Heste velfærd, IKKE OK..! {{forumTopicSubject}}
God aften hg.
jeg står i den situation at når jeg rider ture, så kommer jeg somregl ned af en bestemt vej. på den vej bor der en mand som har to finder med små ponyer, den ene er der nok ca 7 på og de ser ikke for godt ud, deres vinter pels har ikke sluppe deres maver og de har rimelige lange hove.
på den anden finde går der 3 meget små ponyer, men de ser ud af lort, de har nok ca 3-4 cm lang venter pels, og deres hove, der er ingen tvivl om snabel hove. og de står meget underlig men deres bagben.
de har gået der i ca en mdr nu.
jeg har det bare så dårlig med at vide at de ikke har det godt, og jeg ved ikke om jeg skal tage kontakt med ham der har dem, eller hvad jeg skal. har hørt at han er en virkelig strid mand. (har familie der bor ved siden af ham)
hjælp mig.!
dec 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 22 Svar: 73
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
dec 2007
** CALLA ** min hest går også sammen med en pony der ikke har smidt alt vinterpelsen, men det er hvad siger man pænt og meget lidt vinterpæls. det de har liner næsten fåreuld. det er frygtelig at se på.
dec 2007
men hovene bøjer helt tilbage og når næste op mit på pipen.
de går på ballerne.
dec 2007
bag hovene går en del længer op.
sep 2004
Følger: 51 Følgere: 107 Heste: 8 Emner: 62 Svar: 442
apr 2008
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 154 Svar: 1.946
Jeg ville helt klart anmelde, så lange hove er slet ikke normalt - dette er kommet på flere år, måske har de ponyer aldrig haft smed, det er misrygt og skal anmeldes, det er virkelig usundt for hestens ben at stå sådan og er sikker på det ikke er behageligt.
Men inden du anmelder ville jeg måske se situationen an.
Du siger ponyerne har gået der 1 måneds tid, kan det være han har købt dem for at hjælpe dem? Og at der måske har været smed som har skåret en lille del af de lange hove, han kan jo ikke gøre dem pæne af en omgang, når de er så lange skal de tages i etapper. Hvis du mener forholdene ser dårlige ud osv. så anmeld, bedre end at gøre intet. At du snakker med ham hjælper sikkert ikke med mindre du siger at hvis han ikke får gjort noget ved det ringer du efter dyreværnet. tror det er bedre du ringer og "melder" ham - husk på at det er tilladt at være anonym.
dec 2007
Så i skal alle have tak for jeres meninger og hjælp.
apr 2008
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 154 Svar: 1.946
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
At en smed brænder en af er ingen undskyldning, så må man finde en anden smed - hove skal bare være i orden!! og det skal resten af hesten sådan set også efter min mening. Med de varmegrader vi er begyndt at få må man jo hjælpe hesten af med vinterpelsen, hvilket jeg nu vil mene grundig, daglig strigling snildt vil klare.
Lizet
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 191 Heste: 9 Emner: 53 Svar: 425
de tager det meget alvorligt og hjælper meget hurtigt
dec 2007
Heste velfærd, IKKE OK..!