{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

mark spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Fodre i jeres heste når de går på græs

Jeg fodre alle mine heste som er i ridning for at sikre mig de intet mangler, og selvfølgelig mine avls hopper og plage, men jeg kan forstå på dem som er opstaldet hos mig at de mener hestene skal kunne leve af at kun gå på græs 24/7, også selv om de går dressur og spring.

Jeg kan sagtens se at en pony / tung hest som bar bliver brugt til hygge kan klare sig, men varm og fuldblod mener jeg man skal være ovre med div vitaminer.

Jeg har stilt havre til rådighed til fri afbenyttelse men jeg mener selv man skal købe vitaminer alt efter hva hesten bliver brugt til

hva sys i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mark spørgsmål
  • #1   24. jun 2010 altså jeg fodre mine heste også om sommeren men dog kun hvis de er i fol elller med føl ellers kan mine sagtens klare sig ved at spise græs, gør dog det at jeg har stillet en slikke sten på marken så hvis hestene sys de mangler vitaminer så slikker mine på den ellers ik

• #2   24. jun 2010 ligemeget om det er sommer eller vinter skal en hest jo have vitaminer/ mineraler....og man kan jo ikke være 100% sikker på at de får alt det de skal have gemmen græs udelukkende.
    Måske de ikke forstår at vitaminer/ mineraler er byggesten til at få hele hestens organisme til at fungere?

Min mor har også sådan en holdning til det. Hendes får også KUN græs om sommeren. Tror mange af den "gamle rideskole" ikke er så meget inde i alt det her med foder....for da jeg var mindre fx, der kunne man jo nærmest kun få korn, melasse og pillefoder smiley
    Der er jo blevet extrem stor fokus på hesteernæring...og heldigvis for det smiley

Mine får vitaminer/ mineraler hele året rundt. Om sommeren får de kun græs/ hø og så Vit. og Min.

• #3   24. jun 2010 min er inde 1 gang om dagen og få foder. Det er noget de sørger for der hvor den står.

• #4   24. jun 2010 Tildskudsfoder skal være efter behov (kommer an på hvor meget en hest arbejder og hvor nøjsomt hesten er).
    Men jeg vil helt sikkert give noget mineral/vitamin tilskud.

• #5   24. jun 2010 Min får lidt foder morgen og efter træning, o morgen får han feed complex i ´hvor alt er i hvad han skal bruge, samt de har en slikkesten på folden.

• #6   24. jun 2010 mine for intet overhovedet her om sommern.. jeg mener at der er nok vitaminer og mineraler i græs, ellers ville vild heste jo aldrig kunne leve, så mine for kun græs, og jeg har haft den ene i to år nu, og han har aldrig manglet noget

• #7   24. jun 2010 Min får vitamin og mineraltilskud. Der ud over får han en spiseskefuld salt og foder en gang dagligt, så er han dækket ind. Han er ved at blive tilredet, så det er ikke hård ridning, men skal bruge noget til at bygge muskler op.

• #8   24. jun 2010 Maria C.
    vilde heste er jo ikke indhegnet på den samme mark år efter år, de finder det de skal bruge forskellige steder i naturen, det har de ikke mulighed for i fangenskab. alle heste bør have deres mineraler vær dag ligemeget hva de bruges til. men foder kan undlades alt efter type hest og brug af den.

• #9   24. jun 2010 Kathrine p.. tja det er din mening.. jeg har min mening, og så længe min hest ikk tyder på at mangle noget mener jeg ikk det er nødvendigt..
    Begge mine heste er friske, glade og sunde at se på.. og mine heste står ikk på samme fold hvert år, de står på 4-5kæmpe store marker, og næsten hvert år for de en ny.. såå

• #10   24. jun 2010 måske min menning, fordi jeg har haft fodringlære af hest på landbrugsskolen, og ved hvor meget skade det gør hvis de ikke er dækket ind. men op til hver enkelt ejer.

• #11   24. jun 2010 For altid ros fra min dyrelæge når han kommer her..
    Men lige noget jeg glemte at skrive, de for mineraler og vitaminer efter behov, via bark hvilket de har på alle deres folde smiley

Kommentér på:
mark spørgsmål

Annonce