Opstalder - smides ud.. hvordan ??? {{forumTopicSubject}}
Vi har nu endnu en gang været så uheldige at få en opstalder som ikke kan overholde de aftaler og den pasning der høre til en hest...
Jeg vil høre jer om i ved, hvor man kan finde regler eller hvem man kan snakke med eller div omkring dette problem :
Hesten har været opstaldet siden d.29/5-2010
altså en månede...
Vi har en selvpasser stald, hvor hestene pt går på døgnfold.
da det er selvpas står vi selv for alt.
dvs indkøb af foder, hø, strøelse osv..
Vi skiftes til at fodre og har en plan for mindst en månede ad gangen. den har vi lavet i fællesskab, så man selv ku vælge dage.
Det er nu sket 2 gange at der er glemt at give vand, og jeg har opdaget det sidst på aftenen, hvor spandene på folden har været total tomme.
2 gange har hun glemt at fodre hestene, den ene gang hvor de var så aggressive at jeg blev løbet ned flere gange og sparket.
1 gang har hun glemt at fylde hø op, men kun fodret, så de har stået uden noget at spise, da de pt går på jordfold.
Hun har valgt at købe at mit foder og hø, men har ikke betalt indtil nu..
Vi har så de sidste 3 dage overhovedet ikke kunne få fat i ejerene, en pige på 15 og hendes far.
Dog har hun været aktiv på facebook.
Vi har ringet, sms'et og kontaktet hende via fb.
Nogen der har den fjerneste ide om hvad man kan og må gøre ved dette.?
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.652
Ellers så lav en og sig dem op om en månede
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 171 Svar: 998
jan 2007
Følger: 90 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 316 Svar: 2.119
Dette er helt uacceptabelt og uansvarligt. Når man har hest må man sku tage ansvar.
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 554
Overdraget til dyrenes beskyttelse eller noget i den stil ..
Ved der er flere steder gården inddrager hesten indtil ejeren har betalt ..
Og så kunne de ikke få udleveret hesten før pengene var betalt ..
Kender ikke reglerne, men sådan gjorde vi på mit gamle sted ..
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 499
Hvis dette ikke er tilfældet, må i indføre en bødeordning for missede pligter i stalden som så siger at hvis man ikke betaler dem, ryger man ud. og hvis hun heller ikke betaler dem, så ud med pigen.
Men først, tag kontakt til faren, han ved sikkert slet ikke at hun er så uønsket og ureel som hun er...
apr 2007
Følger: 114 Følgere: 115 Heste: 7 Emner: 121 Svar: 558
problemet ligger nok lidt i at vi ikke har ku få fat i dem i 3 dage.
og vi har virkelig gjort hvad vi kunne..
Vi har prøvet at få fat i både pigen og hendes far i de 3 dage. ingen af dem svare.
og på kontrakten har faderen skrevet deres gamle adresse og ikke den nye...
så det virker lidt fusket..
Søger nok mest efter en løsning i tilfælde af at vi fortsat ikke kan få fat i ejerne og hesten ikke bliver flyttet
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Og så snak med dem om problemet og hvad det indebærer, at have en hest, slut så samtalen af med, at sige, at i har valgt, at opsige kontrakten, da den er misligholdt.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 369
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.558
sep 2005
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 119
hvis ikke må du køre den hjem i deres have
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Så lige dit indlæg før mit. Hvis i ikke har deres nye adresse er det lidt svært.
Ellers hvad med, at krakke deres navn?
apr 2007
pigen er 15 år...
men hendes far er jo ligeså meget et problem, da vi heller ikke kan få kontakt til ham...
Vi er kun tre i stalden og der er mulighed for fuldpas til dels. så man er fri for at sku fodre osv, det kan man betale sig fra.
men at man slet ikke kan få kontakt til dem er uansvarligt.
De har betalt opstaldning....
Foder og hø sku de købe af mig, det er ikke en del af kontrakten, for i kontrakten står der at man selv har det fulde ansvar for foder til hesten.
så reelt, burde hesten ikke have hverken hø eller foder...
Så det er kun foder og hø de ikke har betalt..
Jeg kunne køre den hjem i deres have, hvis de ikke henter den, men jeg ved jo som sagt ikke hvor de bor og det vil koste mig en helveds masse flere penge..
Jeg har tastet dem op på krak og der er også kun den gamle adresse..
og ca 8 tlf numre. og vi har ringet flere gange til dem alle...
vi var jo i tvivl om der var sket noget med dem evt. men så opdagede jeg at pigen havde været aktiv på facebook, så det er udelukket
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 177 Svar: 1.005
jun 2008
Følger: 53 Følgere: 51 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 91
hvis de vil da hestene jo ikke lider da i foder og giver dem vand.
det er pisse surt når dette sker har selv prøvet det hvor ejeren kke kom i 12 dage og ikke betalte. og det var også i selvpasser stald.
et eller andet sted har du vel ret til at kræve penge for at passe hesten. og tage heste indtil de betaler.
prøv at skriv en besked hvor der står at pga ingen kontak har i ringet til politiet og dyreværnet, kan være det hjælper.
håber du finder ud af det.
mvh alice
sep 2009
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 153
Håber det løses snart;)
dec 2009
Følger: 41 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 604
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
ellers så som en anden siger kan imåske aflevere hesten et sted, ring og indtal en besked på deres tlf. svare hvis de ikk tager tlf og så sig, at hvis de ikke kommer og henter hesten inden xx antal dage, så aflevere i hesten til, ja ved ik hvor mankan aflevere heste henne?
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
sep 2006
Følger: 209 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.587
men har godt nok ondt af jer og hesten..
jeg tror bedstemt ikke faren er klar over hvad der foregår!!
jeg syntes også i skal ringe til politiet eller noget i den stil. for det her er bedstemt ikke okay!!!
held og lykke.. håber det bedste for jer og hesten og god sommer
- stine
dec 2006
Følger: 82 Følgere: 86 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.587
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.558
apr 2007
Vi har også kontaktet via face.
De er ikke på ferie, for ejeren skriver på opdatreringer på face om nylige fester og div hun har været til i weekenden.
og de har oplyst os om at de rejser i næste uge først.
Hun har ikke været i stalden siden fredag, hvor jeg så hende sidst og lavede en aftale med betaling som self ikke blev overholdt. og så har vi ikke ku få fat i dem siden.
hun er hos hesten 1-2 gange i ugen MAX
Dem der ejer gården har heller ikke set dem hele weekenden, for de vil også have fat på dem..
jun 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 126
Opstalder - smides ud.. hvordan ???