{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.175 visninger | Oprettet:

Skade på støttebåndet {{forumTopicSubject}}

Min hest fik i okt. 09 en blødning på støttebåndet, hvor han fik boksro i 4 måneder med kontroleret skridtmotion 2 gange dagligt. Han blev i januar/februar scannet rask og blev godkendt til at gå videre med genoptræningen.

Men nu til mit spørgsmål, som virkelig giver mig grå hår. Min hest har under hele hans skadesperiode haft en lokal hævelse midt på piben (der hvor skaden sad) som han stadig har. hævelsen er hverken øm og han er heller ikke halt, men den irritere mig virkelig meget.

Min dyrlæge som jeg har haft ude flere gange efter for at tjekke og scanne siger det er væskeophobninger som er opstået pga. skaden. Men vil gerne høre om andre med støttebåndsskader eller seneskader har oplevet noget lignende?

Det skal lige siges at hævelsen falder når han bevæger sig og kommer igen når han kommer i boksen.

Håber der er nogen der har oplevet nogle lignende situationer, som kan give mig lidt blod på tanden til at gå videre med genoptræningen, for den hævelse har virkelig holdt mig tilbage til trods for at det er 4-5 månder siden han blev scannet rask.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skade på støttebåndet
  • #1   8. jun 2010 Du kan altid prøve med Back-On-Track staldgamascher eller magneter, det kan tænkes det kan få hævlesen til at forsvinde helt.
    Min har en seneskade fra sidste år der har tendens til at hæve lidt engang imellem, men udover at skridte en tur, fx som opvarmning de dage der er noget, så har jeg også smurt med Shine Eze fra Peak Performance inden ridning (det øger blodgennemstrømningen) og selvfølgelig bandageret eller lagt PC på. Har brugt magnet indstiks som bandageunderlag, de er ret gode. Hun er i fuld træning og bliver ikke længere skånet men der er da dage hvor jeg er en smule hysterisk og derfor skridter hende på hård bund på tur i stedet. På nuværende tidspunkt burde du uden problemer kunne ride normalt, specielt taget i betragtning af din dyrlæge har sagt god for ham. Som sagt er jeg ret glad ved både magneter og Back-On-Track, sidstnævnte kan jo også fås som bandageunderlag. God fornøjelse :o)

• #2   8. jun 2010 Seneskader opheler ofte med et andet fysiologisk udseende end ikke-skadede sener. Klapsener fx, vil ofte have en kronisk hævelse selvom senen er ophelet og hesten igen er i sporten. Det jeg synes, der lyder mærkeligt ved din er, at hævelsen forsvinder og kommer igen - det ville også bekymre mig...

Var det min hest, ville jeg overveje en "second oppinion" af en anden hestedyrlæge inden jeg gik igang med træningen...ttt

• #3   8. jun 2010 Hej Janni. det beroliger mig meget at du også har samme problem som mig. Min står med Back on track om natten og får dem af når han kommer på fold og så har jeg bandageunderlag med keramisk ler til når han bliver skridtet, men som min dyrlæge siger, så er jeg meget pylret med min lille dreng. Men han virker langt fra generet af hævelsen, så vil også gerne tro det min dyrlæge siger, men ville lige høre om andre oplevede det samme.
    Men for at det ikke skal være løgn, så har pylremor lige fået overtalt dyrlægen til at komme ud og scanne ham igen. Hvad skal man ellers bruge sin SU på smiley

Kommentér på:
Skade på støttebåndet

Annonce