
    og de har oplyst os om at de rejser i næste uge først.

Hun har ikke været i stalden siden fredag, hvor jeg så hende sidst og lavede en aftale med betaling som self ikke blev overholdt. og så har vi ikke ku få fat i dem siden.
    hun er hos hesten 1-2 gange i ugen MAX

Dem der ejer gården har heller ikke set dem hele weekenden, for de vil også have fat på dem..

• #26   1. jul 2010 Har lige læst om jeres uheldige episode og er da nysgerrig om, om hesten blev flyttet???

Kommentér på:
Opstalder - smides ud.. hvordan ???

Annonce