{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.640 visninger | Oprettet:

Let forfangen hest - hvornår ride {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

min hest har været let forfangen, det var dog så lidt, at kun jeg kunne se, hun trådte "hælen" i først, når hun gik. hun fik mundkurv på med det samme, og allerede dagen efter gik hun næsten normalt.

Men - to spørgsmål.

Skal hun have sko på? Det plejer hun at have, men havde lige fået dem af, fordi smeden ikke mente, det var nødvendigt. Men i brogårdens foderbog, står der de skal have sko på efter den akutte fase?

Og hvornår kunne I ride igen? Jeg tænker altså ikke på de svære tilfælde, for jeg ved godt, der så kan gå laaang tid. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Let forfangen hest - hvornår ride
  • #1   22. jun 2010 Ved et så mildt tilfælde synes jeg det ville være overkill at smide sko på. Sko er nok når der er risiko for, at hovbenet løsner sig. Det tror jeg ikke du skal være bange for.

Træning er meget forskelligt. Min har selv været mildt forfangen - taget i opløbet, og jeg måtte begynde ligeså stille med skridt og trav på blød bund når han var rengående smiley jeg har dog alligevel lige givet ham en uges tid mere.

• #2   22. jun 2010 Den skal være 100 % rengående og så lige have et par ekstra dages fri og så skal du starte meget stille op. Men jeg ville helt sikkert kontakte dyrlægen!

Kommentér på:
Let forfangen hest - hvornår ride

Annonce